برزیل

غار ماتو گروسو دو سول در برزیل

غار ماتو گروسو دو سول در برزیل

یکی از زیباترین غارهای جهان غار ماتو گروسو دو سول در برزیل می باشد که در نزدیکی شهر بونیتو در ایالت ماتو گروسو دو سول برزیل واقع شده است و تاریخچه اکتشاف آن نیز به سال 1924 میلادی می رسد. این غار به سبب دریاچه آبی رنگ شفافش درجهان معروف است که گویا منشا تشکیل آن هم وجود یک رودخانه زیر زمینی است. از دیگر جاذبه های دیدنی این غار می توان به استالاکتیت ها و استالاگمیت های دیدنی اشاره کرد. ما در ادامه مطالب جذاب دیگری درباره این غار جذاب و دیدنی را به اشتراک می گذاریم پس تا انتها با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره غار دریاچه آبی، ماتو گروسو دو سول در برزیل

غار دریاچه آبی، ماتو گروسو دو سول یا blue water cave در نزدیکی شهر بونیتو در ایالت ماتو گروسو قرار دارد. شهر معروفی که بیشتر به خاطر جاذبه های طبیعی و اکوتوریستی اش معروف است. این غاردر سال 1924 میلادی کشف و شناسایی شده و جالبتر اینکه هنوز هم منشا آب این دریاچه نامعلوم است. اما عقیده بر این است که آب این غار از رودخانه زیر زمینی تامین می شود و گویا عمق آن نیز به حدود 90 متر می رسد.

در سال 1992 میلادی یک کاشف فرانسوی- برزیلی به داخل این غار رفت و با چیزهای شگفت انگیزی مواجه شد. او از داخل این غار هزاران استخوان مربوط به جانوران پیش از تاریخ را مشاهده کرد. پستانداران عظیم الجثه ای از دوره پلیوستوسن که در کف این غار قرار داشتند.که از آن جمله نیز می توان به استخوان های ببر دندان شمشیری اشاره کرد. احتمال دارد که تا هنگام کشف این غار توسط یکی از سرخپوستان محلی پای هیچ بنی بشری به این غار نیز باز نشده است.

درباره غار دریاچه آبی، ماتو گروسو دو سول در برزیل

غار ماتو گروسو در برزیل از بزرگترین غارهای آبی جهان!

درباره ارزش و اهمیت غار دریاچه آبی ماتو گروسو همین بس که تصویر این غار یکی از کارت پستال های اصلی بونیتو و یکی از منظره های زیبای کشور برزیل محسوب می شود. غاری که به عنوان یکی از بزرگترین غارهای سیلابی سیاره زمین محسوب می شود و رنگ آبی و شفاف دریاچه اش نیز باعث شهرت بیشتر این غار شده است.

دلیل این رنگ آبی دریاچه نیز به خاطر اولا مکان و موقعیت این غار و ثانیا به سبب وجود مواد معدنی در ته دریاچه غار می باشد. اما شاید این سوال برای اغلب گردشگران مطرح شود که بهترین زمان به منظور بازدید از غار مذکور چه زمانی است؟ اگر بیشتر از هر چیزی شما هم علاقه مند دیدن دریاچه آبی رنگ این غار هستید پس بهترین زمان برای بازدید از غار مذکور در اوایل صبح می باشد که رنگ آبی دریاچه در شدیدترین درجه ممکن قرار دارد.

غار ماتو گروسو در برزیل از بزرگترین غارهای آبی جهان

معرفی جاذبه های دیدنی غار ماتو گروسو در برزیل

همانند اغلب غارهای موجود در کشور برزیل، غار دریاچه آبی، ماتو گروسو نیز از نوع غارهای آهکی است و اصلا به همین دلیل نیز ما شاهد جاذبه های توریستی بیشتری در این غار هستیم. همان طوری که در ابتدای بحث نیز گفته شد اصلی ترین و مهمترین جاذبه توریستی غار دریاچه آبی ماتو گروسو همان دریاچه آبی رنگش می باشد. این رنگ هم به سبب افتادن نور درخشان بر روی سنگ آهک در ته آن می باشد.

جاذبه های دیدنی غار ماتو گروسو

دریاچه عمیقی که در ته غار دیده می شود. از دیگر جاذبه های دیدنی و معروف غار دریاچه آبی وجود استالاگمیت های آویزان از سقف غار است که به آن یک چشم انداز جذاب و تماشایی داده است. که بسیاری از آنها نیز به سمت نور رشد کرده اند. به همین دلیل نیز اغلب گردشگرانی که از این غار دیدن می کنند دوربین به دست دیده می شوند.

تور راهنمای غار ماتو گروسو دو سول در برزیل

بازدید انفرادی از غار دریاچه آبی برای گردشگران ممنوع است و آنها فقط در قالب تورهای راهنمای این غار می توانند از آن دیدن کنند. همان طوری که شنا در دریاچه آبی این غار برای گردشگران ممنوع است. معمولا نیز تور راهنمای غار دریاچه آبی به صورت روزانه برگزار شده و هزینه رزرو آن نیز برای هر گردشگر خارجی از $57 (دلار) شروع می شود و در ضمن مدت زمان برگزاری این تور نیز تا 4 ساعت می باشد. ضمنا این تور از نوع تورهای پیاده روی بوده و امکان برگزاری آن نیز البته به درخواست بازدیدکنندگان به زبان های انگلیسی، اسپانیایی و ایتالیایی نیز فراهم است.

تور راهنمای غار ماتو گروسو دو سول

نکته آخر در این زمینه هم اینکه برای بازدید از این غار شما بایستی از آمادگی جسمانی خوبی نیز برخوردار باشید. چرا که شما برای دیدن این غار شگفت انگیز و زیبایی های آن بایستی حدود 300 پله را رو به پایین بروید. علاوه بر این پوشیدن کفش مناسب برای این کار الزامی است.

شرایط بازدید از غار دریاچه آبی، ماتو گروسو دو سول

ابتداء امر از موقعیت جغرافیایی که این غار در آن واقع شده صحبت می کنیم. این غار که رسما با عنوان بادبود طبیعی گروتا دو لاگو آزول هم نامیده می شود یک یادبود طبیعی و جاذبه توریستی معروف در بونیتو از توابع ایالت ماتو گروسو دو سول برزیل می باشد. جهت دسترسی آسان و سریع به آن نیز شما بایستی به آدرس Rodovia Frida Garzella dos Santos, KM 20 Rural, Bonito- MS, 79290- 000, Brazil سفر کنید.

موضوع بعدی در رابطه با بازدید از غار دریاچه آبی، ماتو گروسو دو سول در برزیل زمان بازدید از غار مذکور می باشد. این غار طبیعی در کشور برزیل معمولا همه روزه از ساعت 7 صبح تا 2 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است و به گردشگران توصیه می شود قبل از بازدید از این غار حتما یکی از تورهای راهنمای غار دریاچه آبی را رزرو کنید. در ضمن هزینه ورودی غار مذکور برای هر نفر از BRL36 (رئال برزیل) شروع می شود. با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید برای سفر به هر مقصد توریستی در جهان برنامه ریزی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *