ترکیه

محله ببک استانبول

محله ببک استانبول

ببک در زبات ترکی یعنی نوزاد و دلیل نامگذاری محله ببک استانبول آن است که در گذشته خانواده ها برای گرفتن جشن تولد نوزادشان به این محله می آمدند و از همین رو نیز از آن زمان به این محله، محله ببک می گویند. محله ای در کنار تنگه بسفر که در نزد گردشگران بیشتر به خاطر چشم اندازهای ساحلی زیبا، عمارت های تاریخی با شکوه، کافه ها و رستوران های مجلل و همچنین زندگی شبانه پویا معروف است. بنابراین نه تنها گشت و گذار و دیدن چشم اندازهای زیبا سبب شهرت محله ببک شده بلکه همچنین وجود یک زندگی شبانه فعال در کلوب های شبانه این محله نیز از دیگر دلایل محبوبیتش محسوب می شود. در سفر به ترکیه 2024 می توانید از طریق کسب مشاوره های تخصصی از سایت سفیران سفر یک برنامه ریزی خوبی برای سفرتان داشته باشید.

ویژگی محله ببک استانبول

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید اصلا ببک Bebek به چه معناست و چرا نام این محله از شهر استانبول را محله ببک Bebek Mahelesi یا Boğazın Gözbebeği می گویند. ببک واژه ترکی به معنی نوزاد است. در گذشته، این محله مقصد مطلوبی برای خانواده های نوزاد دار بود که به این محله می آمدند تا تولد فرزندشان را جشن بگیرند. امروزه نیز ببک از محلات بسیار معروف استانبول و مقصد اغلب خانواده هاست. در واقع ببک محله ای در منطقه بشیکتاش Besiktas شهر استانبول ترکیه است که به نوعی در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. محله ای که در زمن عثمانی به عنوان یک منطقه مسکونی معروف شناخته می شد ولی اکنون همگان ببک را با کافه ها، رستوران ها، فروشگاه ها و مخصوصا کلوب های شبانه اش می شناسند. محله ای که از شلوغ ترین مقاصد گردشگری استانبوب در آخر هفته ها محسوب می شود.

دلیل شهرت محله ببک استانبول چیست؟

محله ببک از معروفترین محلات گردشگری استانبول محسوب می شود. این محله بیشتر به خاطر چشم اندازهای زیبای تنگه بسفر، عمارت ها و بوتیک های چشم نواز مثل عمارت علی پاشا، رستوران های شیک و نیز زندگی شبانه پویایی که دارد معروف است. پس فضای جذاب به همراه ترکیب منحصر بفردی از تاریخ و مدرنیته سبب این شده تا محله ببک هم برای گردشگران خارجی و هم برای مردم محلی مقصد معروفی به حساب آید.

دلیل شهرت محله ببک استانبول

معرفی جاذبه های محله ببک استانبول

حالا که با موقعیت و مشخصات کلی محله ببک استانبول آشنا شدیم بد نیست کمی هم درباره جاذبه های دیدنی این محله هم بدانید. از معروفترین جاذبه های محله ببک نیز می توان به جاذبه های زیر اشاره کرد:

قلعه روملی: قلعه ای با شکوه که به فرمان سلطان محمد دوم در سال 1452 میلادی ساخته شده است و از معروفترین جاذبه های دیدنی در محله ببک استانبول محسوب می شود. در این قلعه می توانید از دیوارها، برج ها دیدن کرده و نیز برای اطلاع از تاریخ قلعه و نقش آن در فتح قسطنطنیه به موزه این قلعه بروید.

قلعه روملی

پارک ببک: پارکی سرسبز و با صفایی است که در قلب محله ببک واقع شده و محلی مناسب برای پیک نیک و لذت بردن از طبیعت زیبا، باغ های باصفا، زمین های بازی و نیز مناظر شگفت انگیز تنگه بسفر است.

پارک ببک

مسجد ببک: یک مسجد تاریخی که با دیتیل های ظریف و یک گنبد باشکوه از آن به عنوان جواهر معماری ببک یاد می شود. از طریق بازدید از این مسجد ضمن دیدن خطاطی ها و کاشی کاری های زیبا همچنین در جریان تاریخچه و نیز اهمیت فرهنگی مسجد ببک نیز قرار خواهید گرفت.

مسجد ببک

اسکله ببک: این اسکله محل مناسبی برای پیاده روی، چشم انداز بینی و نیز دو چرخه سواری محسوب می شود. از اینجا می توان از دیدن چشم اندازهای زیبایی از تنگه بسفر و کشتی های تفریحی، عمارت های تاریخی و کافه های شیک که در خط ساحلی قرار دارند، لذت برد.

اسکله ببک

عمارت های تاریخی در ببک: محله ببک استانبول خواستگاه برخی عمارت های تاریخی موسوم به یالی است. این عمارت های ساحلی زیبا نشانگر تاریخ غنی و میراث معماری این محله است. هنگام سیاحت در امتداد تنگه بسفر می توان از این عمارت های جذاب دیدن کرد.

عمارت های تاریخی در ببک

تفریحات محله ببک استانبول

برای گشت و گذار، تفریح و سرگرمی در محله ببک استانبول بایستی وقت زیادی گذاشت. چرا که اینجا مملو از انواع جاذبه های توریستی و مقصد محبوب گردشگران است. در محله ببک می توان سوار بر قایق های توریستی شد و از چشم اندازهای زیبای تنگه بسفر، عمارت های تاریخی محله ببک و دیگر لندمارک های ببک دیدن کرد. همچنین می توان در این محله و یا پارک آن پیاده روی کرد و برای خرید سری به بازار ببک زد. همچنین می توان برای صرف ناهار و شام به کافه ها و رستوران های ببک سری زد و از خوردن کباب یا کوفته ترک لذت برد. همچنین هنگام شب نیز در کلوب های شبانه به رقص و شادی پرداخت تا سفر به ببک استانبول تکمیل شود.

تفریحات محله ببک استانبول

زندگی شبانه در محله ببک استانبول

محله ببک بیشتر به خاطر زندگی شبانه پویایی که دارد معروف است. اجزای سازنده این زندگی شبانه یا نایت لایف در محله ببک استانبول نیز وجود کافه ها، بارها، کلوب ها و نیز کنسرت های موسیقی زنده است. معمولا هم جوانان مشتری ثابت زندگی شبانه در محله ببک استانبول هستند. از معروفترین نقاط زندگی شبانه در محله ببک استانبول می توان به کلوب شبانه Anjelique، رستوران، لانژ و کلوب شبانه چیلای، نایت کلوب سورتیه و غیره اشاره کرد.

زندگی شبانه در محله ببک استانبول

تجربه خرید در محله ببک استانبول

محله ببک علاوه بر تفریح و سرگرمی همچنین با ترکیب بوتیک شاپ ها، گالری های هنری و بازارهای محلی تجربه خرید جالبی را در اختیارتان قرار می دهد. برخی از معروفترین مراکز خرید در محله ببک استانبول شامل:

  • ارمغان در ببک استانبول: بوتیک لوکسی که محصولات ترک با کیفیتی مثل انواع لباس و منسوجات، جواهرات و لوازم خانگی عرضه می کند. ضمنا ارمغان محل مناسبی برای یافتن یک سوغاتی خاص می باشد.
  • گالری هنری ببک: کلکسیونی جذاب از هنر معاصر ترک که نشان دهنده آثاری ارزشمند و نفیس از هنرمندان قدیم و جدید است. بازدید از این گالری برای هنر دوستان و عاشقان هنر در محله ببک استانبول توصیه می شود.
  • بازار ببک: این بازار یک نوع جمعه بازار با طیف گسترده ای از محصولات و کالاها از خوراکی و سوغاتی گرفته تا لباس و منسوجات است.
  • Midnight express: بوتیک صاحب سبکی که انواع محصولات مثل پوشاک، لوازم جانبی و لوازم خانگی از طراحان داخلی و بین المللی ارایه می دهد.

تجربه خرید در محله ببک استانبول

تجربه صرف شام در محله ببک استانبول

محله ببک بهشت شکم گردان در شهر استانبول به شمار می رود. در اینجا می توان انواع رستوران ها و کافه ها را در خط ساحلی مشاهده کرد. مطمئنا ایده صرف یک شام لذید همراه با دیدن چشم اندازهای جذاب از تنگه بسفر می تواند یک ایده جذابی برای گردشگران خوش ذوق باشد. رستوران های محله ببک هم در سرو غذاهای لذیذ ترک و هم در سرو غذاهای بین المللی معروف هستند. برخی از معروفترین رستوران ها در این محله از شهر استانبول شامل رستوران لوکا، رستوران مانگری، ببک بادام ازمجیسی و غیره است.

تجربه صرف شام در محله ببک استانبول

خیلیها در فکر سفر به ترکیه 2024 هستند و از همین حالا نیز در حال برنامه ریزی برای انجام این سفر هستند. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای انجام سریع و آسان سفر به ترکیه حتما از خدمات مسافرتی ارایه شده توسط مجموعه سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *