برزیل

پل جی کی در برزیل

پل جی کی در برزیل

پل جی کی در برزیل که با عنوان پل ژوسلینو کوبیسچک شناخته می شود یک پل فولادی و بتنی قوسی است که بر روی دریاچه پارانوآ در برازیلیا واقع شده است. این پل ساحل شرقی دریاچه جایی که لاگو سول، پارانوآ و فرودگاه بین المللی برازیلیا واقع شده را از طریق محور یادبودی به مرکز شهر برازیلیا وصل می کند. این پل قوسی در 15 دسامبر سال 2002 میلادی افتتاح شده و به سرعت نیز به لندمارک معروفی در شهر برازیلیا تبدیل شد. در ادامه نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با مشخصات فنی بیشتری در خصوص این پل دیدنی در شهر برازیلیا آشنا شوید.

تاریخچه پل جی کی در برزیل

این پل پس از پرزیدنت ژوسلینو کوبیسچک نامگذاری شد که از سال 1956 تا 1961 میلادی به عنوان رئیس جمهور برزیل شناخته می شود. کسی که به عنوان چهره اصلی حامی ساخت و ساز شهر برنامه ریزی شده برازیلیا در نظر گرفته می شد. پلی که توسط معمار الکساندر چان و مهندس سازه ماریو ویلا ورده طراحی شد. در ادامه نیز ساخت این پل با طرح قوسی اش در سال 2000 شروع شده و نهایتا ساخت آن در سال 2002 میلادی نیز به اتمام رسید و در همین سال نیز به افتتاح رسید. نمایی زیبا از پل جی کی برزیل را در تصویر پایین مشاهده می کنید:

نمایی زیبا از پل جی کی برزیل

مشخصات پل جی کی در برزیل

نام رسمی این پل به زبان پرتغالی پونته پرزیدنته ژوسلینو کوبیسچک بوده و درست از روی دریاچه پارانوآ نیز عبور می کند. پلی که توسط دولت منطقه فدرال نگهداری می شود. پلی که توسط معمار الکساندر چان و ماریو ویلا ورده در سال 2000 میلادی و به صورت پل قوسی متقارن همراه با عرشه معلق طراحی شده است. طول سازه این پل در حدود 1200 متر و عرض آن نیز در حدود 24 متر می باشد. از نظر فنی نیز پل جی کی در برزیل دارای سه دهانه به طول کلی 240 متر می باشد که سازه دهانه اصلی دارای 4 ستون تکیه گاهی است که بر روی دریاچه پارانوآ غوطه ور می باشد. با این حال مهمترین جاذبه دیدنی این پل نیز 3 قوس آن می باشد که وزن عرشه پل را تحمل می کنند و طول هر یک از آنها نیز به 61 متر می رسد.

پلی که دارای سه لاین خودرویی، یک مسیر پیاده رو و نیز مسیری برای دوچرخه سواران می باشد و جالب است بدانید که این پل با هزینه ای $56.8 میلیون دلار ساخته شده است. در ضمن علی رغم پیچیدگی سازه ای اش این پل موفق به کسب جوایز بین المللی زیادی شده است. که از آن جمله می توان به مدال گوستاو لیندنتال در کنفرانس بین المللی پل 2003 در پیتزبورگ، Primo Abcem 2003- بهترین کار فولادی سال، Bridges and Highway Overpasses Category اهدایی توسط انجمن ساخت و ساز فلزی برزیلی و غیره اشاره کرد.

مشخصات پل جی کی در برزیل

پل جی کی از سمبل های معروف در برزیل

همان طوری که پیشتر هم گفته شد، پل جی کی یا پل رئیس جمور جی کی یک پل بتنی و فولادی شکل است که از روی دریاچه ای به نام دریاچه پارانوآ در شهر برازیلیا عبور می کند. به لحاظ جغرافیایی نیز این پل از طریق خیابانی به نام محور یادبود ساحل شرقی دریاچه را به مرکز شهر برازیلیا متصل می کند. پلی که سریعا به سمبلی از شهر برازیلیا تبدیل شد و حالا این پل قوسی هم برای عبور و مرور وسایل نقلیه، دوچرخه ها و عابر پیاده مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به لیست جاذبه های توریستی شهر برازیلیا نیز توجه کنید خواهید دید که نام پل جی کی نیز جزء لیست جاذبه های توریستی این شهر به ثبت رسیده است.

پل جی کی از سمبل های معروف در برزیل

شرایط بازدید از پل جی کی در برزیل

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، پل جی کی پل قوسی فولادی بتنی بر روی دریاچه پارانوآ در برازیلیای کشور برزیل است. پلی که برای دسترسی به آن بایستی به آدرس Brasilia- Federal District, 70297- 400, Brazil مراجعه کنید. بازدید از این پل برای تمامی گردشگران رایگان بوده و آنها می توانند در تمام طول شبانه روز از این پل قوسی جذاب دیدن کنند. در ضمن مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از این پل نیز تا 1 ساعت می باشد. گردشگران خارجی هم به صورت نفرادی و هم در قالب تورهای راهنمای شهر برازیلیا می توانند از این پل دیدن کنند. منتها مزیت بازدید به همراه تورهای راهنما صرفه جویی در تیم و هزینه خود گردشگران می باشد. شما از طریق دریافت مشاوره های تخصصی از گروه کارشناسان و مشاورین مجموعه سفیران سروش سعادت میتوانید تمامی مراحل مذکور را از اول تا آخر با موفقیت انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *