ترکیه

خیابان استقلال ترکیه

خیابان استقلال ترکیه

خیابان استقلال ترکیه که در دوره عثمانیان بعنوان خیابان بزرگ شناخته میشد خیابان پیاده رویی به طول 1.4 کیلومتر در منطقه بی اوغلوی استانبول است. این خیابان از معروفترین خیابان های نه تنها استانبول بلکه کل ترکیه محسوب می شود. که نامش را نیز پس از اعلام جمهوری در تاریخ 29 اکتبر 1923 گرفته است. خیابانی که از گالاتا در میدان تونل شروع شده و به میدان تکسیم ختم می شود. خیابانی که برآورد می شود هر روز بیش از 1 میلیون نفر در آن تردد می کنند.

با اینکه این خیابان به خاطر وجود فروشگاه ها، رستوران ها، کافه ها، سینماها، کلوپ ها، دیسکوها، بارها، تئاترها و هتل های مختلف بیشتر کاربری تجاری دارد. ولی وجود بناهای اواخر دوره عثمانی مثل کلیسای سن آنتونیو دی پادوا، اداره پست قدیمی گالاتاسارای، چیچک پاساژی یا همان بازار گل و گیاه، موزه سینمای استانبول و نیز تراموای برقی نوستالژیک به این خیابان جنبه تاریخی و هنری هم داده است. پس اگر مایلید تا درباره خیابان استقلال بیشتر بدانید، در ادامه نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره خیابان استقلال ترکیه

خیابان استقلال یا ایستکلال جاده سی Istiklal Caddesi خیابانی به طول 1.4 کیلومتر بوده و مستقیما به میدان تکسیم Taksim mydani ختم می شود. این خیابان به همراه میدان معروف تکسیم ترکیه هر دو در محله تاریخی بی اوغلو Beyoglu واقع شده اند. در واقع این خیابان از انتهای شمالی گالاتا در میدان تونل شروع شده و به میدان تکسیم ختم می شود. در دو طرف این خیابان می توان بناهای اواخر دوره عثمانی با سبک های معماری مختلف را مشاهده کرد. خیلی از این بناها نیز زمانی بلوک های آپارتمانی بودند ولی حالا با بوتیک ها، فروشگاه های موسیقی، گالری های هنری، سینماها، تئاترها، کتابخانه ها، کافه ها، بارها، هتل ها، کلوپ های شبانه، رستوران ها و کافه ها اشغال شده اند.

درباره خیابان استقلال ترکیه

دلایل شهرت خیابان استقلال ترکیه چیست؟

کلا در ترکیه معدود خیابانی وجود دارد که مثل خیابان استقلال یا به قول ترک ها ایستکلال جاده سی Istiklal Caddesi معروف باشد. نقطه به نقطه این خیابان پر از کاخ های قدیمی، عمارت خانه های مجلل و نیز سفارتخانه های بازمانده از قرن 19-ام است که حالا به خرده فروش های لاکچری و مد روز تبدیل شده اند. علاوه بر این در این خیابان می توان انبوهی از مغازه ها، بارها، کافه ها، دیسکوها، کلوپ ها و رستوران های شیک و پر زرق و برق را دید. از دیگر دلایل شهرت خیابان استقلال نزد گردشگران وجود ترامواهای برقی مخصوصا ایستگاه تاریخی تونل در این خیابان است!

دلایل شهرت خیابان استقلال ترکیه

خیابان استقلال؛ خیابان خرید در ترکیه!

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، خیابان استقلال از میدان تکسیم منشعب می شود. خیابانی که به خاطر منطقه پیاده روی بزرگ، فروشگاه ها، رستوران ها و هتل های لاکچری اش، تراموای تاریخی اش، ایستگاه تراموای برقی معروف به تونل Tunel و نیز سفارتخانه کشورهای مختلف معروف است. به هر حال آنچه که بیشتر از هر چیز دیگری در خیابان استقلال ترکیه به چشم می خورد، وجود تعداد زیادی فروشگاه لوکس می باشد که اغلب آنها نیز برندهای معروف ترک و برندهای بین المللی معروف را به مشتریان ارایه می دهند.

خیابان استقلال؛ خیابان خرید در ترکیه

جاذبه های دیدنی خیابان استقلال ترکیه

با اینکه کاربری اصلی و مهم خیابان استقلال ترکیه به خاطر وجود فروشگاه های مختلف، یک کاربری تجاری است. ولی نباید فراموش بکنیم که این خیابان به واسطه وجود سینماها، رستوران ها، بارها، تئاترها، کلوپ ها و دیسکوهای مختلف از بهترین جاهای تفریحی استانبول نیز به حساب می آید. ضمنا بناهای موجود در خیابان استقلال که حالا به کاربری تجاری تبدیل شده اند زمانی مسکونی بوده و جزء بناهای معروف شهر محسوب می شدند. بناهایی که اکثرا متعلق به اواخر دوره عثمانی هستند. از جمله این بناها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیسای سن آنتونیو دی پادوآ
  • مسجد حسین آقا
  • کلیسای سانتا ماریا دراپریز
  • مدرسه عالی گالاتاسارای
  • پاساژ روملی
  • چیچک پاساژی
  • نرمانلی هان و غیره

جاذبه های دیدنی خیابان استقلال ترکیه

خیابان استقلال؛ لوکس ترین خیابان ترکیه

اگر شما هم یکبار از شهر استانبول دیدن کنید، حتما تایید می کنید که خیابان استقلال به خاطر داشتن فروشگاه های لوکس و برندهای معروفی که دارد به عنوان لوکس ترین خیابان ترکیه محسوب می شود. جالب است بدانید که روزانه بیش از یک میلیون نفر در این خیابان تردد می کنند که البته هدف آنها از آمدن به خیابان استقلال متفاوت از هم است. اما گذشته از فروشگاه های لوکس می توان در این خیابان همچنین برخی از جاهای منحصر بفرد را هم دید که از آنجمله می توان به پاساژ گل، موزه پرا، آسمالمسیست و نیز موزه مومیایی مادام توسود اشاره کرد.

نحوه دسترسی به خیابان استقلال ترکیه

دسترسی به خیابان استقلال ترکیه بسیار راحت است. در این میان نیز بهترین گزینه برایتان استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. شما برای این منظور می توانید سوار مترو یا اتوبوس شده و به میدان تقسیم رفته و از آنجا با کمی پیاده روی به خیابان استقلال برسید. یا اینکه به کارکوی تراموا گرفته و از آنجا نیز به سمت میدان تونل آمده و سپس به سمت خیابان استقلال ترکیه پیاده بروید. یکی از روش های بسیار لذت بخش جهت دیدن خیابان استقلال نیز سوار شدن به تراموای نوستالژیک قرمز رنگ است.

نحوه دسترسی به خیابان استقلال ترکیه

ترکیه Turkiye از اولویت های گردشگری ایرانیان محسوب می شود و خیلی از هموطنان امسال قصد سفر به این کشور را دارند. شما از طریق ارتباط با مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید در جریان ارزانترین هتل های اقامت و بهترین تورهای گردشگری ترکیه قرار گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *