ترکیه

برج گالاتا ترکیه

برج گالاتا ترکیه

برج گالاتا ترکیه از نمادهای شهر استانبول و در گالاتا بر روی تپه ای مشرف به شبه جزیره استانبول قرار دارد که به قرن 5 میلادی برمیگردد یعنی زمانی که بیزانسی ها برجی چوبی به نام ماگالوس پیرگوس (برج بزرگ) جهت کنترل شهر قسطنطنیه و شاخ طلایی ساختند. این برج بنا به دلایل مختلف طبیعی و انسانی تخریب شد. در سال 1348 میلادی بود که جامعه ژنوئس که در منطقه گالاتا زندگی می کردند برج گالاتای امروزی را سختند و آن را کریستیا توریس یا برج مسیح نامیدند.

برجی استوانه ای که از سنگ ساخته شده و ارتفاع آن تقریبا به حدود 67 متر می رسد. جالب است بدانید که این برج تا زمان ساخت برج بیازیت در سال 1749 میلادی بلندترین برج استانبول شناخته می شد. برجی که در عصر عثمانی از آن به عنوان زندان، برج دیده بانی و حتی فانوس دریایی استفاده می شد. ولی حالا این برج جاذبه گردشگری بسیار پرطرفداری است که به عنوان سکوی مشاهده 360 درجه ای استانبول عمل می کند. اگر شما هم علاقه مند سفر به ترکیه 2024 و دیدن جاذبه های آن هستید می توانید از طریق دریافت خدمات گردشگری از سایت سفیران سفر یک مسافرت آسان و شیرینی را رقم بزنید.

برج گالاتا کجاست؟

یکی از برجسته ترین و معروفترین بناهای شهر استانبول برج گالاتا Galata Tower است. برجی که از یک طرف نشانگر معماری اواخر دوره عثمانی است و از طرف دیگر نمایی بسیار دیدنی در اندازه 360 درجه از کل شهر استانبول فراهم می کند. بنابراین شما از طریق سکوی مشاهده برج گالاتا می توانید شاخ طلایی شبه جزیره استانبول و نیز لندمارک های شاخص و بسیار معروفی مثل مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی را ببینید. از این گذشته داخل خود برج گالاتا نیز می توانید از کارگاهی که متعلق به قرن 14- ام است بازدید کنید.

دسترسی به برج گالاتا ترکیه

تاریخچه برج گالاتا ترکیه

در طی دوره بیزانسی بود که امپراطور جاستین برجی را ساخت که آن را گالاتا نامید که متاسفانه این برج در طی جنگ صلیبی چهارم در سال 1204 میلادی تخریب شد. سپس در سال 1267 میلادی، کلنی ژنوئس در بخش گالاتا قسطنطنیه مستقر شد. که اطرافش توسط دیورهایی احاطه می شد و اولین بار در سال 1348 میلادی در طی توسعه این کلنی برج گالات در بلندترین نقطه با عنوان برج مسیح و آنهم به سبک رومانسک ساخته شد.

تاریخچه برج گالاتا ترکیه

برج گالاتا Galata Tower بلندترین بنای استانبول تا زمان ساخت برج بیازیت در سال 1749 میلادی بود. در طی دوره عثمانی، از این برج به عنوان زندان، برج دیده بانی و فانوس دریایی استفاده می شد. پس از اینکه در سال 1960 میلادی بازسازی هایی در این برج انجام شد، برج گالاتا به روی عموم باز شد. اما درباره برج گالا بد نیست چند حقیقت شگفت انگیز را هم بشنوید:

  • برج گالا بهترین نقطه برای دیدن چشم انداز شبه جزیره تاریخی استانبول بوده ست و در قرن 19- ام نیز بسیاری از هنرمندان چشم انداز استانبول را از بالای برج گالا می کشیدند. برای مثال نقاش معروف فرانسوی پیر پروست در سال 1818 چشم انداز قسطنطنیه را ترسیم کرد که بعدا به سال 1825 میلادی در پاریس به نمایش درآمد.
  • مطابق نظر اولیا چلبی، حزارفن احمد چلبی در سال 1632 میلادی از برج گالاتا (بخش اروپایی استانبول) به اوسکودار (بخش آسیایی استانبول) پرواز کرد. پس او اولین کسی بود که از اروپا به آسیا سفر کرد.

ابعاد برج گالاتا در ترکیه

برج گالاتا به زبان ترکی گالاتا کولسی که رسما تحت عنون موزه برج گالاتا نیز شناخته می شود یک برج ژنوئسی در بخش گالاتای منطقه بی اوغلو شهر استانبول است. این برج در مرتفع ترین نقطه از دیوارهای گالاتا که حالا دیگر اثری از این دیوارها نیز نمانده ساخته شده است. برجی که زمانی کاربری هایی مثل زندان، برج دیده بانی و حتی فانوس دریایی داشت ولی حالا یک نمایشگاه و موزه و نمادی از منطقه بی اوغلو و شهر استانبول به شمار می رو.د. کلا ارتفاع این برج 9 طبقه ای به استثنای میله طلایی تزیینی در نوک برج حدود 62.59 متر است. برجی که حدود 61 متر نیز بالاتر از سطح دریاست و ارتفاع سکوی مشاهده نیز از زمین حدود 51.65 متر است. این برج دارای قطر خارجی حدود 16.45 متر در پایه و قطر داخلی 8.95 متر بوده و دیوارهایی دارد که ضخامت آنها نیز به حدود 3.75 متر می رسد.

ابعاد برج گالاتا در ترکیه

نحوه بازدید از برج گالاتا ترکیه

قبل از بازدید از برج گالاتا به خاطر داشته باشید که بعد از انجام یکسری اقدامات نوسازی در این برج فعل رستوران و کافه داخل برج گالاتا بسته است. فقط در طبقات پایینی برج می توان چندین نمایشگاه را دید. ضمنا لازم نیست برای بالا رفتن از پله های برج استفاده کنید چرا که در این برج آسانسورهایی نصب شده است. ضمنا برج گالاتا به برخی از جاذبه های معروف شهر استانبول نیز نزدیک است. از آنجمله می توان به کاخ دولما باغچه، مسجد ایا صوفیه و مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد اشاره نمود.

نحوه بازدید از برج گالاتا ترکیه

هتل ها و رستوران های اطراف برج گالاتا

در فاصله بسیار کمی از برج گالاتا می توان به انواع امکانات و خدمات رفاهی از جمله هتل ها و رستوران های شیک و مجللی دست یافت. مثلا از نزدیکترین هتل ها به برج گالاتا ترکیه می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

  • آنمون گالاتا (0.02 مایلی از برج گالاتا)
  • بی لوسویت (0.01 مایل)
  • هتل آپارتمان برج گالاتا بی اوغلو (0.01 مایل)
  • هتل آپارتمان دانس ایموبل (0.01 مایل)

از کافه ها و رستوران های نزدیک به برج گالاتا نیز می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کافه و کوفته بیزجه (0.00 مایلی از برج گالاتا)
  • کبابی ساری کایا (0.01 مایل)
  • رستوران گوچمن (0.01 مایل)
  • رستوران برج گالاتا (0.01 مایل)
  • آتلیه کوله دیبی (0.01 مایل)

شرایط دسترسی به برج گالاتا ترکیه

برج گالاتا از لندمارک های معروف و از جاذبه های توریستی جذاب در شهر استانبول است. این برج نیز مثل اغلب جاذبه های توریستی استانبول در محله بی اوغلو استانبول قرار دارد. آسانترین و راحتترین روش برای دسترسی به برج گالا این است که سوار مترو M2 شده و در ایستگاه مترو شیشهانه پیاده شوید. جالب است بدانید که برج گالا از خروجی شیشهانه ایستگاه مترو شیشهانه قابل مشاهده است و از اینجا تا برج گالا فقط 5 دقیقه راه است.

برج گالاتا همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 10 شب به روی بازدیدکنندگان باز است. با اینکه در هر ساعتی می توان از برج گالاتا دیدن کرد ولی این برج در شب به خاطر نورپردازی جذابی که دارد، تماشایی تر است. از این گذشته هزینه بلیط ورودی برج گالاتا برای هر گردشگر خارجی در حدود TL650 (لیره ترکیه) است. مطمئنا برنامه ریزی برای انجام یک سفر خارجی امری زمانبر و هزینه بر است. شما عزیزان از طریق دریافت خدمات مسافرتی از مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید در وقت و هزینه اتان صرفه جویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *