تایلند

پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند

پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند

در این مقاله شما را با پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند آشنا میکنیم تا بدین طریق با گوشه ای از تاریخ پر فراز و نشیب این کشور آسیایی آشنا شوید. این پارک تاریخی که متشکل از یک مجموعه معبد هندوی اپیراطوری خمر می باشد که قدمت این معابد نیز به قرن 11- ام میلادی می رسد. معابدی که در آن زمان ساخته شده و به الهه هندوئیسم یعنی شیوا وقف شده بود. کلا از نظر جغرافیایی این پارک تاریخی در استان بوریرام تایلند واقع شده و به لحاظ تاریخی نیز تاسیس آن به سال 1988 میلادی می رسد یعنی زمانی که شاهزاده ماها چاکری آن را رسما افتتاح کرد. نکته جالب توجه درباره این پارک تاریخی هم اینکه از سال 2005 نام این مجموعه معبد نیز برای بررسی بیشتر به عنوان یک میراث جهانی به یونسکو (UNESCO) تحویل داده شده است. در ادامه با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با شرایط بازدید این پارک تاریخی در کشور تایلند نیز آشنا شوید.

درباره پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند

پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند Phanom Rung Historical Park, که با نام پراسات هین فانوم رونگ نیز شناخته می شود یک مکان مهم تاریخی در بوریرام تایلند محسوب می شود. مکانی متشکل از یک مجموعه معبد هندوی امپراطوری خمر که در اطراف یک کوه آتش فشان خاموش در ارتفاع 402 متری قرار دارد. بنابراین این پارک تاریخی شامل مجموعه معابد خمری است که حالا خرابه هایی از آن باقی مانده است ولی همین خرابه ها در قالب پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند به یک جاذبه تاریخی و فرهنگی تبدیل شده است. نمایی از مجموعه معبد فانوم رانگ را در تصویر پایین مشاهده می کنید:

درباره پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند

تاریخچه پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند و مجموعه معبدش

همان طوری که گفته شد، پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند شامل یک مجموعه معبد هندو از نوع معابد هندوی امپراطوری خمر می باشد. از همین رو نیز می توان گفت که این معبد در زمانی ساخته شده است که نفوذ سیاسی و اجتماعی خمر در سریساکت بسیار زیاد بوده است. معبدی که از سنگ و لاتریت و بین قرون 10- ام تا 13- ام ساخته شده و سپس به الهه هندو شیوا وقف شده است. در واقع با توجه به نوع هنر و سبک های معماری و نیز کتیبه های موجودش می توان چنین گفت که این مجموع معبد در چند مرحله مختلف به صورت زیر ساخته شده است:

  • مرحله اول: ساخت دو فونداسیون بناهای آجری مقدس قرن 10- ام
  • مرحله دوم: ساخت معبد کوچک قرن 11- ام
  • مرحله سوم: ساخت معبد مرکزی توسط پادشاه سوریاوارمان دوم در قرن 12- ام
  • مرحله چهارم: ساخت دو بانالایس و بناهای مقدس دیگر در قرن 13- ام

تقریبا از سال 1971 تا 1988 میلادی نیز کارشناسان فرانسوی و تایلندی به مدت حدود 17 سال بر روی بازسازی و مرمت این مجموعه معبد کار کردند تا آنرا به حالت اصلی اش برگردانند. نهایتا این مجموعه معبد با نام پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند در طی سال 1988 میلادی رسما توسط پرنس ماها چاکری سیریندهورن افتتاح شد. از سال 2005 نیز نام آن توسط سازمان یونسکو تحت بررسی است تا در صورت تایید در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد.

تاریخچه پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند

شرایط بازدید از پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند

در هنگام بازدید از مجموعه معبد پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند می توان از جاذبه های مختلف این پارک شامل پلکان ها، عمارت پادشاهی، پل های ناگاه با اژدهای 5 سر، تراس ها، گالری های داخلی و بیرونی، معابد و زیارتگاه های مختلف در شمال شرقی و شمال غربی برج اصلی و نیز از سنگ سر در فرا نارای دیدن کرد که ویشنو در حالت خوابیده را نشان می دهد. تصویر سنگ سر در فرا نارای را در زیر مشاهده می کنید:

شرایط بازدید از پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند

از نظر موقعیت جغرافیایی نیز پارک تاریخی فانوم رانگ در استان بوریرام در منطقه ایسان تایلند واقع شده و با خودرو از شهر بوریرام نیز در عرض 1.5 ساعت می توان به آن رسید. پارک تاریخی و مهمی که هر روزه از ساعت 6 صبح تا ساعت 18 عصر به روی بازدید کنندگان باز است. هزینه ورودی هر گردشگر خارجی به این پارک تاریخی در حدود THB 100 (بات تایلندی) است. در پایان لازم به ذکر است که مدت زمان توصیه شده برای بازدید از این پارک تاریخی بین 1 تا 2 ساعت می باشد.

شرایط بازدید از پارک تاریخی فانوم رانگ تایلند

موضوعاتی که قبل از سفر به تایلند باید بدانید

تایلند در همه جای دنیا به عنوان یک مقصد گردشگری معروف و شناخته شده ای معروف است و خیلی از گردشگران برای سفر به این کشور دلایل خاص خودشان را دارند. مثلا از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ماساژ: به هنگام صحبت در خصوص بهترین ماساژ در جهان، نام تایلند اولین نامی است که به ذهن خطور می کند. ماساژ تایلندی یک تکنیک طب فشاری یوگایی است که در کل بدن انسان از سر تا پنجه به کار برده می شود و شامل ماساژ با روغن، ماساژ پا و ماساژ پیندا می باشد.

ماساژ در تایلند

خرید: تایلند بهشت عاشقان خرید است. با کمی گشت و گذار در این کشور می توان بازارهای شبانه یا بازارهای آخر هفته را مشاهده کرد که با انواع کالاها، اجناس، غذاها و لباس و حتی سوغاتی های مختلف از خریداران پذیرایی می کنند.

خرید در تایلند

بازارها: بازارهای کشور تایلند شبیه هیچ جای دیگری در جهان نمی باشد. چرا که تایلند دارای بازارهای عجیب و غریبی مثل بازار راه آهن مائکلونگ، بازار شناور دامنوئن سادواک و بازار آخر هفته چاتوچاک در بانکوک می باشد که خرید در آنها می تواند یک تجربه جدید و جذابی باشد.

بازارها در تایلند

پارتی ها و زندگی شبانه: تایلند از معروفترین مقاصد پارتی در آسیای جنوب شرقی است. صحنه پارتی تایلند از بارهای ساحلی زیبا تا بارهای روف تاپ شیک متغیر است. از بزرگترین و معروفترین مقاصد پارتی این کشور نیز می توان به پارتی فول مون در کو پنگان، خیابان خائو سارن در بانکوک و بارها در پاتایا اشاره کرد.

پارتی ها در تایلند

حیات وحش غنی: به غیر از فیل ها، تایلند همچنین زیستگاه بیش از 10% حیوانات جهان بوده و ضمنا جنگل های بارانی تایلند نیز 25% از کل مساحت اراضی این کشور را به خود اختصاص می دهد. جالب است این را هم بدانید که در این کشور 147 پارک ملی وجود دارد. بر اساس برآوردهای علمی در تایلند بیش از 285 گونه پستاندار شامل فیل ها، ببرها، پلنگ ها، خرس های آفتاب مالزیایی، گوزن ها، سمورها، گیبون ها، ماک ها و غیره می باشد.

حیات وحش غنی در تایلند

موآی تای: موآی تای یا بوکس تایلندی محبوب ترین ورزش کشور تایلند به حساب می آید و در حل حاضر نیز یکی از برترین ورزش های مبارزه شناخته شده بین المللی محسوب می شود. در تایلند هیچ کمبودی از نظر ورزشگاه یا باشگاه موای تای وجود ندارد و تازه افراد از سراسر جهان برای آموزش این هنر رزمی به تایلند سفر می کنند.

موآی تای در تایلند

امکانات گردشگری مدرن: همچنین تایلند به خاطر داشتن سرانه گردشگر بیشتر از دیگر نقاط جهان معروف است. گردشگران نه تنها به خاطر زیبایی طبیعی و فرهنگی تایلند بلکه همچنین به خاطر مسافرت آسان و نیز امکانات گردشگری پیشرفته نیز شیفته سفر به تایلند هستند.

امکانات گردشگری مدرن در تایلند

با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت برای سفر آسان و بی دغدغه به هر کشوری از جمله کشور تایلند از همین حالا می توانید آماده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *