همدان

پارک های همدان

پارک های همدان

پارک های همدان ترکیبی از لونا پارک (پارک مردم)، شهر بازی، بوستان ها و باغ های زیبایی هستند که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. بنابراین شما در این پارک ها علاوه بر بهره مندی از چشم اندازهای زیبای طبیعی و فضای سرسبز چشم نواز همچنین از امکانات رفاهی و تفریحی زیادی نیز برخوردار می شوید. علاوه بر این استفاده از معماری سنتی ایرانی در پارک ها و بوستان های همدان نیز ویژگی مهمی است که نبایستی از آن غافل شد. هموطنان گرامی امسال نیز برای اطلاع از شرایط مسافرت، مسیرها و مقاصد گردشگری معروف در جهان و نیز نحوه اخذ ویزای توریستی می توانند با مجموعه سفیران سفر در ارتباط باشند.

پارک مردم یا لونا پارک همدان

اگر به دنبال پارکی با امکانات بازی و هیجان هستید حتما به پارک مردم واقع در شهر همدان، خیابان شریعتی، خیابان مهدیه ، چهار راه پژوهش سری بزنید. به لحاظ موقعیت جغرافیایی نیز پارک مردم در مجاورت دو دانشگاه ابوعلی سینا و دانشگاه صنعتی این شهر قرار دارد. این پارک با قدمت حدود 40 ساله از قدیمی ترین پارک های همدان نیز به شمار می رود. اما دلیل نامگذاری پارک مردم به لونا پارک بدان سبب است که لونا در فرهنگ لغت فرانسوی به نام مردم است و در زمان پهلوی نیز دانشگاه ابوعلی سینا در واقع دانشگاه مشترک ایران و فرانسه محسوب می شد. پارک مذکور علاوه بر فضای سرسبز همچنین دارای شهربازی برای تفریح کودکان نیز می باشد. تصاویر زیبا از لونا پارک همدان را در زیر مشاهده می کنید:

لونا پارک همدان

اما از دیگر امکانات این پارک سرسبز می توان به جایگاه اتراق گردشگران و مسافران، آلاچیق جهت دورهمی خانوادگی، بوفه و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

پارک ارم جز بوستان های زیبای همدان

این پارک جزء بوستان های معروف و زیبا در شهر همدان است که در جنوب شهر همدان قرار دارد. این پارک همه روزه از گردشگران و مسافران مختلف پذیرایی می کند اما اوج شلوغی در این پارک در روزهای تعطیلات می باشد. فلذا به خاطر پاییز و زمستان بسیار سرد همدان بهترین زمان برای بازدید از پارک های مختلف مخصوصا پارک ارم در فصل تابستان می باشد. پارک ارم علاوه بر برخورداری از فضای سبز وسیع همچنین از یک شهربازی بزرگی هم برخوردار است. بنابراین این پارک نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز جذابیت توریستی دارد.

پارک پرواز از پارک های سرسبز در همدان

این پارک در بخش جنوبی همدان قرار گرفته و علاوه بر داشتن فضای سبز وسیع همچنین دارای امکاناتی مثل شهربازی و نیز محل کمپ زنی می باشد. پارک مذکور با مساحتی حدود 11700 مترمربع در میدان 13 آبان، چهار راه عمار، بلوار اعتمادیه قرار دارد. پارک پرواز برخوردار از پوشش گیاهی متنوع شامل یوکا، شمشاد طلایی، اقاقی چتری، رز، زرشک و غیره می باشد. علاوه بر امکانات تفریحی پارک پرواز همچنین از امکانات رفاهی مختلفی مثل سرویس بهداشتی، روشنایی کافی، نیمکت های مناسب و نیز محل کمپ زنی و فضای مناسب بمنظور اتراق و استراحت گردشگران برخوردار است.

پارک پرواز از پارک های سرسبز در همدان

باغ اعتمادیه از جاهای دیدنی همدان

این باغ جزء قدیمی ترین و باصفاترین باغ های همدان محسوب می شود. قدمت تاریخی احداث این باغ به دوره قاجاریه برمی گردد. جالب است بدانید که باغ اعتمادیه جزء آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و از همین رو به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری همدان محسوب میشود. این پارک به صورت شبانه روزی به گردشگران خدمات ارائه میکند. جهت دسترسی به این پارک شما بایستی مسیر بلوار اعتمادیه، توحید را در پیش بگیرید. باغ اعتمادیه همدان با طراحی خاص و زیبا برگرفته از معماری سنتی باغ های ایرانی چشم انداز و جلوه خاصی دارد که می تواند برای هر بیننده ای جذاب و خاطره انگیز باشد.

پارک زنبق در محله آرام همدان

این پارک در همدان جزء پارک های کوچک و خیلی دنج شهر همدان محسوب می شود و برای همین برای استراحت بهترین جا محسوب می شود. در این پارک فضای سبز و گل کاری زیادی وجود داشته و از امکاناتی مثل سرویس بهداشتی نیز برخوردار است. فضای سبز ایده آل، آب و هوای مطلوب، محلی برای استراحت، نیمکتها و، سرویس دستشویی از جمله امکاناتی است که در پارک زنبق همدان وجود دارد. پارک زنبق در محله ای به نام محله آرام و در خیابان آرام شرقی قرار دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است. این پارک نیز به لحاظ جغرافیایی به بیمارستان مطهری، فروشگاه لباس ارزانی، مدرسه دخترانه تربیت و فروشگاه های دیگر نزدیک است.

بهترین پارک های همدان

باغ ایرانی همدان از پارکهای زیبای این شهر

این باغ در همدان بسیار معروف است و در بین اهالی با نام باغ حکمتی نیز از آن یاد می شود. زیبایی خاص این باغ سبب شده که در روزهای تعطیلات نوروز این باغ پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد. کلا این باغ وسعتی در حدود 3.5 هکتار داشته و علاوه بر فضای سبز دارای انواع گونه های گیاهی بومی و ایرانی می باشد. نکته جالب درباره این باغ اینکه در باغ ایرانی گیاهان موجود 4 فصلی هستند و از همین رو شما در هر زمان از بازدید از زیبایی گل و گیاه آن فصل بهره مند خواهید شد. علاوه بر این می توان به معماری بسیاری زیبای عمارت کلاه فرنگی و آبنماهای زیبای الهام گرفته شده از باغ فین کاشان و نیز نورپردازی های هنرمندانه در باغ ایرانی همدان اشاره کرد. تصاویر زیر نشانگر نماهایی زیبا از این باغ زیبا می باشد:

باغ ایرانی همدان

پس معماری سنتی پارک از خصوصیات بارز باغ ایرانی همدان می باشد. با کمی گشت و گذار در این پارک متوجه می شویم که حضور عنصر آب در طراحی این باغ بسیار مهم است و این را می توان در نحوه آب رسانی در جوی ها، استخر و آبنماهای باغ متوجه شد. بنابراین اگر بخواهیم به دلایل بازدید از باغ ایرانی اشاره کنیم باید به موارد مهم زیر اشاره کنیم:

دلایل بازدید از باغ ایرانی همدان

یکی از مقاصد جذاب گردشگری در جهان کشور یونان است که با سواحل زیبا و آیکونیکی مثل جزایر سانتورینی و کاس همه ساله میزبان میلیونها گردشگر خارجی است. عزیزانی که قصد سفر به یونان را دارند باید درنظر داشته باشند که لازمه مسافرت به این کشور زیبا اخذ ویزای توریستی یونان است. به همین دلیل شما ازطریق مشاوره با کارشناسان مجموعه سفیران سفر می توانید ضمن اطلاع از شرایط ویزایی همچنین از وضعیت هزینه زندگی در یونان 2023 نیز مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *