ترکیه

آکواریوم فلوریا استانبول

آکواریوم فلوریا استانبول

آکواریوم فلوریا استانبول از جذابترین مکانها برای کل اعضای خانواده است که یک آکواریوم عمومی در شهر استانبول محسوب می شود. آکواریومی که در آوریل سال 2011 میلادی پایه گذاری شد. این آکواریوم با حجم مخزنی 6800 متر مکعب، بزرگترین و بهترین آکواریوم موجود در شهر استانبول است. جالب است بدانید که در این آکواریوم انواع آبزیان و جانوران از دریای سیاه تا اقیانوس آرام قابل مشاهده است. ضمنا این آکواریوم از نوع تم بوده و در آن تقریبا 1500 گونه شامل 15000 جانور دریایی و خشکی زی وجود دارد. اما تمام امکانات آکواریوم فلوریا این نیست. بلکه این آکواریوم همچنین دارای 2 سینمای 5 بعدی، فروشگاه هدیه، 3 کافه تریا و نیز 1 رستوران نیز می باشد. این مقاله توسط کارشناسان سایت سفیران سفر برای آشنایی با یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان نگارش شده است.

آکواریوم فلوریا؛ بزرگترین آکواریوم در استانبول

ایستانبول آکواریوم یا همان آکواریوم استانبول Istanbul Aquarium آکواریومی بزرگ و تماشایی است که درهای آن در آوریل 20111 رسما باز شد. از آنجایی که این آکواریوم در فاصله 5 کیلومتری از فرودگاه بین المللی آتاتورک . در نزدیکی سیستم های حمل و نقل راه آهنی و بزرگراهی در فلوریا (ساحل جنوب غربی استانبول) قرار دارد به آن آکواریوم فلوریا هم گفته می شود. این آکواریوم به سبب حجم بسیار بالای مخزنش، تنوع انواع ماهیان و نیز فعالیت ها در مسیرهای مسافرتی از جمله بزرگترین و معروفترین آکواریوم های جهان به شمار می رود. نمایی از ساختمان آکواریوم فلوریا استانبول را در تصویر پایین مشاهده می کنید:

نمایی از ساختمان آکواریوم فلوریا استانبول

آکواریوم فلوریا استانبول از زبان آمار

پیش از بازدید از آکواریوم فلوریا استانبول، آشنایی با مشخصات این آکواریوم بد نیست. کل حجم آب مخزنی این آکواریوم در حدود 6800 متر مکعب است. بنایی 2 طبقه که مساحت کل آن به حدود 22000 مترمربع می رسد. همچنین این مجموعه آکواریوم دارای پارکینگی به مساحت 32000 متر مربع است. تقریبا 1500 گونه شامل 15000 جانور دریایی و خشکی زی وجود دارد. اما تمام امکانات آکواریوم فلوریا این نیست. بلکه این آکواریوم همچنین دارای 2 سینمای 5 بعدی، فروشگاه هدیه، 3 کافه تریا و نیز 1 رستوران نیز می باشد.

آکواریوم فلوریا استانبول از زبان آمار

جاذبه های آکواریوم فلوریا استانبول چیست؟

بی تردید آکواریوم فلوریا استانبول بزرگترین آکواریوم در کل ترکیه و حتی در جهان است. همان طوری که گفته شد، این هم به خاطر حجم عظیم آبی و نیز تنوع گونه های آبزی در این آکواریوم می باشد. از مهمترین و شاخص ترین بخش این آکواریوم قدم زذن در مسیر جغرافیایی است که شامل 16 تم و 1 جنگل بارانی است و این مسیر جغرافیایی شما را از دریای سیاه به طرف اقیانوس آرام می برد. جالب است بدانید که آکواریوم فلوریا طوری طراحی شده است که تمامی موجودات در آن بتوانند در شرایط زیستگاهی اصلی خودشان زندگی بکنند.

جاذبه های آکواریوم فلوریا

همچنین قبل از بازدید از آکواریوم فلوریا بد نیست بدانید که این آکواریوم میزبان 18 منطقه تم مختلف است که زیستگاه های اقیانوسی و جنگل باراتی را در 2 طبقه پوشش می دهد. در این 18 منطقه تم نیز بیش از 1500 گونه جانوری (آبزی و خشکی زی) وجود دارد. بازدیدکنندگان از موجودات این موزه نیز علاوه بر تماشای مخلوقات مختلف و یادگیری در خصوص حیات آبی همچنین در ساعات خاصی از روز می توانند در جلسات تغذیه دهی به جانوران مختلف شرکت کنند. از دیگر جاذبه های این آکواریوم می توان به مجتمع خرید با فروشگاه های خرده فروشی مختلف اشاره کرد.

جاذبه های نزدیک به آکواریوم فلوریا

جاذبه های نزدیک به آکواریوم فلوریا

بعد از اتمام بازدید از آکواریوم فلوریا می توان برای بازدید از دیگر جاذبه های شهر استانبول در نزدیکی این آکواریوم اقدام کرد. در این مورد لازم است بدانید که در فاصله حدود 6 مایلی از این آکواریوم در حدود 119 جاذبه توریستی دیگر نیز وجود دارد که شامل:

  • ساحل فلوریا گونش (در فاصله 7 دقیقه از آکواریوم فلوریا استانبول)
  • مانسیون دریایی آتاتورک فلوریا (فاصله 10 دقیقه)
  • پارک ساحلی فلوریا (فاصله 9 دقیقه)
  • جنگل آتاتورک فلوریا (فاصله 12 دقیقه)
  • موزه نیروی هوایی و غیره

هزینه بلیط آکواریوم فلوریا استانبول

هزینه بلیط آکواریوم فلوریا استانبول

برای دسترسی به این آکواریم بایستی در شهر استانبول به منطقه شنلیک کوی، خیابان یشیل کوی هالکالی سفر کنید. طبق اعلام وب سایت آکواریوم فلوریا، این مکان توریستی همه روزه از ساعت 10 صبح تا ساعت 8 شب به روی بازدیدکنندگان باز است. در کل هزینه بلیط ورودی آکواریوم فلوریا استانبول برای هر گردشگر در حدود TL650 (لیره ترکیه) است که امکان رزرو آنلاین آن هم فراهم می باشد. ضمنا مدت زمان توصیه شده برای بازدید از آکواریوم فلوریا استانبول بین 2 الی 3 ساعت است.

ترکیه همچنان به عنوان یکی از قطب های مسلم گردشگری در جهان محسوب می شود و این هم به خاطر تاریخ و تمدن باستانی آن و نیز موقعیت خاص جغرافیایی این کشور است. که دو قاره اروپا و آسیا را به هم وصل می کند. شما با سفر به ترکیه می توانید از هر نوع جاذبه توریستی مثل مسجد، کاخ ها، کلیساها، پارک ها، موزه ها، میادین، بازارها و غیره دیدن کرده و در سواحل و جزایر زیبای این کشور استراحت کنید. ضمنا همواره انواع تفریحات و سرگرمی های مهیج نیز در ترکیه برای گردشگران فراهم است. منتها بهترین روش مخصوص برای آنهایی که اولین بار است به این کشور سفر می کنند، رزرو تور راهنماست. درباره انواع تورهای ترکیه، شرایط و هزینه آنها می توانید بهترین مشاوره را از مجموعه سفیران سروش سعادت دریافت بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *