تایلند

معبد تام مانگ کورن تونگ تایلند

معبد تام مانگ کورن تونگ تایلند

در این نگارش قصد آن داریم تا شما عزیزان را با معبد تام مانگ کورن تونگ تایلند و جذبه های تاریخی، معماری و هنری این معبد آشنا کنیم. معبدی که از جاذبه های کانچانابوری تایلند محسوب شود. معبدی که اساسا در داخل یک غار طبیعی واقع شده است و اغلب نه تنها مورد توجه زوار داخلی بلکه مورد توجه گردشگران خارجی نیز قرار دارد. دلیل اصلی آن هم اجرای نمایش های راهبه های شناور در داخل این معبد می باشد. علاوه بر این از طریق پرداخت هزینه ورودی THB 20 (بات) همچنین می توانید از موزه کوچک اشیاء تاریخی این معبد هم دیدن کنید. اگر چنانچه مایل به دانستن جزئیات بیشتری درباره این معبد و نمایش راهبه های شناور در حال غلبه بر نبروی جاذبه هستید پس تا انتهای این مقاله نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره معبد تام مانگ کورن تونگ تایلند

درباره معبد تام مانگ کورن تونگ تایلند

معبد تام مانگ کورن تونگ Wat Tham Msngkornthong یک معبد بالا تپه ای خاصی است که به خاطر نمایش های رهبه های شناورش معروف است. همانند خیلی از معابد منطقه، معبد تام مانگ کورن تونگ نیز یک زیارتگاه باستانی است که در داخل یک غار آهکی طبیعی قرار دارد. جالب است بدانید که دسترسی به این معبد نیز از طریق یک پلکان شیبدار 95 پله ای با نرده های اژدها دار (ناگا) و پوشش گیاهی متراکم در اطرافش امکانپذیر است.

درباره معبد تام مانگ کورن تونگ تایلند

دلیل شهرت معبد تام مانگ کورن تونگ تایلند

واقعیت این است که در کشور تایلند معابد کوچک زیادی شبیه معبد تام مانگ کورن تونگ وجود دارد ولی این معبد یک تفاوت آشکاری با معابد دیگر دارد. تفاوتی که به جاذبه اصلی اش تبدیل شده و سبب جلب توجه گردشگران زیادی شده است و آن هم نمایش های راهبه های شناور می باشد. بی تردید همین راهبه های شناور نیز ستاره واقعی نمایش محسوب می شود. جالب است بدانید که این راهبه های شناور همزمان با غوطه وری داخل یک استخر عمیق در حال مدیتیشن هستند. بی حرکت مانده و دماغشان نیز چند میلیمتر بالاتر از سطح آب قرار دارد. همین کار نیز سبب تحیر بینندگان می شود.

دلیل شهرت معبد تام مانگ کورن تونگ تایلند

نحوه بازدید از معبد تام مانگ کورن تونگ در تایلند

پس همان طوری که در ابتدای مبحث نیز گفته شد، معبد تام مانگ کورن تونگ در تایلند یک معبد غاری است و با بازدید از این معبد در واقع به مجسمه های بودایی داخل این غار احترام می گذارید. اما دسترسی به این غار چگونه ممکن است؟ برای دسترسی به غار مذکور نیز بازدیدکنندگان بایستی پلکان ناگای قرمز رنگ 95 پله ای را طی کنند. تا بدین طریق بتوانند وارد این غار شوند.

بازدید از معبد تام مانگ کورن تونگ

گردشگران پس از ورود به غار و بازدید اولیه از جاذبه های داخلش همچنین می توانند از نمایش راهبه شناور و نیز موزه کوچک این معبد هم دیدن کنند که بیشتر به نمایش اشیاء باستانی اختصاص دارد.

نحوه بازدید از معبد تام مانگ کورن تونگ در تایلند

جاذبه های معبد تام مانگ کورن تونگ تایلند

اگر بخواهیم از جاذبه های معبد تام مانگ کورن تونگ تایلند سخن بگوییم ابتداء امر حتما و حتما بایستی از نمایش راهبه های شناور در استخر بگوییم که بدون حرکت و در حال مدیتیشن بر روی آب شناور می مانند. از دیگر جذابیت های این معبد برپایی آن در داخل یک غار طبیعی می باشد. غاری کوچکی که از جنس سنگ آهک بوده و به همین دلیل نیز معبد تام مانگ کورن تونگ از منحصر بفردترین معابد بودایی نیز اطلاق می شود. اما همه جذابیت های معبد تام مانگ کورن محدود به این غار نیست و از دیگر جاذبه های معبد مذکور می توان به مجسمه بودا، انواع مجسمه های راهبان و نقوش برجسته دیگر، استخر و غیره اشاره کرد. علاوه بر این از دیگر جاذبه های این معبد می توان به موزه کوچک آن اشاره کرد.

جاذبه های معبد تام مانگ کورن تونگ تایلند

شرایط دسترسی به معبد تام مانگ کورن تونگ تایلند

برای بازدید از معبد تام مانگ کورن تونگ اولین کار اطلاع از موقعیت مکانی این معبد می باشد. معبد مذکور در کشور تایلند، استان کانچانابوری، کو سامرونگ قرار دارد. معبدی که در طول ایام هفته و همه روزه به روی بازدیدکنندگان باز است. در ضمن هزینه ورودی معبد تام مانگ کورن تونگ برای هر فرد بزرگسال حدود THB20 (بات تایلند) می باشد و برای هر کودک نیز در حدود همین مبلغ می باشد و اما مدت زمان توصیه شده برای بازدید از این معبد نیز بین 1 تا 2 ساعت می باشد.

اما از کانچانابوری چه می دانید؟ کانچانابوری Kanchanaburi شهری در غرب کشور تایلند است و در واقع از توابع استان کانچانابوری محسوب می شود. شهری که بیشتر از هر چیز دیگری نیز به غار راه آهن مرگ که در جریان جنگ جهانی ساخته شده معروف است. اما علاوه بر راه آهن مرگ و موزه راه آهن مرگ از دیگر جاذبه های این شهر تایلندی می توان به دنیای فیل ها، درخت بارانی غول پیکر، پارک ملی اراوان، بازار شبانه کانچانابوری، گورستان جنگ کانچانابوری و غیره اشاره نمود. برای اطلاع از هزینه سفر و اقامت در کانچانابوری تایلند نیز می توانید با مشاورین ما در مجموعه سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *