تایلند

معبد کائو آنگان تایلند

معبد کائو آنگان تایلند

معبد کائو آنگان تایلند یک معبد بودایی است که با خشت قرمز رنگ ساخته شده و به همین دلیل نیز نمای قرمز رنگی دارد و جالبتر اینکه دورها دور این معبد را نیز مجسمه های بودای نشسته دربر گرفته است. معبدی جذاب و دنج در بالای یک کوه آتش فشانی خاموش که دارای یک گذشته باستانی است. چرا که شواهد ساخت آن نشانگر این است که قدمت همین معبد به قرن 8- ام و 9- ام میلادی می رسد. اما بوهت (تالار انتصاب) و چندین بنای دیگر آن در طی سال 1982 میلادی و به سبک خمری جدید ساخته شده است.

اگر از داخل بوهت دیدن کنید می توانید از نزدیک نقاشی های دیواری جاتاکا را ببینید که توسط هنرمندان بورمسه ترسیم شده اند. این معبد همچنین میزبان پاگودای سبک چینی و مجسمه بودای لمیده 29 متری است و نیز ویوهای خیلی زیبایی از کوهستان های اطراف را نیز به بازدیدکنندگان عرضه می کند. این معبد در فاصله حدود 20 کیلومتری از نانگ رونگ یا فانوم رونگ قرار داشته و هیچ گونه حمل و نقل عمومی ندارد از همین رو دسترسی به آن فقط از طریق خودرو و یا موتورسیکلت میسر است. در ادامه با معرفی بیشتر معبد کائو آنگان با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

معرفی معبد کائو آنگان تایلند

وات کاو آنگان و یا معبد کائو آنگان تایلند Wat Kaeo Anghkan در 20 کیلومتری از فانوم رونگ قرار داشته و دقیقا در بالای یک کوه آتش فشان خاموش قرار دارد. این معبد ترکیب جالبی از معماری از دوره های تاریخی مختلف را نشان می دهد. در داخل بنای اصلی معبد کائو آنگان نیز نقاشی های دیواری و داستان های بودائیسم به زبان انگلیسی وجود دارد. از این گذشته در اینجا خیلی از نشانگذارهای مرزی معبد سنگی دواراواتی نیز کشف شده است و همین امر نیز قدمت اولیه ساخت معبد کائو آنگان را به 8- ام و 9- ام میلادی می رساند. منتها اغلب بناهای این معبد در عصر معاصر ساخته شده اند. نمایی زیبا از معبد کائو آنگان را در زیر مشاهده می کنید:

رستوران های اطراف معبد کائو آنگان تایلند

درباره جاذبه های معبد کائو آنگان تایلند

سبک معماری اغلب معابد بودایی کشور تایلند مخصوصا سبک معماری ساخت چدی ها از سبک لانا تبعیت می کند و این درباره معبد کائو آنگان نیز صدق می کند. اما تمام جاذبه های معبد کائو آنگان محدود به معماری آنن نمی باشد. علاوه براینکه معبد کائو آنگان دارای معماری زیبا و چشم نوازی است همچنین طراحان و سازندگان این معبد برای تزیین معبد مذکور تلاش کرده اند تا از المان های هنری مختلفی نیز استفاده کنند که از آنجمله می توان به نمای سرخ فام، پلکان ناگا یا پلکان اژدها، نقاشی های دیواری مختلف، کنده کاری ها گچی و سنگی، مجسمه ها بودای کنار هم یا مجسمه بودای لمیده به طول 29 متر و نقوش برجسته جذاب و غیره اشاره کرد. تصویر پایین نشان دهنده بودای لمیده در محوطه معبد کائو آنگان می باشد:

بودای لمیده در محوطه معبد کائو آنگان

همچنین از دیگر جاذبه های معبد کائو آنگان تایلند می توان به باغ اطراف آن اشاره کرد که با فضای سبز بزرگ، درختان و گل های زیبا و نیز انواع مجسمه ها جای ایده آلی برای پیاده روی گردشگران به حساب می آید.

درباره جاذبه های معبد کائو آنگان تایلند

هتل های اطراف معبد کائو آنگان تایلند

از جمله مهمترین مزیت سفر به شهر بوری رام تایلند و بازدید از جاذبه های معروف این شهر امکان اقامت در هتل های بوری رام می باشد. بنابراین باید گشت تا نزدیکترین هتل ها به معبد کائو آنگان را پیدا کرد. از جمله نزدیکترین هتل ها به این معبد نیز عبارتند از:

  • مهمانپذیر پی. کالیفرنیا (7 مایل)
  • هتل فانومرونگ پوری (8.18 مایل)
  • هتل رینبو هیل (7.01 مایل)
  • هتل نانگرونگ (7.20 مایل)
  • گرند هتل سوکول (7.65 مایل) و غیره

هتل های اطراف معبد کائو آنگان تایلند

رستوران های اطراف معبد کائو آنگان تایلند

علاوه بر هتل ها همچنین در اطراف معبد کائو آنگان تایلند یکسری رستوران های شیک و مجهزی نیز وجود دارد. رستوران ها و کافه هایی که با عرضه نوشیدنی ها و غذاهای خوشمزه و خوش طعم تایلندی از مشتریانشان بگرمی استقبال می کنند از جمله این کافه ها و رستوران ها می توان به رستوران های زیر اشاره نمود:

  • کافه و رستوران TRI (7.70 مایل)
  • خا مو نانگ رونگ ران آهان (7.36 مایل)
  • برگر خیابان 24 (7.69 مایل)
  • گوآن ایم جای (6.87 مایل)
  • هوم مینگ (7.40 مایل) و غیره

شرایط بازدید از معبد کائو آنگان تایلند

واقعیت این است که معبد کائو آنگان در بوری رام، منطقه چالوئم فرا کیات، چاروئن سوک واقع شده است و فاصله شهر بانکوک (پایتخت تایلند) با شهر بوری رام نیز در حدود 392.3 کیلومتر است. از همین رو نیز بازدیدکنندگانی که قصد بازدید از این معبد را از مبدا بانکوک دارند بایستی با خودرو این فاصله را در عرض 5 ساعت و 39 دقیقه طی کنند. معبدی که همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 18 عصر باز بوده و ضمنا بازدید ازآن رایگان می باشد. نکته پایانی اینکه مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از معبد کائو آنگان نیز بین 1 الی 2 ساعت میباشد.

اگر بدنبال اطلاع از جاذبه های متنوع کشور تایلند هستید بایستی بدانید که تایلند از جمله مقاصد توریستی منحصر بفرد در دنیا محسوب می شود. مقصدی که در آن می توان از همه نوع جاذبه توریستی مشاهده کرد. از سواحل و جزایر زیبا تا جنگل های بارانی و پارک های ملی مختلف و از قصرها و معابد باشکوه تا زندگی شبانه و بارها و رستوران های رنگارنگ که همه را می توان در تایلند گردی دید و از تجربه سفر به این کشور آسیای جنوب شرقی نهایت لذت را برد. پس برای آشنایی با این جاذبه ها حتما با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *