کردستان

پارک های سنندج

پارک های سنندج

یکی از مکان های جذاب توریستی در شهر سنندج مخصوصا برای دورهمی، استراحت و تفریح گردشگران، پارک های سنندج می باشد. پارک های سنندج با فضای سبز و پوشش گیاهی خاص و هوای بسیار خنک و ایده آل مطلوب گردشگرانی است که در فصل گرم سال به دنبال مکانی سرسبز و خوش آب و هوا هستند.پارک های زیادی در شهر سنندج وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به پارک بسیار معر وف آبیدر، پارک لاله، پارک جنگلی امیریه، پارک ملت و غیره اشاره نمود. کارشناسان مجموعه سفیران سفر در این مقاله قصد دارند تا هموطنان گرامی را با انواع پارک های موجود در سنندج، جاذبه ها و امکانات آنها آشنا کنند.

پارک لاله از پارک های دیدنی سنندج

این پارک در شهر سنندج جزء پارک های بسیار بزرگ و معروفی است که در قسمت شمال شرقی سنندج قرار دارد. این پارک بسیار بزرگ در محله توس نوذری سنندج قرار داشته و مسیر دسترسی به آن از طریق کمربندی عباس آباد، خیابان لاله می باشد. پارک لاله سنندج همچنین از امکانات زیاد و متنوعی برخوردار است. این پارک از امکانات خوبی برای تفریح و سرگرمی مثل وسایل شهربازی و نیز مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی برخوردار است. اما جدا از امکانات موجود در پارک لاله، چشم انداز سرسبز و زیبای پارک لاله سنندج نیز موجب ایجاد خاطرات به یادماندنی و شیرینی برای گردشگران می شود.

پارک لاله از پارک های دیدنی سنندج

پارک آبیدر از پارکهای کوهستانی سنندج

اگر به دنبال اطلاع از معرروفترین پارک در شهر سنندج هستید مطمئنا شما با مجموعه تفریحی پارک آبیدر سنندج آشنا می شوید. این پارک در بخش غربی شهر قرار دارذ. در واقع پارک مذکور بین دو کوه آبیدر کوچک و بزرگ قرار گرفته است. آبیدر لغت کردی به معنی جایی است که آب زیادی در آن جاری باشد و مردم محلی نیز به دلیل وجود تعداد چشمه های زیرزمینی فراوان در دل کوه ها به آن آبیدر می گویند. آب و هوای بسیار خنک، مشاهده چشم انداز زیبایی از کل شهر سنندج، امکانات تفریحی مختلف و غیره از جمله امتیازات پارک آبیدر سنندج می باشد. در واقع مجموعه تفریحی پارک آبیدر متشکل از چشمه ها و تفرجگاه های زیادی مثل پارک کودک، هفت آسیاب، امیریه، امانیه، ماماتکه، گویزره کویر، کانی شفا، کانی بانتا، بان شلانه، تاقه دار وکچک قرآن می باشد.

پارک آبیدر از پارکهای کوهستانی سنندج

نکته جالب توجه در مورد پارک جنگلی آبیدر که لازم است حتما در این مورد بدانید، وجود بزرگترین سینمای روباز جهان با ظرفیت حدود 10000 نفری در این پارک می باشد. صدای فیلمهای پخش شده در سینمای روباز آبیدر ازطریق موج FM رادیو دریافت شده و پرده این سینما هم طوری طراحی شده که ده هزار نفر بتواند روبه روی آن قرار گرفته و فیلم را تماشا کنند. همچنین در این پارک مجسمه یادبودی از مقاومت مردم کردستان به ارتفاع 15 متر نصب شده که نشانگر پدری است که دو فرزند خود را بغل کرده است.

پارک دیدگاه سنندج؛ پارکی برای جوانان

اگر قصد پیاده روی در بوستان ها و پارک های سرسبز سنندج را دارید، توصیه می شود که حتما از پارک دیدگاه سنندج دیدن کنید. پارک مذکور مابین سه راه ادب و سه راه شالمان قرار دارد و جزء قدیمی ترین پارک های سنندج می باشد. حقیقتا پیاده روی در مسیری پوشیده از درختان کهنسال با هوای مطبوع و چشم اندازی شگفت انگیز و رمانتیک می تواند مخصوصا برای زوج های جوان بسیار جذاب باشد. پارک مذکور شامل شهر بازی، مسیر پیاده روی، پیست دوچرخه سواری، محل کمپینگ و غیره می باشد. پارک مذکور در تمام فصول زیباست و هر فصل دارای زیبایی های خاص خود می باشد. اما برخی ها ترجیح می دهند که در فصل پاییز به این پارک آمده و از جذابیت های پاییز هزار رنگ در آن بهره گیرند.

پارک جنگلی امیریه از پارک های زیبا در سنندج

این پارک در دامنه کوه های آبیدر سنندج قرار دارد و به خاطر سرسبزی و هوای خنک کوهستانی که دارد همه ساله میزبان هزاران مسافر و گردشگر می باشد. پارک جنگلی امیریه مخصوصا برای کوهنوردان و علاقه مندان به طبیعت مکان بسیار جذابی است. این پارک در حقیقت یکی از تفرجگاه های مجموعه تفریحی پارک آبیدر می باشد که بیشتر به سبب وجود سینمای روباز و نیز مجسمه یابود مقاومت کردستان معروف است. از دیگر امکانات موجود در پارک امیریه می توان به مکان احداث کمپین مسافران، رستوران ها، کافی شاپ ها و سرویس بهداشتی اشاره نمود.

بازدید از پارک های سنندج

پارک ملت سنندج مکانی برای تفریح و سرگرمی

اگر درپی یافتن محلی جهت تفریح و شادی کودکان خود هستید، مطمئنا پارک ملت سنندج می تواند بهترین گزینه ممکن برایتان محسوب شود. این پارک نه تنها محل تفریح کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز محل شادی برای گذران اوقات فراغت محسوب می شود. چراکه پارک ملت سنندج دارای وسایل و تجهیزات بازی برای بزرگسالان نیز می باشد. پس هیچ وقت حوصله بزرگسالان در این پارک سر نمی آید. پارک ملت سنندج با مساحتی حدود 23 هزار متر مربع دارای امکانات نظیر شهربازی، رستوران، بوفه و غیره می باشد که در تمام ایام سال بخصوص ایام تعطیلات در خدمت هموطنان گرامی است.

همانند جاذبه های توریستی، مقاصد گردشگری در جهان تنوع بالایی داشته و گردشگران قبل از سفر دست به انتخاب مقصد خود می زنند اما قبل از هر اقدامی اطلاع از شرایط و ضوابط اخذ ویزای گردشگری همانند ویزای توریستی فرانسه، ویزای توریستی ایتالیا، ویزای توریستی آفریقای جنوبی و غیره امری ضروری است. پس برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره انواع ویزای توریستی برای ایرانیان و شرایط آنها با کارشناسان زبده مجموعه سفیران سفر در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *