ترکیه

منطقه سرابورنو ترکیه

منطقه سرابورنو ترکیه

منطقه سرابورنو ترکیه یا سارای بورنو که جداکننده شاخ طلایی (هالیچ) و دریای مدیترانه است بخاطر وجود کاخ توپکاپی و پارک گلخانه معروف است. در واقع این منطقه در نوک شرقی شبه جزیره تاریخی استانبول قرار دارد. منطقه ای که در سال 1985 میلادی نیز تحت عنوان مناطق تاریخی استانبول در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. گردشگران در منطقه سرابورنو علاوه بر دیدن جاذبه های توریستی همچنین می توانند به تفریحات شاد و متنوعی مثل قایق سواری، پیاده روی، چشم انداز بینی، شنا و غیره بپردازند. شما می توانید آخرین اخبار و اطلاعات سفر به ترکیه 2024 و بهترین جاذبه های این کشور را در سایت سفیران سفر به دست آورید.

درباره منطقه سرابورنو ترکیه

سرابورنو Sarayburnu که در زبان ترکی به معنای دماغه کاخ است در بخش شرقی استانبول یعنی بخش اروپایی این شهر قرار دارد. منطقه ای که شاخ طلایی و دریای مدیترانه را از هم جدا می کند. جالب است بدانید که نام انگلیسی این منطقه نیز سراگلیو پوینت Seraglio Point است. منطقه ای تاریخی که بیشترین شهرت و محبوبیت آن در بین گردشگران خارجی و دخلی به سبب وجود جاذبه هایی مثل توپکاپی و پارک گلخانه است. نمایی زیبا از منطقه سرابورنو ترکیه را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی زیبا از منطقه سرابورنو ترکیه

تاریخچه منطقه سرابورنو ترکیه

شاید با شنیدن و دیدن منطقه سرابورنو به ذهنتان برسد که این منطقه در عصر امپراطوری روم شرقی بیزانسی پایه گذاری شده و به توسعه و آبادانی رسیده است ولی اینطور نیست. چرا که تحقیقات باستان شناسان نشان می دهد که اولین سکونت بشری در این منطقه به عصر نوسنگی برمی گردد و وجود آثار و اشیاء باستانی کشف شده در این منطقه موید این مطلب است. سپس در طی قرون 11- ام و 13- ام میلادی شهری به نام لیگوس در سرابورنو پایه گذاری شد. که امروزه چند تا دیوار و خرابه های از بناهای قدیمی مربوط به لیگوس در نزدیکی کاخ توپکاپی برجا مانده است. ضمنا در طی دوره بیزانتیوم باستان نیز آکروپلیس به جای توپکاپی فعلی وجود داشته است. که بعدا در دوره استلای عثمانیان هم دیوار و هم آکروپلیس لیگوس به تدریج تخریب شدند.

تاریخچه منطقه سرابورنو ترکیه

جاذبه های دیدنی منطقه سرابورنو ترکیه

اولین و مهمترین جاذبه ای که می توان در منطقه سرابورنو دیدن کرد، کاخ توپکاپی است. کاخی که زمانی به عنوان اقامتگاه پادشاهان عثمانی محسوب می شد اما حالا به موزه ای برای نمایش آثار و اشیاء تاریخی متعلق به خاندان امپراطوری عثمانی بدل شده است. از دیگر جاذبه های دیدنی و معروف در منطقه سرابورنو، پارک گلخانه است که به خاطر فضای سبز وسیع، وجود فواره، دریاچه مصنوعی، انواع مجسمه ها و المان های زیبای دیگر از بهترین جاها برای پیک نیک خانوادگی در شهر استانبول به حساب می آید.

کاخ توپکاپی در منطقه سرابورنو ترکیه

گذشته از اینها منطقه سرابورنو دارای پارکی به نام پارک سرابورنو است که یک پارک ساحلی دنج و جذابی است. این پارک بخشی از پارک گلخانه محسوب می شود. از جمله جاذبه های دیدنی این پارک نیز می توان به اولین مجسمه کمال پاشا آتاتورک، عمارت سبدچیلر و نیز ماه سبز ترکیه یا یشیل آی اشاره نمود.

پارک سرابورنو

ضمنا اگر اهل قایق سواری هستید و دوست دارید مناظر دیدنی منطقه سرابورنو مخصوصا چشم انداز کاخ توپکاپی را از دریا مشاهده کنید، پس توصیه می شود سری به اسکله سرابورنو (Sarayburnu iskelesi) برنید. اسکله ای که فعلا برای کشتی های کوچک استفاده می شود. این اسکاه در فاصله 1 کیلومتری از پل گالاتا و نیز 500 متری ایستگاه سرکه چی قرار دارد. از این اسکله می توان تورهای کشتی را برای سیر و سیاحت از منطقه سرابورنو رزرو کرد.

جاذبه های دیدنی منطقه سرابورنو ترکیه

جاذبه های تفریحی منطقه سرابورنو

منطقه سرابورنو ترکیه جزء مناطق توریستی معروف در شهر استانبول محسوب می شود. منطقه ای که هم برای گردشگران داخلی و هم برای گردشگران خارجی یک منطقه جذابی است. چرا که آنها از طریق سفر به سرابورنو می توانند از جاذبه های دیدنی مثل بناهای تاریخی شامل کاخ توپکاپی و یا مجسمه آتاتورک بازدید کنند. پیاده روی ساحلی در منطقه سرابورنو مخصوصا پارک این منطقه و یا اسکله سرابورنو از دیگر تفریحاتی است که به گردشگران توصیه می شود تا از این طریق بتوانند چشم اندازهای بسیار زیبایی از سرابورنو را تماشا کنند. ضمنا از بهترین و معروفترین سرگرمی های گردشگران در سرابورنو تور کشتی است تا از این طریق نیز بتوان لذت سفر به سرابورنو را چند برابر کرد.

جاذبه های تفریحی منطقه سرابورنو

جاذبه های اطراف منطقه سرابورنو ترکیه

بهترین توصیه به گردشگرانی که از منطقه سرابورنو ترکیه دیدن می کنند این است که پس از اتمام سفرشان و بازدید از جاذبه های توریستی و تفریحی این منطقه خودشان را به نزدیکترین جاذبه های توریستی برسانند. جالب است بدانید که در فاصله حدود 6 مایلی از منطقه سرابورنو ترکیه در حدود 1122 جاذبه توریستی وجود دارد که از آنجمله می توان به جاذبه های زیر اشاره کرد:

  • کاخ توپکاپی
  • مجسمه یادبود آتاتورک سرابورنو
  • مسجد ایا صوفیه
  • مسجد سلیمانیه
  • مسجد آبی
  • منطقه سلطان احمد
  • تنگه بسفر
  • کاخ دلمه باغچه و غیره

اگر به دنبال رزرو ارزانترین تورهای ترکیه 2024 هستید، پس توصیه می شود حتما با گروه کارشناسان و مشاورین مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *