تایلند

معبد تام نیمیت در تایلند

معبد تام نیمیت در تایلند

معبد تام نیمیت در تایلند از جمله معابد بودایی و یکی از جاذبه های توریستی معروف شهر چونبوری تایلند محسوب می شود. آنچه که بیشتر سبب شهرت این معبد در بین گردشگران خارجی شده است نیز وجود مجسمه 3 متری بودای نشسته استو مجسمه ای از جنس بتن خالص که با موزاییک تزیین شده است. از دیگر جاذبه های دیدنی این معبد نیز می توان به مجسمه ها و اشیاء مذهبی موجود در آن و نیز چشم اندازهای زیبا از نواحی اطراف اشاره کرد. معبدی که قدمت ساخت آن نیز به سال 1941 میلادی برمی گردد. تیم مشاورین و کارشناسان مجرب سایت سفیران سفر آماده ارایه مشاوره های تخصصی درباب شرایط سفر خارجی به هر نقطه ای از جهان است.

معبد تام نیمیت از دیدنی های چونبوری تایلند

نمی توان به استان چونبوری تایلند سفر کرد ولی از معبد تام نیمیت Wat Thammanimit در این منطقه دیدن نکرد. این معبد به عنوان ششمین جاذبه توریستی معروف و پربازدید چونبوری تایلند هم به حساب می آید. معبدی که با مجسمه بسیار بزرگ از بودای نشسته معروف است. این مجسمه برگترین مجسمه بودا در چونبوری تایلند نیز محسوب می شود. معبد تام نیمیت نه تنها یک مکان مذهبی بلکه یک مکان تاریخی نیز محسوب می شود. نکته مهم دیگر اینکه معبد تام نیمیت مثل اغلب معابد بودایی تایلند بر روی تپه ای بر سر راه منتهی به بخش پانات نیکوم واقع شده است.

معبد تام نیمیت از دیدنی های چونبوری تایلند

تاریخچه بنای معبد تام نیمیت تایلند

معبد تام نیمیت (วัดธรรมนิมิต) در تامبون بان سوآن، جاده چونبوری- پاناس نیخوم واقع شده است. این معبد درست در فاصله 1 کیلومتری از آمفوئه موآنگ قرار دارد. معبدی بودایی که قدمت ساخت آن به سال 1941 میلادی برمی گردد. در این معبد تاریخی مجسمه بسیار بزرگ پرا بودا منکول نیمیت وجود دارد. مجسمه بودایی بتنی که با موزاییک نیز تزیین شده است. جالب است بدانید که ارتفاع این مجسمه در حدود 34 متر است.

تاریخچه بنای معبد تام نیمیت تایلند

جاذبه های معبد تام نیمیت تایلند چیست؟

اگر بخواهیم درباره جاذبه های این معبد بودایی صحبت بکنیم و در ابتداء بایستی از مجسمه 34 متری بودا بگوییم. مجسمه ای که در همان نگاه اول چشم بیننده را به خود جلب می کند. همان طوری که در تصاویر نیز مشاهده می شود، جنس این مجسمه از بتن است که با موزاییک نیز تزیین شده است. از دیگر جاذبه های دیدنی در این معبد می توان به مجسمه ها و اشیاء تاریخی- مذهبی داخل آن اشاره کرد. علاوه بر این، از داخل این معبد و دقیقا بر بالای تپه می توان چشم انداز زیبایی از چونبوری را نیز مشاهده کرد.

جاذبه های معبد تام نیمیت

یکی از موارد جالب توجه در هنگام بازدید از معبد تام نیمیت، فروش پرندگان کوچک در حیاط معبد است! بازدیدکنندگان به اختیار و در صورت علاقه مندی می توانند این پرندگان کوچک داخل قفس را خریداری کرده و به عنوان پیشکش برای کارمای خوب جلوی مجسمه بودا آزاد کنند. مطمئنا این یک حس خیلی خوبی برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

جاذبه های معبد تام نیمیت تایلند

معرفی جاذبه های اطراف معبد تام نیمیت تایلند

کلا چونبوری تایلند مملو از جاذبه است و به همین دلیل نیز گردشگرانی که به این منطقه از تایلند سفر می کنند می توانند از طیف وسیعی از جاذبه های گردشگری دیدن کنند. برخی از این جاذبه های توریستی مثل معابد و موزه ها از نوع جاذبه هی فرهنگی و برخی از آنها نیز مثل پارک ها از نوع جاذبه های طبیعی هستند. که تقریبا اغلب آنها نیز در فاصله نزدیکی از معبد تام نیمیت تایلند قرار دارند. از جمله این جاذبه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک حفاظت شده کائو مای کیائو
  • معبد بودایی تونگ کونگ
  • پارک سوآن تام ناک نام
  • موزه تاریخ طبیعی جزیره و دریای تایلندی
  • واکینگ استریت بنگ سائن
  • معبد یای ایتارام
  • موزه محصولات دریایی و غیره

نحوه بازدید از معبد تام نیمیت در تایلند

نحوه بازدید از معبد تام نیمیت در تایلند

به خاطر شیوع مجدد بیماری کرونا به بازدید کنندگان توصیه می شود هنگام بازدید از این معبد حتما ماسک بزنند. همچنین امکان شستشوی دستها با ژل الکل نیز فراهم است. ضمنا ناگفته نماند که بازدید از معبد تام نیمیت در کشور تایلند برای همگان رایگان است. معبد تام نیمیت تایلند همه روزه از ساعت 7 صبح تا 18 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. نکته آخر اینکه مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این معبد تایلندی نهایتا 1 ساعت است.

برای سفر آسان و قانونی به کشور تایلند و بازدید از جاذبه های مختلف این کشور، شما نیازمند درخواست ویزای توریستی تایلند (TR) هستید. ویزایی که به شما به عنوان یک گردشگر اجازه اقامت تایلند تا حداکثر 60 روز را می دهد. اما امکان تمدید این ویزا برای مدت 30 روز دیگر هم فراهم است. ضمنا درخواست این ویزا از طریق سفارت تایلند امکان داشته و هزینه صدورش نیز THB1900 (بات تایلند) معادل USD50 (دلار) است. برای شروع 0 تا 100 فرآیند درخواست ویزای توریستی تایلند می توانید از مشاوره های رایگان ارایه شده توسط مجموعه سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *