مازندران

پارک های ساری

پارک های ساری

اغلب پارک های ساری مکانی جذاب و دیدنی برای تفریح، دورهمی و گذران اوقات فراغت گردشگران این شهر محسوب می شود. وجود دریاچه ها و برکه ها، فضای سبز با پوشش گیاهی متنوع و زیبا، امکانات ورزشی و تفریحی همه و همه حکایت از شرایط ایده آل پارک های شهر ساری برای مسافران و گردشگران دارد. باید توجه کرد که پارک های سطح شهر ساری نیز علاوه بر داشتن امکانات متداول همچنین از امکانات ورزشهای آبی مثل قایق سواری، شنا، جت اسکی و ماهیگیری نیز برخوردار است. گروه مشاوران و کارشناسان مجموعه سفیران سفر آماده پاسخگوئی به سوالات شما درباب گردشگری و شرایط مسافرت به کلیه نقاط ایران و جهان می باشد.

پارک آفتاب یا پارک دامادی ساری

پارک مذکور در بین مردم محلی بنام پارک آفتاب معروف بوده اما رسما به عنوان پارک دامادی شناخته می شود. با اینکه پارک آفتاب پارکی خیلی بزرگ و معروفی نیست اما در بین شهروندان و مسافران بخاطر وجود لوازم ورزشی و شهربازی کودکان معروف می باشد. پارک آفتاب یا بوستان دامادی ساری از امکانات تفریحی و رفاهی متعددی مثل پیست دوچرخه سواری، پیست اسکیت، لوازم ورزشی، پیست ماشین سواری، سینما 7 بعدی، لوازم بازی کودکان و غیره نیز برخوردار است. این پارک دقیقا در میدان امام خمینی (ره)، امتداد بلوار آزادی ساری واقع شده و می توان آن را جنب فروشگاه رفاه مکان یابی کرد. این پارک مخصوصا برای استراحت و دورهمی اعضای خانواده بسیار مناسب می باشد.

بهترین پارک های ساری

پارک ملل ساری از بهترین پارک های ساری

یکی از پارک های داخل شهری ساری که در مجاورت رودخانه تجن هم قرار دارد، پارک ملل ساری می باشد. این پارک جزء بهترین مکان ها برای تفریح و گذران اوقات فراغت مسافران و گردشگرانی است که وارد ساری می شوند. کل پارک از دریاچه مصنوعی و نیز فضای سبز تشکیل شده است. در حقیقت پارک ملل ساری در 2 فاز به وسعت تقریبی 35 هکتار در امتداد حاشیه غربی رو تجن احداث شده است. شاید دلیل نامگذاری این پارک به پارک ملل به خاطر نصب پرچم هایی از ملل مختلف در این کشور می شود. پارک ملل ساری از مجهزترین و زیباترین پارک های شمال کشور نیز محسوب می شود. تصاویر زیر نشانگر نماهایی زیبا از پارک ملل ساری است:

پارک ملل ساری از بهترین پارک های ساری

در پارک ملل ساری امکانات تفریحی و گردشگری زیادی نیز وجود دارد که از جمله این امکانات می توان به پل معلق، وسایل ورزشی، قایق سواری، ماهیگیری، جزیره مصنوعی، محوطه بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی، جت اسکی و غیره اشاره نمود. اما از امکانات رفاهی موجود در پارک ملل نیز می توان به سرویس بهداشتی، فروشگاه و نیز پارکینگ به گنجایش 2000 خودرو اشاره نمود.

پارک اتحاد از پارک های دلنشین ساری

این پارک سرسبز و باصفا در کوی اتحاد شهر ساری واقع شده و با مساحتی در حدود 8000 متر مربع جزء پارک های جذاب و دلنشین شهر ساری تلقی می شود. این پارک فضایی دنج و راحت برای داشتن یک دورهمی خانوادگی گرم و صمیمی را فراهم می کند. بیشترین استقبال از پارک اتحاد معمولا در فصول بهار و تابستان هر سال می باشد. این پارک نیز جزء پارک های تازه تاسیس شهر ساری محسوب می شود و از امکانات تفریحی یا رفاهی آنچنانی برخوردار نیست. اما معمولا این پارک در بین شهروندان و گردشگران ورودی به شهر ساری با استقبال خوبی روبه رو شده است.

پارک قائم از پارک های جذاب ساری

حقیقتا یکی از پارک های دیدنی و زیبای شهر ساری، پارک قائم یا پارک تجن ساری است که همانند پارک ملل در منتها الیه شرقی شهر ساری و در امتداد رود تجن قرار گرفته است. نکته جالب توجه درباره این پارک اینکه پارک قائم درست روبه روی پارک ملل قرار داشته و این دو پارک از طریق پلی معلق به هم وصل شده اند. وسعت پارک قائم حدودا 78000 مترمربع بوده و این پارک نیز از امکانات متنوعی مثل موارد زیر برخوردار است:

  • شهربازی کودکان
  • وسایل ورزشی
  • قایق سواری
  • جت اسکی
  • تخته اسکی
  • پدالو
  • مسیر پیاده روی

پارک قائم یا همان پارک تجن در سال 1379 احداث گردیده اما در سال 1388 نیز با افزودن اراضی دیگر توسعه یافته است. اما علاوه بر امکانات تفریحی، همچنین پارک قائم نیز از یکسری امکانات رفاهی نیز برخوردار است که از آن جمله می توان به کافی شاپ، پارکینگ اختصاصی، واحد خدمات درمانی، تلوزیون پارکی، آلاچیق، نمازخانه، سرویس بهداشتی و نیز دریاچه سد لاستیکی اشاره کرد. پارک قائم جزء پارک های شهری ساری است و دسترسی به آن بسیار آسان است. معمولا بیشترین آمار بازدید از این پارک در فصول بهار و تابستان می باشد.

پارک قائم از پارک های جذاب ساری

پارک شهبند از پارک های دیدنی در ساری

این پارک در بزرگراه سردار شهید سلیمانی، خیابان رودکی یا همان شهبند، مابین مجتمع میلاد و بنفشه واقع شده است. در مجاورت پارک شهبند ساری نیز فروشگاه، سینما و مبلمان فروشی نیز وجود دارد. این پارک از یک فضای سبز بزرگ با چشم انداز زیبا و خاطره انگیز و نیز امکانات تفریحی و ورزشی مختلفی تشکیل شده است. به همین دلیل همه ساله هزاران گردشگر و شهروند مازندرانی را به سوی خود جلب می کند. علاوه بر اینها پارک شهبند محل اجتماع شهروندان در مناسبت ها و اعیاد و یا مسابقات سنتی مثل کبدی می باشد.

پارک مادر ساری پارکی ویژه خانواده ها

این پارک جزء پارک های کوچک ساری محسوب شده و جهت دسترسی به آن شما بایستی مسیر بلوار دکتر بهشتی را ادامه دهید تا به این بوستان برسید. پارک مادر به شکل پارک دایره ای است که قطعه بندی شده و در هر قطعه ای از آن فضای سبز وجود دارد. در مرکز این پارک دایره ای نیز تندیسی از مادر وجود دارد و در واقع دلیل نامگذاری این پارک به پارک مادر نیز وجود همین مجسمه می باشد. از امکانات موجود در این پارک بایستی به وسایل بازی کودکان و مسیر پیاده روی و نیمکت جهت استراحت مسافران و گردشگران اشاره کرد.

پارک بانوان پارکی ویژه بانوان در ساری

این بوستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در منطقه 1 ساری و در ابتدای بلواری بنام بلوار فرح آباد احداث شده است. مساحت این پارک حدود 10 هکتار بوده و در آن از امکاناتی مثل گلخانه، کتابخانه دیجیتال، رستوران، بازارچه، آبنما استفاده شده است. در حقیقت برخی از این امکانات خاص بوده و تا کنون در هیچ یک از پارک های شهر ساری استفاده نشده است. پارک یا بوستان بانوان ساری به لحاظ داشتن کاربرای های متنوع به عنوان مجموعه فرهنگی، تفریحی و ورزشی نامبرده می شود. از امکانات تفریحی متنوع موجود در این پارک نیز می توان به مواردی همچون موارد ذیل اشاره کرد:

  • زمین چمن مصنوعی
  • پیست تارتان
  • پیست اسکیت
  • زمین تنیس
  • زمین والیبال
  • مسیر دوچرخه سواری
  • مسیر پیاده روی

باید بدانید که برای انجام سفر توریستی به هرکجای این کره خاکی شما نیازمند اخذ ویزای توریستی هستید که برای شروع روند اخذ ویزای خود می توانید از مشاوره های کارشناسان مجرب مجموعه سفیران سفر بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *