تایلند

زیارتگاه سن پراکان تایلند

زیارتگاه سن پراکان تایلند

زیارتگاه سن پراکان تایلند بنایی جذاب و تماشایی بازمانده از عصر امپراطوری خمری است. زیارتگاهی که هم برای بوداییان و هم هندوها مکان مقدسی است. این زیارتگاه که نمادی از زیبایی غیرقابل انکار معماری خمری است درست در کنار معبد پرا پرانگ سام یوت و آنطرف ایستگاه راه آهن قرار دارد. بنایی که در دو دوره مختلف ساخته شده و از همین رو نیز دارای بخش قدیم و جدید است. قدمت بخش قدیم به عصر خمری برمی گردد ولی تاریخچه ساخت بخش جدید این زیارتگاه به سال 1951 میلادی می رسد.

زیارتگاهی که در آن مجسمه الهه ویشنو چهار دست با سر بودا و نیز مجسمه های مختلفی از بودا و هندو قرار دارد. در واقع همین مجسمه ها از اصلی ترین جاذبه های زیارتگاه سن پراکان محسوب می شود. اما آنچه که بیشتر از همه سبب شهرت این زیارتگاه برای گردشگران خارجی شده وجود لشگر عظیم میمون ها در اطراف این بناست. که سبب سرگرمی و هیجان بازدیدکنندگان می شوند. سایت سفیران سفر در هر زمانی آماده ارایه اطلاعات به روز گردشگری داخلی و خارجی است.

معرفی زیارتگاه سن پراکان تایلند

در کنار معابد بودایی، زیارتگاه ها نیز جزء اماکن مقدس و قابل احترام بوداییان و هندوها و از جمله جاذبه های معروف این کشور محسوب می شود. یکی از این زیارتگاه ها، زیارتگاه سن پراکان San Phra Kan می باشد. زیارتگاهی تاریخی با چشم انداز معماری خمری که در شهر لوپ بوری تایلند قرار دارد. جالب است بدانید که قدمت سازه اصلی این زیارتگاه نیز به عصر امپراطوری خمر برمی گردد و بعدا به آن بخش های دیگری اضافه شده است.

از همین رو نیز گفته می شود که زیارتگاه سن پراکان شامل دو بخش قدیم و جدید است. قدمت بخش قدیمی آن به عصر امپراطوری خمر برمی گردد. در حالی که بخش جدید در سال 1951 میلادی ساخته شده است. در ضمن اکثر مجسمه ها و نیز انواع تزیینات به کار رفته در این زیارتگاه نیز مربوط به عصر معاصر است. جالب است که درست در جلوی این زیارتگاه مجسمه دو میمون در دو طرف پلکان به چشم می خورد که این نشان می دهد که میمون ها سمبل و نماد اصلی آن محسوب می شوند. نمایی زیبا از این زیارتگاه را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

معرفی زیارتگاه سن پراکان تایلند

زیارتگاه سن پراکان؛ مقدس ترین مکان در لوپ بوری تایلند

معدود معابد و یا زیارتگاهی را در تایلند می توان سراغ داشت که هم مورد احترام بوداییان و هم مورد احترام هندوها باشد. زیارتگاه سن پراکان از جمله این معدود اماکن مذهبی تایلند به شمار می رود. در واقع این زیارتگاه مقدس ترین مکان موجود در شهر لوپ بوری است. زیارتگاهی که در معماری آن می توان هم شاهد معماری خمری و هم شاهد معماری مدرن بود. همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، بنای عصر خمری به صورت یک سازه سنگی هنوز هم در کنار بنای معاصر دیده می شود:

بنای عصر خمری به صورت یک سازه سنگی

زیارتگاهی که در داخل آن می توان مجسمه الهه ویشنو 4 دست به سبک خمری- لوپ بوری را مشاهده کرد که در بالای آن سر بودای عصر آیوتایا متصل شده است:

زیارتگاه سن پراکان

دلیل شهرت زیارتگاه سن پراکان چیست؟

با اینکه زیارتگاه سن پراکان یک مکان مقدس شاخصی در لوپ بوری تایلند به حساب می آید و از یک معماری و طراحی زیبا و منحصر بفردی هم برخوردار است. ولی به سبب موقعیت جغرافیایی و طبیعتی که در دل آن قرار گرفته، این زیارتگاه بیشتر به خاطر میمون های ساکن در این منطقه معروف شده است. اصلا به همین دلیل نیز به یک مقصد گردشگری معروفی تبدیل شده است!

دلیل شهرت زیارتگاه سن پراکان

معمولا گردشگران با شیر، بیسکویت، میوه و دیگر خوراکی ها از این میمون ها پذیرایی می کنند و از فرصت پیش آمده نیز نهایت استفاده را برده و کنار این میمون های با مزه هم عکس می گیرند.

بازدید از زیارتگاه سن پراکان

ساعت بازدید از زیارتگاه سن پراکان تایلند

برای بازدید از هر جاذبه گردشگری، اطلاع از شرایط و نحوه بازدید مخصوصا ساعت بازدید بسیار تعیین کننده و مهم است. چرا که گردشگران از همین طریق می توانند در زمان و هزینه خودشان تا حدود زیادی صرفه جویی کنند. این در مورد بازدید از زیارتگاه سن پراکان تایلند هم صدق می کند. بنابر اعلام مسئولان و متصدیان این محل توریستی، زیارتگاه سن پراکان همه روزه از ساعت 5:30 صبح لی 18 عصر به روی کلیه بازدیدکنندگان باز است. در ضمن بازدید از این زیارتگاه نیز برای همگان رایگان است.

ساعت بازدید از زیارتگاه سن پراکان تایلند

معرفی جاذبه های اطراف زیارتگاه سن پراکان

لوپ بوری تقریبا یک شهری مذهبی بوداییان تایلند محسوب می شود و از همین رو نیز معابد از جمله بیشترین فراوانی را در بین جاذبه های توریستی این شهر دارد. ضمنا نبایستی از طبیعت دیدنی و جذاب این منطقه نیز غفلت کرد. از همین رو نیز ما در این بخش به معرفی جاذبه های اطراف زیارتگاه سن پراکان به شرح زیر می پردازیم:

  • پرا پرانگ سام یوت (فاصله از سن پراکان 5.8 مایل)
  • مزرعه قارچ کاچورنویت (1.9 مایل)
  • کاخ پادشاه نارای لوپ بوری (6.1 مایل)
  • معبد پرا سی راتانا ماها تای (6.1 مایل)
  • تالار کرایسون سیهارات (5.2 مایل)
  • معبد کائو ونگ پرا چان (7.6 مایل)
  • پارک تاریخی بان ویچایان (5.9 مایل)
  • معبد پرا سی ماها تات (6.2 مایل)
  • موزه ملی سامدت پرا نارای (6.1 مایل)

ما در مجموعه سفیران سروش سعادت آماده ایم تا به تمامی سوالات شما عزیزان در هر موضوعی از سفر، گردشگری و جهانگردی پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *