تایلند

معبد پرا بات پان کام تایلند

معبد پرا بات پان کام تایلند

معبد پرا بات پان کام تایلند یک معبد بودایی در خون کائن از بخش اوبولراتانا، در فاصله 50 کیلومتری از شهر بر روی تپه ای مرتفع بنا شده است که برای دسترسی به آن بایستی پله های زیادی را بالا رفت. مهمترین جاذبه دیدنی این معبد نیز همان مجسمه بزرگ و سفید رنگ بودای نشسته است. که در همان نگاه اول توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. مردم محلی به این مجسمه بزرگ لوانگ فو یای می گویند. از دیگر جاذبه های معروف این معبد می توان به 1049 پله تا خود معبد و نیز چشم اندازهای زیبای اطراف آن اشاره کرد. برای اخذ مشاوره سفر و برنامه ریزی کامل یک مسافرت توریستی با کارشناسان مجرب ما در سایت سفیران سفر در تماس باشید.

درباره معبد پرا بات پان کام تایلند

معبد پرا بات پان کام یا به زبان تایلندی وات پرا پوت بات پو پان کام یکی از چند صد معبد بودایی کشور تایلند است. که در سال 1971 میلادی بر روی تپه ای از کوهستان پو پان کام در حوالی شهر خون کائن بنا شده و اصلا نام معبد هم از این کوه گرفته شده است. همان طوری که در تصویر زیر هم به خوبی دیده می شود، اصلی ترین جاذبه دیدنی این معبد هم مجسمه بزرگ سفید بوداست که به اصطلاح به آن لوانگ پو یای یا لوانگ پو کائو نیز گفته می شود:

مجسمه بزرگ سفید بوداست

ارتفاع این مجسمه بزرگ به حدود 14 متر می رسد. گفته می شود که جای پای بودا در همین حوالی یافت شده است و به همین علت نیز معبد پرا بات پان کام نیز در اینجا بنا شده است. همان طوری که در تصویر زیر هم ملاحظه می شود، برای رسیدن به این معبد گردشگران بایستی حدود 1049 پله را بالا بروند! پس با اینکه شاید رسیدن به معبد کار دشواری به نظر برسد ولی مسلما دیدن معبد و نیز چشم اندازهای زیبا اطرافش از آن بالا ارزش این راهپیمایی را چند برابر می کند:

درباره معبد پرا بات پان کام تایلند

جاذبه های معبد بات پان کام تایلند

در واقع با نگاهی ژرف به این معبد می توان متوجه این نکته شد که سازندگان معبد پرا بات پان کام به دنبال خلق عظمت بوده اند. اثبات این مدعا نیز قرارگیری معبد بر روی تپه مرتفعی است که شما برای دسترسی به آن بایستی بیش از 1000 پله را بالا بروید. گذشته از این مجسمه بزرگ بودا در وسط معبد که جلوه دیگری دارد و سوژه ای برای عکس سلفی گردشگران نیز بدل شده است.

مجسمه بزرگ بودا در وسط معبد

از دیگر جاذبه های معبد پرا بات پان کام می توان به دو پایاناک (مار افسانه ای چند سر) در دو طرف مجسمه بودا اشاره کرد که گویی از این مجسمه محافظت می کنند.

مار افسانه ای چند سر

ضمنا دو بنای جذاب و طلایی رنگ نیز در پشت مجسمه بودا نیز قرار دارند که با سبک معماری شرقی چشم نوازی می کنند. از دیگر جاذبه های دیدنی معبد پرا بات پان کام تایلند می توان به مناظر و چشم اندازهای اطراف از جمله دریاچه و سد اوبولراتانا اشاره کرد که از معبد به خوبی قابل مشاهده است.

معبد پرا بات پان کام کجاست؟

تایلند Thailand مملو از معابد بودایی و هندوست. یکی از این معابد بسیار زیبا و تماشایی، معبد پرا بات پان کام (Wat Phra Bat Phu Pan Hham) است. این معبد یکی از جاذبه های توریستی شهر خون کائن تایلند محسوب می شود. گردشگران خارجی برای بازدید از این معبد بودایی بایستی در کشور تایلند به بخش اوبولراتانا سفر کرده و در آنجا نیز مسیر منتهی به شهر خون کائن را طی کنند تا به این معبد تاریخی برسند. در واقع خود این معبد بودایی در فاصله 50 کیلومتری از شهر خون کائن قرار دارد.

معبد پرا بات پان کام کجاست

نحوه دسترسی به معبد پرا بات پان کام تایلند

پس همان طوری که در مطالب فوق هم گفته شد، معبد پرا بات پان کام در بخش اوبولراتانا، شهر خون کائن قرار دارد. همان طوری که در تصویر پایین هم ملاحظه می شود، فاصله بانگوک پایتخت تایلند تا شهر خون کائن با خودرو شخصی در حدود 502 کیلومتر بوده که مدت زمان طی این مسافت با وسیله نقلیه حدود 7 ساعت و 18 دقیقه است. در حالی که اگر بخواهید با هواپیما از بانگوک به خون کائن سفر کنید، کلا 1 ساعتی طول می کشد:

نحوه دسترسی به معبد پرا بات پان کام تایلند

نکته آخر پیرامون ساعت بازدید از معبد پرا بات پان کام تایلند است که معمولا به جز یکشنبه ها این معبد از ساعت 8 صبح تا ساعت 17 عصر به روی کلیه بازدیدکنندگان باز است. بازدید از این معبد تایلندی برای هر بازدیدکننده رایگان بوده و در ضمن از امکانات مهم این معبد نیز می توان به پارکینگ آن اشاره کرد.

نحوه دسترسی به معبد پرا بات پان کام تایلند

هتل های اطراف معبد پرا بات پان کام تایلند

یکی از موضوعات مهم در زمینه بازدید از معبد پرا بات پان کام تایلند، اطلاع از هتل های نزدیک این معبد است. چرا که همواره احتمال اسکان در این منطقه از تایلند نیز وجود دارد. جالب است بدانید که قیمت اقامت هر شب در هتل های نزدیک این معبد بین THB300 الی THB5000 (بات) معادل تقریبی $8.23 الی $137.21 (دلار) متغیر است. از جمله هتل های نزدیک به این معبد دیدنی در تایلند نیز می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

هتل فاصله تا معبد پرا بات پان کام تایلند
هتل رایائون آرایا 1.11 مایل
رستوران و استراحتگاه دره واری 1.44 مایل
لیتل باکس هتل 1.53 مایل
بست ریزورت 1.27 مایل
اقامتگاه گرین لیک ویو 1.55 مایل

بسیاری از هموطنان برای انجام سفر توریستی به تایلند 2024 سوالاتی در خصوص شرایط اخذ ویزا و نیز هزینه و مخارج سفر به این کشور را نیز مطرح می کنند. ما به این دسته از هموطنان توصیه می کنیم که برای دریافت پاسخ دقیق و کامل سوالاتشان حتما با تیم مشاورین مجربمان در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *