ترکیه

تونک تپه ترکیه

تونک تپه ترکیه

اگر مایلید نمایی 360 درجه ای از شهر آنتالیا را البته با چاشنی هیجان ببینید، پس حتما و حتما به تونک تپه ترکیه سفر کنید. در واقع تونک تپه جایی بس مهیج و از بهترین جاها برای بالا بردن آدرنالین بدنتان است. اما تونک تپه کجاست؟ تونک تپه به تپه ای در ضلع غربی شهر آنتالیا گفته می شود که از بالای آن چشم انداز زیبایی از خلیج آنتالیا، خود شهر آنتالیا و نیز کوه های ازرافش به وضوح دیده می شود.

اما این همه ماجرا نیست و تونک تپه در بین گردشگران خارجی به خاطر وجود تله کابین اش معروف است. تله کابیتی که در ارتفاع حدود 618 متری قرار داشته و طی نقطه شروع تا پایان آن نیز حدود 15 دقیقه طول می کشد. گردشگران پس از تخلیه هیجان اشان و نیز لذت بردن از چشم اندازهای زیبا از شهر و ساحل آنتالیا همچنین می توانند به کافه ها و رستوران های این مجموعه رفته و با صرف یک وعده غذایی یا یک نوشیدنی ترک خستگی به در کنند. برای شناخت شهر آنتالیا و هزینه سفر به این شهر ترکیه ای با ما در سایت سفیرن سفر در ارتباط باشید.

تونک تپه از جاذبه های مهیج آنتالیا ترکیه

تونک تپه Tünek Tepe تپه ای معروف در شهر آنتالیا و از معروفترین جاذبه های گردشگری این شهر ساحلی محسوب می شود. این تپه به ارتفاع تقریبی 2027 فوت معادل 618 متر در ضلع غربی آنتالیا قرار دارد. تپه ای در بالای هتل و رستورانی به نام دونر گازینو که کاملا بر شهر آنتالیا، سواحل زیبایش و نیز کوه های مجاورش مشرف است. بنابراین از بالای تونک تپه به راحتی می توان چشم انداز پانورامیک از شهر آنتالیا را دید.

تونک تپه از جاذبه های مهیج آنتالیا ترکیه

دلیل شهرت تونک تپه ترکیه چیست؟

اصلی ترین و مهمترین دلیل شهرت تونک تپه آنتالیا در بین توریست های خارجی وجود تله کابین اش است. که در زبان ترکی به آن Tünektepe Teleferik گفته می شود. که در حقیقت یک لیفت هوایی از نوع تراموایی است که از آن برای رسیدن به نوک تونک تپه و یا بالعکس به سمت ایستگاه پایینی استفاده می شود. کل مسیر حرکت تله کابین از بالا به پایین و یا بالعکس حدود 14 دقیقه ای طول می کشد. به عبارت دیگر مسیر رفت 7 دقیقه و مسیر برگشت نیز 7 دقیقه طول می کشد. این تله کابین ظرفیت حمل و جابجایی بیش از 1200 نفر در ساعت را دارد.

دلیل شهرت تونک تپه

ضمنا هر کابین نیز ظرفیت حمل 8 نفر را دارد. از دیگر نکات جالب در مورد این تله کابین این است که طول آن به حدود 545 متر می رسد. این تله کابین شما را به بالای کوه تونک تپه می رساند. پس از بالای کوه تونک تپه می توان نماهای زیبا و جذابی از خود شهر و دریای مدیترانه را دید. اصولا تله کابین تونک تپه بهترین شیوه ممکن برای دسترسی به ویوی چشم پرنده از ساحل آنتالیا و کونیالتی است.

تاریخچه احداث تله کابین تونک تپه

پس نام تونک تپه را می توان در لیست جاذبه های توریستی معروف آنتالیا مشاهده کرد. جاذبه توریستی که مناسب تمام اعضای خانواده است. درباره تاریخچه تله کابین تونک تپه نیز بد نیست بدانید که پروژه این تله کابین به عنوان پروژه ای برای اتصال تونک تپه (تپه ساحلی مشرف بر شهر آنتالیا) به محله ساریسو در حاشیه منطقه کونیالتی در سال 2013 شروع شد. پروژه ای که ساخت آن با سرمایه ای در حدود 14 میلیون لیره ترکیه شروع شد.

تاریخچه احداث تله کابین تونک تپه

تفریحات تونک تپه ترکیه

پس از اینکه با تله کابین به بالایکوه تونک تپه رسیدید حالا از آنجا می توانید بهترین نماها از شهر آنتالیا و سواحل مدیترانه مخصوصا ساحل کونیالتی آنتالیا را دید. همچنین می توانید در بالای قله کوه در یک رستوران سبک ترکی از خوردن غذا همراه با ویوهای جذاب از آنتالیا لذت ببرید. سپس برای هضم بهتر غذا و هواخوری می توانید در مسیرهای طبیعی تونک تپه قدم زده و از صحنه ها و چشم اندازهای جذابی که می بینید عکس بگیرید.

تفریحات تونک تپه ترکیه

شرایط بازدید از تونک تپه ترکیه

تله کابین تونک تپه برای هر طیف سنی مناسب است و از همین رو نیز تمام اعضای خانواده می توانند از این تله کابین مهیج استفاده کنند. مضاف بر اینکه هزینه تله کابین نیز مقرون به صرفه است. منتها قبل از عزیمت به منطقه تونک تپه در آنتالیا حتما بایستی با شرایط بازدید از آن آشنا شوید. اولا تونک تپه و تله کابین آن همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 6 عصر به روی گردشگران باز است و در هر فصلی از سال امکان استفاده از آن برای گردشگران فراهم است. عزیزان توجه داشته باشند که خرید بلیط برای سوتر شدن به تله کابین تونک تپه الزامی است. بر این اساس نیز هزینه بلیط لاین تونک تپه برای هر گردشگر حدود €35 (یورو) و برای لاین المپوس حدود €50 (یورو) است. ضمنا بلیط برای کودکان 4 تا 11 ساله نصف بها محاسبه می شود.

ضمنا برای دسترسی به تونک تپه و تله کابین باحال آن بایستی به ترکیه، شهر آنتالیا، محله کونیالتی سفر کنید. برای این منظور نیز می توان از تاکسی و یا سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کرد. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این مکان تفریحی بین 1 تا 2 ساعت است. از جمله امکانات تونک تپه نیز می توان به پارکینگ، رستوران، کافه ها، مسیر دسترسی معلولان، مسیرهای پیاده روی و استراحتگاه اشاره کرد. آنتالیا از بهترین مقاصد گردشگری ساحلی در ترکیه محسوب می شود. اگر مایل به کسب اطلاعات کافی درباره تورهای مسافرتی آنتالیا 2024 هستید، توصیه می شود اطلاعات مربوطه را از کارشناسان مجموعه سفیران سروش سعادت دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *