برزیل

موزه زبان پرتغالی در برزیل

موزه زبان پرتغالی در برزیل

موزه زبان پرتغالی در برزیل از جمله اولین موزه های زبان تاسیس شده در کل جهان است. این موزه در شهر سائوپائو واقع شده است و کل موزه شامل نمایشگاه و کارگاه های آن در ایستگاه قطار ایستاچو دا لور برپا شده است. چرا که این ایستگاه جزء نقاط ورودی اصلی برای مهاجرانی است که به کشور برزیل وارد می شوند و آنها از این طریق می توانند با زبان پرتغالی آشنا شده و به راحتی با آن صحبت کنند. همچنین لازم است بدانید که این موزه در سال 2006 میلادی تاسیس شده است و جالب اینکهدر 10 سال ابتدایی تاسیس اش بیش از 3 میلیون نفر از آن بازدید کرده اند. با ما در مجموعه سفیران سفر می توانید با برترین و جذاب ترین مقاصد گردشگری و بهترین جاذبه های توریستی ایران و جهان آشنا شوید.

اولین موزه زبان در جهان؛ موزه زبان پرتغالی در برزیل!

موزه زبان پرتغالی (Museu da Lingua Portuguesa) یک موزه زبان پرتغالی تعاملی در شهر سائوپائولو کشور برزیل است. موزه ای منحصر بفرد و کمیاب که در ایستگاه قطار قدیمی شهر سائوپائولو به نام ایستگاه قطار ایستاچو دا لوز واقع شده و این موزه اولین موزه زبان در کل جهان محسوب می شود. اما شاید این سوال به ذهن شما نیز برسد که دلیل انتخاب این ایستگاه قطار برای برپایی موزه زبان پرتغالی چه بوده است؟ عمده دلیل انتخاب این مکان برای برپایی موزه زبان پرتغالی وجود تعداد زیادی از مهاجران اروپایی و آسیایی بوده که به این ایستگاه می رسیدند ولی نمی توانستند به زبان پرتغالی صحبت کنند.

اولین موزه زبان در جهان

در واقع این مهاجران از طریق بندر سانتوس به سائوپائولو آمده و با کمک گیری از همین موزه با زبان پرتغالی آشنا می شدند. این موزه همچنین به مهاجران پرتغالی که با زبان پرتغالی برزیلی نا آشنا هستند کمک فراوانی می کند. موزه ای که در سال 2006 میلادی با هزینه تقریبی 37 میلیون رئال معادل 23 میلیون دلار ساخته شده است.

هدف از ساخت موزه زبان پرتغالی در برزیل

در واقع هدف از تشکیل و برپایی موزه زبان پرتغالی ایجاد یک نهاد فعال در زمینه ترویج و آموزش زبان پرتغالی برزیلی می باشد و این موزه برای دست یابی به این هدف خود به آموزش علاقه مندان از طریق نمایش المان های منحصر بفرد و کمتر شناخته شده زبان پرتغالی می پردازد. در حقیقت موزه مذکور همچنین بر ارتباط زبان پرتغالی با دیگر زبان ها نیز می پردازد و همچنین از دیگر اهداف برپایی این موزه نیز پرداختن به اشکال اولیه زبان پرتغالی است. در ادامه نیز بایستی این نکته نیز خاطر نشان شود که جمعیت هدف این موزه نیز جمعیت پرتغالی زبان جهان می باشد. جمعیتی که شامل افرادی از مناطق مختلف جهان با پس زمینه های اجتماعی و فرهنگی متفاوت است.

هدف از ساخت موزه زبان پرتغالی در برزیل

گشت و گذار در داخل موزه زبان پرتغالی در برزیل

موزه مذکور در داخل یک تالار برپا شده است که این تالار نیز دارای یک صفحه نمایشی به عرض 9 متر و طول 9 متر می باشد. این صفحه نمایش فیلم کوتاهی را به نمایش می گذارد که توسط آنتونیو ریزریو ساخته شده و توسط تادیو جونگل نیز کارگردانی شده است. همچنین این موزه شامل سیستم صوتی و بصری خیلی منحصر بفردی در گراند گالری می باشد. این سیستم تصویر کامپیوتری ایجاد می کند که طول آن به 106 متر می رسد. سیستم مذکور برای نمایش این تصویر از 36 پروژکتور بهره می برد.

جالب است بدانید که این تصویر طویل ترین تصویر مولتی پروژکتور در کل جهان محسوب می شود و توسط یک سرور نیز کنترل می شود. نرم افزار ویژه ای نیز این تصویر دراز را به 36 قطعه همراه با همپوشانی بین تصاویر تقسیم می کند. در بخش حروف نیز بازدیدکنندگان می توانند توسط حرکت در اطراف بخش هایی از تصاویر حروف پرتغالی آموزش ببینند و یا در نقشه متکلمان یک صفحه تعاملی لهجه های مختلف صحبت شده در کشور برزیل را نشان می دهد. بازدیدکنندگان همچنین می توانند در داخل این نقشه راه رفته و به کلیپ های صوتی از گویندگان در بخش های مختلف از کشور برزیل گوش کنند. همچنین در موزه زبان پرتغالی بخشی به نام میدان زبان نیز وجود دارد که در آن سازه ای شبیه یک آمفی تئاتر وجود دارد که به آن جهان نمای کلمات گفته می شود. این بخش شامل افکت های بصری مختلفی است که بر روی سقف و یک کف دارای روشنایی نمایش داده می شود. از این گذشته موزه زبان پرتغالی همچنین دارای نمایشگاه های موقتی و نیز یک خط زمانی بزرگی از زبان پرتغالی است.

گشت و گذار در داخل موزه زبان پرتغالی در برزیل

شرایط بازدید از موزه زبان پرتغالی در برزیل

از مورد مهم در بازدید از موزه زبان پرتغالی در برزیل می توان به شرایط و الزامات بازدید از آن اشاره کرد. در ابتداء نیز اطلاع از آدرس این موزه لازم است. این موزه در شهر سائوپائولو برزیل قرار داشته و هم اکنون نیز در ایستگاه قطار ایستاچائو دا لوز در منطقه شهری به همان نام قرار دارد. این موزه معمولا از سه شنبه تا یکشنبه هر هفته از ساعت 9 صبح تا ساعت 4:30 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است و نکته آخر اینکه مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از موزه زبان پرتغالی در برزیل بین 1 تا 2 ساعت متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشور برزیل و بهترین نقاط توریستی این کشور با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *