ترکیه

میدان تکسیم ترکیه

میدان تکسیم ترکیه

میدان تکسیم ترکیه یکی از معروفترین و جذابترین جاذبه های توریستی این کشور محسوب می شود. این میدان در مرکز شهر استانبول قرار دارد و با انواع رستوران ها، فروشگاه ها و هتل ها سبب جلب توجه گردشگران می شود. در ضمن میدان تکسیم به عنوان یک مرکز حمل و نقلی اصلی در شهر استانبول محسوب می شود. چرا که ایستگاه مرکزی مترو استانبول در این میدان قرار دارد. از مهمترین جاذبه های توریستی این میدان نیز می توان به خیابان استقلال، پارک گزی تکسیم، یادبود جمهوریت، مرکز فرهنگی آتاتورک و نیز مسجد تکسیم اشاره کرد.

در واقع میدان تکسیم را می توان استانبول مقیاس کوچک و یا نبض تپنده استانبول نامید. جایی که نقشی فراتر از یک میدان را ایفاء می کند. جایی که ترکیب منحصر بفردی از تاریخ، فرهنگ و مدرنیته را ارایه می دهد. خواه شما از این میدان به سمت خیابان استقلال بروید و در پارک گزی تکسیم قدم بزنید و یا در پرفورمنس های مرکز فرهنگی آتاتورک غرق شوید. به هر حال میدان تکسیم همواره چیزی برای جذب همگان در اختیار دارد. برای اطلاع از شرایط و هزینه سفر آسان و به یادماندنی به ترکیه 2024 با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

میدان تکسیم؛ مرکز استانبول مدرن!

یکی از معروفترین جاذبه های توریستی و مناطق تفریحی کشور ترکیه، میدان تقسیم Taksim Square است که در محله بی اوغلو بخش اروپایی استانبول قرار دارد. جایی که می توان رستوران ها، فروشگاه ها و هتل های مختلف را در یکجا مشاهده کرد. این میدان به همراه ایستگاه مرکزی شبکه مترو استانبول به عنوان مرکز استانول مدرن نیز شناخته می شود. در ضمن میدان تکسیم محل یادبود جمهوری نیز است. یادبودی که در سال 1928 میلادی توسط هنرمند ایتالیایی پیترو کانونیکا طراحی و ساخته شد. این یادبود 5- امین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه در سال 1923 میلادی پس از جنگ استقلال ترکیه را یادآوری می کند.

میدان تکسیم؛ مرکز استانبول مدرن

دلیل شهرت میدان تقسیم ترکیه چیست؟

میدان تکسیم یا به قول ترک ها تکسیم میدانی Taksim Meydani در منطقه بی اوغلو در بخش اروپایی استانبول واقع شده است. این میدان یکی از معروفترین جاذبه توریستی و مرکز تفریحی عمده در شهر استانبول به شمار می رود که بیشتر از همه به خاطر رستوران ها، فروشگاه ها و هتل های اش معروف است. علاوه بر این میدان تقسیم یک مرکز حمل و نقلی اصلی و مقصد معروفی هم برای گردشگران و هم ساکنین استانبول است. چرا که خیابان استقلال یا Istiklal Caddesi که یک خیابان خرید طولانی است به این میدان هم ختم می شود و ترامواهای نوستالژیک از این میدان عبور می کنند.

دلیل شهرت میدان تقسیم ترکیه

تاریخچه میدان تکسیم ترکیه

کلمه تقسیم Taksim یک کلمه عربی به معنای تقسیم کردن یا بخش بندی است و میدان تکسیم نیز اصولا نقطه ای است که خطوط اصلی آب شمال استانبول از آنجا به دیگر نقاط شهر تقسیم می شود. کلمه تکسیم نیز برای این منطقه توسط سلطان محمود اول به کار گرفته شد. پس این میدان نامش را از منبع آب سنگی دوره عثمانی گرفته است که در امتداد یک طرف میدان قرار داده شده بود. بنای معروف دیگر که قبلا در این میدان قرار داشت، پادگان توپخانه تکسیم قرن 19- امی بود که در سال 1940 میلادی در طی کارهای ساخت و ساز مزابق طرح های معمار و برنامه ریز شهری فرانسوی هنری پروست برای میدان تکسیم و پارک گزی تکسیم تخریب شد. پارک گزی تکسیم Taksim Gezi Park پارک فضای سبز کوچک در میان بناهای بتنی مرکز استانبول است.

تاریخچه میدان تکسیم ترکیه

جاذبه های اطراف میدان تکسیم ترکیه

مناطق اطراف میدان تکسیم ترکیه پر از لندمارک ها و جاذبه های معروف و توریست پسند است. این جاذبه ها شامل یادبودهای تاریخی، مراکز فرهنگی، پارک ها، رستوران ها و خیابان های معروف است. که هر کدامیک نیز نشانگر فرهنگ پویا و تاریخ غنی استنبول می باشد. از جمله این جاذبه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خیابان استقلال

خیابان استقلال

یادبود جمهوری

یادبود جمهوری

پارک گزی تکسیم

پارک گزی تکسیم

مرکز فرهنگی آتاتورک (AKM)

مرکز فرهنگی آتاتورک

مسجد تکسیم یا همان تکسیم جامی

مسجد تکسیم یا همان تکسیم جامی

مسلما میدان تکسیم ترکیه یکی از دوست داشتنی ترین مناطق استانبول مخصوصا برای زندگی شبانه است. در اینجا می توان رستوران های رنگارنگ، بارهای بزرگ، سینماها، تئاترها، کلوب های شبانه و حمام های سنتی را یافت. همچنین میدان تکسیم نقطه تجمع مردم در تعطیلات ملی از جمله شب عید سال نو است.

نحوه دسترسی به میدان تکسیم ترکیه

به خاطر وجود شبکه حمل و نقلی خیلی خوب، میدان تکسیم به راحتی قابل دسترس گردشگران است. برای دسترسی به این میدان و لذت بردن از تکسیم گردی می توان از روش های مختلف مثل تاکسی، خودرو شخصی، تراموا و مترو استفاده کرد. ما در اینجا به ترتیب به بهترین گزینه ها جهت دسترسی به تکسیم اشاره می کنیم:

  • مترو (M4): سر راست ترین مسیر به میدان تکسیم از طریق مترو (M4) است که بین ینی کاپی و حاجی عثمان در حرکت است. پس به هنگام توقف در ایستگاه مترو تکسیم می توانید مستقیما در میدان تکسیم پیاده شوید.
  • ایستگاه شیش هانا: مسیر جایگزین بوده که در صورت استفاده از آن بایستی تا میدان تکسیم کمی پیاده روی بکنید. چرا که شما در خیابان استقلال پیاده خواهید شد و تا خود میدان تکسیم نیز 20 تا 30 دقیقه راه است.
  • خط فونیکولار: در صورتی که شما از منطقه کاراکوی می آید، خط فونیکولار بهترین گزینه برایتان است. این خط شما را در انتهای خیابان استقلال پیاده می کند و از اینجا تا میدان تکسیم نیز کمی پیاده روی می کنید!

نحوه دسترسی به میدان تکسیم ترکیه

رستوران ها و هتل های اطراف میدان تکسیم ترکیه

میدان تکسیم ترکیه از نظر داشتن انواع امکانات سیاحتی و اقامتی در سطح بالایی قرار دارد. در اطراف این میدان می توان انواع هتل های 1 تا 5 ستاره را دید. از نزدیکترین هتل ها به این میدان می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

  • Ruzgar (0.00 مایل)
  • هتل Ar Palas (0.04 مایل)
  • هتل میدان تکسیم (0.03 مایل)
  • Bright 2BRAPT w Private Turkish Bath در میدان تکسیم (0.03 مایل)
  • Lux LIFE ROOM HOTELS (0.01 مایل)

ضمنا از رستوران های نزدیک به میدان تکسیم نیز می توان به رستوران های زیر اشاره کرد:

  • سیمیت سارایی (0.03 مایل)
  • کافمسی (0.04 مایل)
  • حافیظ مصطفی 1864 (0.03 مایل)
  • فاروک گول اوغلو تاکسیم (0.03 مایل)
  • کاجون کافه براسری (0.04 مایل)

تیم کارشناسان و مشاوران مجموعه سفیران سروش سعادت آماده است تا ضمن ارایه مشاوره های تکمیلی درباب شرایط سفر به ترکیه همچنین بهترین تورهای گردشگری ترکیه 2024 را برایتان معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *