تایلند

دیوارهای شهر قدیمی تایلند

دیوارهای شهر قدیمی تایلند

دیوارهای شهر قدیمی تایلند یا همان دیوار شهر قدیمی سونگکلا از جاذبه های تاریخی این کشور برای گردشگران محسوب می شود. دیواری که از شرق به غرب و از شمال به جنوب کشیده شده است و در این دیوار حدود 8 قلعه و 10 دروازه نیز وجود دارد. دیوارهایی که به استناد منابع تاریخی به جا مانده از دوره پادشاهی رامای سوم است. این دیوارهای تاریخی در طی حدود 6 سال بنا شده است و از همان دوران قدیم تا کنون نیز چندین بار بازسازی شده است. هم اکنون این دیوارها در زمره معروفترین بناهای تاریخی در تایلند به حساب می آید. برای طرح سوال و دریافت پاسخ درباب موضوعات مسافرتی و توریستی با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

تاریخچه ساخت دیوارهای شهر قدیمی تایلند

دیوار شهر قدیمی سونگکلا Songkhla Old City Wall در سال 1836 میلادی در عصر رامای سوم توسط حاکم سونگکلا برای جابجایی شهر از لیم سون به بو یانگ ساخته شد. کلا ساخت این دیوار در عرض 6 سال یعنی در سال 1842 میلادی نیز به اتمام رسید. دلیل تاخیر در ساخت آن هم شورشی بود که در شهر مالای در سال 1838 میلادی رخ داد. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، این دیوار تاریخی ضخیم از ماسه سنگ و ملات ساخته شده و حالا نیز جزء بهترین جاذبه های توریستی شهر بو یانگ تایلند به حساب می آید.

مشخصات دیوارهای شهر قدیمی تایلند

این دیوار از آب های ساحلی مجاورش نیز حدود 40 متری فاصله دارد. طول دیوار از شرق به غرب شهر نیز 1200 متر و از شمال به جنوب نیز 1000 متر است. کلا در این دیوار 8 قلعه و 10 دروازه شهری وجود دارد. دروازه شهر در این دیوارها نیز طاق بزرگی به عرض 3 متر و ارتفاع 6 متر است. طاقی که دارای مشخصه بام چینی است. با اینکه این دیوار در طی دوره های زمانی مختلف دچار آسیب و تخریب شده ولی چند باری هم تعمیر و بازسازی شده است.

مشخصات دیوارهای شهر قدیمی

جالب است بدانید که حتی در طی سال های 1894 تا 1905 میلادی، دستوری مبتنی بر تخریب بخشی از دیوار برای احداث راهی صادر شد. بعدا هم از زیر قلعه ها مصالح قدیمی یافت شد که عقیده بر آن بود که اینها برای احضار روح و تخریب جادوی سیاه مورد استفاده گذشتگان بوده است. در ضمن لازم به ذکر است که در سال 2011 میلادی طوفانی سهمگین به وقوع پیوست و سبب تخریب بخشی از دیوارهای شهر قدیمی تایلند شد که بعدا توسط اداره هنرهای زیبا تحت مرمت و بازسازی قرار گرفت.

درباره دیوارهای شهر قدیمی تایلند

این دیوارها نوعی جاذبه تاریخی محسوب می شود که اطلاع از قدمت آن و نیز رخدادهای مربوط به آن برای گردشگران بسیار مهم است. این دیوارها در شهر بو یانگ Bu Yang از توابع استان سونگکلا قرار دارد. دیوارهای تاریخی که در تایلند از آن به عنوان یکی از میراث های فرهنگی این کشور یاد می شود. دیوارهایی که قدمت ساختشان به سال 1836 میلادی یعنی عصر امپراطوری رامای سوم می رسد.

درباره دیوارهای شهر قدیمی تایلند

نحوه دسترسی به دیوارهای شهر قدیمی تایلند

دیوارهای شهر قدیمی تایلند در بو یانگ از توابع استان سونگکلا واقع شده است. بنابراین برای دسترسی به این دیوارها بایستی به شهر بو یانگ سفر کنید. شهری که به محل ترکیب فرهنگ های تایلندی، چینی و مالزیایی معروف است. اگر به نقشه تایلند نیز نگاه کنید، استان سونگکلا را در جنوب این کشور خواهید دید. پس اگر از بانگوک قصد سفر به این جاذبه تاریخی را دارید، ابتداء باید به استان سونگکلا سفر کنید و به همین دلیل نیز بایستی مسافت حدود 696 کیلومتری را در عرض 14 ساعت طی کنید و پس از آن نیز به شهر بو یانگ حرکت کنید. امکان بازدید از این دیوارها در طول ایام هفته و به صورت رایگان برای همگان فراهم است.

نحوه دسترسی به دیوارهای شهر قدیمی تایلند

جاذبه های اطراف دیوارهای شهر قدیمی تایلند

کلا دیوارهای شهر قدیمی تایلند را می توان در عرض 1 ساعت بازدید کرد و پس از اتمام بازدید نیز به سراغ دیگر جاذبه های اطراف این دیوار تاریخی رفت. در اینباره بد نیست بدانید که در فاصله 6 مایلی از این مکان تاریخی حدود 22 جاذبه توریستی وجود دارد که از معروفترین آنها می توان به جاذبه های زیر اشاره کرد:

  • شهر قدیمی سونگکلا
  • موزه ملی سونگکلا
  • مجسمه پری دریایی طلایی
  • تپه تانگ کوان
  • ستون مقدس شهر سونگکلا
  • دریاچه سونگکلا
  • باغ وحش سونگکلا
  • معبد ماچیماوات و غیره

جاذبه های اطراف دیوارهای شهر قدیمی تایلند

هتل های اطراف دیوارهای شهر قدیمی تایلند

هتل های مختلفی در نزدیکی دیوارهای شهر قدیمی تایلند با امکانات و خدمات مختلف و نیز سطح قیمتی متفاوت وجود دارد. که از معروفترین این هتل ها می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

  • هتل کوئین (0.04 مایلی)
  • هتل A List (0.12 مایلی)
  • هتل سوک سوم بون 1 (0.12 مایل)
  • هتل آنتیک سونگکلا تائه رائک (0.15 مایل)
  • اقامتگاه V Place (0.15 مایل)

رستوران های اطراف دیوارهای شهر قدیمی تایلند

علاوه بر هتل ها همچنین رستوران ها و کافه های متعددی نیز وجود دارد. که از نزدیکترین رستوران ها به این محل تاریخی در شهر بو یانگ می توان به رستوران های زیر اشاره نمود:

  • مستر استیک (0.17 مایلی)
  • رستوران های MK (0.12 مایلی)
  • فرش بارکر (0.16 مایلی)
  • سونگکلا را دوست دارم (0.18 مایلی)
  • ماهاندساجان کویو (0.19 مایلی)

به منظور اخذ مشاوره حرفه ای در باب شرایط و هزینه سفر به تایلند 2024 می توانید با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *