تایلند

معبد تام پو وا تایلند

معبد تام پو وا تایلند

معبد تام پو وا تایلند از دیدنی های جذاب شهر کانچانابوری است که بیشتر از هر چیز به خاطر ترکیب جاذبه های فرهنگی و طبیعی معروف است. همین مشخصه نیز سبب تمایز این معبد از معابد بودایی دیگر شده است. جالب است بدانید که در این معبد علاوه بر زیارتگاه بودا همچنین غاری آهکی به همره استالاگمیت و استالاکتیت های زیبا نیز وجود دارد. به همین دلیل نیز اینجا از بهترین جاهای تایلند برای انجام مدیتیشن است. اما از جاذبه های دیدنی خود معبد می توان به سبک معماری خمری آن، کنده کاری های هنری جذاب و نیز مجسمه های بودا اشاره کرد. برای اطلاع از دیگر جاذبه های گردشگری کشور تایلند با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

معبد تام پو وا؛ یک معبدی با سبک خمری

یکی از جاذبه های معروف و پر بازدید شهر کانچانابوری، معبد تام پو وا Wat Tham Pu Wa است. معبدی زیبا که در وسط جنگل و کتار کوه بنا شده است. این معبد با سبک معماری خمری طراحی و ساخته شده و در تزیین آن نیز از هنرهای لوپ بوری استفاده شده است. در حقیقت، این معبد متشکل از ساختمان معبد و نیز غار روبروی آن است. که این غار نیز بسان زیارتگاهی است که در داخل آن می توان انواع مجسمه های بودا را مشاهده کرد.

معبد تام پو وا؛ یک معبدی با سبک خمری

جاذبه های دیدنی معبد تام پو وا

اولین و شاید مهمترین جاذبه دیدنی در معبد تام پو وا تایلند، وجود غار دو طبقه ای آن است. که در داخل آن می توان مجسمه های بزرگ و کوچکی از بودا را مشاهده کرد. معمولا راهبان بودایی و مردم محلی از این غار برای دعا و مدیتیشن استفاده می کنند. علاوه بر این مجسمه ها، همچنین مشاهده استالاکتیت ها و استالاگمیت های این غار نیز برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار است. مجسمه بزرگ بودای نشسته و بودای خوابیده در محوطه معبد از دیگر جاذبه هایی است که مخصوصا در هنگام ورود به این معبد به چشم می خورد.

جاذبه های دیدنی معبد تام پو وا

سبک معماری خمری معبد و نیز هنرهای لوپ بوری از دیگر جاذبه هایی است که در نگاه اول، توجه گردشگران را به خود جلب می کند. علاوه بر این معبد تام پو وا دارای یک موزه تاریخی نیز هست. در این موزه نیز کلکسیونی از اشیاء باستانی نگهداری می شود.

دلیل شهرت معبد تام پو وا تایلند چیست؟

معبد تام پو وا تایلند بیشتر از همه به سبب وجود غار استالاگمیتی و استالاکتیتی اش معروف است. کلا این غار نیز دارای 2 طبقه است. طبقه اول غار همان جایی است که شما وارد آن می شوید و در آنجا می توان اتاقک های مختلف همراه با استالاگمیت ها و استالاکتیت ها و نیز مجسمه های مختلف بودا را مشاهده کرد. همچنین در اینجا می توان مجسمه هایی را یافت که هر کدامیک مخصوص نشانه های ستاره شناسی چینی هستند.

شهرت معبد تام پو وا تایلند

همچنین بد نیست بدانید که معبد تام پو وا تایلند به عنوان یک مرکز مدیتیشن معروف نیز شناخته می شود. پس تعجب نکنید که هنگام ورود به این معبد به راهبان بودایی برمی خورید که در حال نشسته و انجام مدیتیشن هستند.

نکات مهم قبل از بازدید از معبد تام پو وا

تقریبا در اغلب معابد بودایی در کشور تایلند از جمله معبد تام پو وا برای بازدید یکسری قوانین و مقرراتی وجود دارد که زوار و بازدیدکنندگان بایستی آنها را مدنظر قرار دهند. اینها شامل موارد زیر هستند:

  • پوشش مناسب برای بازدید از معبد تام پو وا الزامی است.
  • قبل از ورود به این معبد باید کفش ها را درآورد.
  • هنگام ورود به معبد حتما باید سکوت را رعایت کرد.
  • از سیگار کشیدن در داخل معبد و محوطه آن نیز باید خودداری کرد.
  • نباید روی مجسمه بودا پا گذاشت.
  • خانم ها اجازه دست دادن با راهبان بودایی را ندارند.

نکات مهم قبل از بازدید از معبد تام پو وا

شرایط بازدید از معبد تام پو وا تایلند

معبد تام پو وا همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 6 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است و بازدید از آن برای عموم رایگان می باشد. اما همان طوری که پیشتر هم گفته شد، معبد تام پو وا در فاصله حدود 20 کیلومتری از شهر کانچانابوری واقع شده است و گردشگران می توانند این مسیر را با وسیله نقلیه در طی 22 دقیقه پیموده و خودشان را به معبد تام پو وا برسانند. در ضمن لازم به ذکر است که مسافت بین بانگوک تا شهر کانچانابوری نیز در حدود 141 کیلومتر است:

بازدید از معبد تام پو وا تایلند

جاذبه های اطراف معبد تام پو وا تایلند

اطلاع از جاذبه های توریستی معبد تام پو وا برای گردشگران خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که آنها پس از دیدن این معبد و جاذبه های آن می توانند به سراغ بازدید از جاذبه های نزدیک به آن بروند. از جمله جاذبه های نزدیک به این معبد بودایی نیز می توان به بنیاد میراث سومبون، مرکز راه آهن تایلند- بورما، گورستان جنگ کانچانابوری، معبد تام خیری تام و نیز تورهای سافارین اشاره نمود.

جاذبه های اطراف معبد تام پو وا تایلند

هتل های اطراف معبد تام پو وا

در صورت تمایل به اقامت در اطراف معبد تام پو وا بایستی بدانید که در نزدیکی این معبد هتل های مختلفی وجود دارد. که از آنجمله می توان به اقامتگاه اورینتال کوای، کراس ریور کوای، خانادو 2008، مهمانخانه P.Y و نیز یو اینچانتری کانچانابوری اشاره کرد. اما سوال اینجاست که متوسط قیمت هتل های اطراف معبد تام پو وا چقدر است؟ سطح قیمت به هتلی بستگی دارد که شما انتخاب می کنید. در جدول زیر می توان با متوسط قیمت انواع هتل های نزدیک معبد تان پو وا آشنا شد:

نوع هتل متوسط قیمت به دلار
هتل 3 ستاره 32$
هتل 4 ستاره 40$
هتل 5 ستاره 183$

مجموعه سفیران سروش سعادت در تلاش است تا با ارایه خدمات مسافرتی به روز، کامل و متنوع ضمن تامین رضایتمندی شما سروران گرامی همچنین یار و یاورتان در تمامی سفرهایتان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *