تایلند

بنای یادبود شهر خون کاین

بنای یادبود شهر خون کاین

بنای یادبود شهر خون کاین از جاذبه های توریستی شهر خون کاین است که برخلاف ظاهرش نه یک معبد بلکه یک زیارتگاه بوداییان محسوب می شود. زیارتگاهی که با نام خائو پور لاک موآنگ شناخته می شود و در داخل یک بنای زیبا با نمای کاملا سفید رنگ می باشد. خود این بنا نیز به سبک معماری چینی- تایلندی طراحی و ساخته شده و از جمله زیبایی های آن نیز می توان به انوع مجسمه ها و نقوش برجسته اشاره نمود. از دیگر جاذبه های این زیارتگاه می توان به باغات زیبا در اطراف آن اشاره نمود که مکان ایده آلی برای پیاده روی است. در ادامه همین مطالب نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با شهر خون کاین و بنای یادبود آان بیشتر آشنا شوید.

شهر خون کاین در کجاست؟

قبل از پرداختن به بنای یادبود شهر خون کاین، بهتر است کمی هم درباره خود شهر خون کاین Khon Kaen بدانیم. شهری که یکی از چهار شهر اصلی ایسان تایلند محسوب می شود و مرکز استان خون کاین و منطقه مویانگ خون کاین نیز قلمداد می شود. این شهر در فاصله 450 کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار دارد. مساحت کلی این شهر نیز در حدود 46 کیلومتر مربع بوده و به عنوان دهمین شهر بزرگ کشور تایلند نیز محسوب می شود. طبق سرشماری سال 2019 میلادی نیز جعیت شهر خون کاین در حدود 114459 نفر بوده و از این نظر نیز اینشه یزمین شهر پر جمعیت کشور تایلند محسوب می شود. این شهر که از نظر جغرافیایی نیز شمال شرقی ترین شهر تایلند نیز محسوب می شود دارای جاذبه های مختلفی است که از آن جمله می توان به فرا ماهاتات کاین ناخون (معبد نونگ وانگ)، کاین ناخون، موزه ملی خون کاین و غیره اشاره کرد.

شهر خون کاین در کجاست

درباره بنای یادبود شهر خون کاین

چائو پور لاک موانگ Chao Por Lak Muang که با عنوان بنای یادبود شهر خون کاین نیز شناخته می شود یک نوع زیارتگاه شهری در شهر خون کاین محسوب می شود. خود زیارتگاه در داخل یک بنای زیبا با یک سقف چند لایه دارای یک برج بلند قرار دارد. از مهمترین جاذبه های این زیارتگاه نیز می توان به مجسمه های بودای داخل آن و نیز باغات زیبا در اطراف این بنا اشاره کرد. معمولا مردم محلی برای انجام دعا و نیز پیشکش کردن هدایای اشان به این زیارتگاه می آیند. زیارتگاهی که در مرکز شهر خون کاین در حوالی ایستگاه راه آهن جدید قرار داشته و به هتل های اصلی شهر مثل هتل پولمان و هتل کوسا نیز نزدیک است. از نظر تاریخی نیز قدمت ساخت آن به سال 1872 میلادی برمی گردد یعنی همزمانی که پادشاه راما اول زیارتگاه اصلی شهر بانکوک را بنا می کرد.

درباره بنای یادبود شهر خون کاین

شرایط دسترسی و بازدید از بنای یادبود شهر خون کاین

همان طوری که قبلا هم گفته شد، بنای یادبود شهر خون کاین از زیارتگاه های اصلی این شهر محسوب می شود و خود این زیارتگاه نیز داخل ساختمانی زیبا و مجلل واقع شده است. گردشگران از طریق اتوبوس های شهری خون کاین (ترمینال 3) می توانند خودشان را به این زیارتگاه برسانند. این زیارتگاه درست در فاصله 6.1 کیلومتری از ترمینال 3 قرار دارد. ضمنا بازدید شبانه از این زیارتگاه به خاطر نورپردازی های جذابی که دارد می تواند بازدید جذابتری باشد. در ضمن بازدید از این زیارتگاه برای همگان رایگان است.

شرایط دسترسی و بازدید از بنای یادبود شهر خون کاین

رستوران های اطراف بنای یادبود شهر خون کاین

بعد از اتمام بازدید از بنای یادبود شهر خون کاین ممکن است گردشگران به فکر صرف ناهار در یکی از رستوران های نزدیک این بنای تاریخی بی افتند. به همین دلیل به آنها توصیه می شود تا یکی از نزدیکترین رستوران ها به بنای یادبود شهر خون کاین را انتخاب بکنند که در لیست زیر به نام برخی از آنها نیز اشاره شده است:

  • رستوران کائوپان (0.00 مایل)
  • استیک خانه آرژانتینی ال کارلوس (0.3 مایل)
  • باغ نوشیدنی کوسا (0.29 مایل)
  • کافه فروشگاه کوسا (0.29 مایل)
  • کافه و بیسترو فرایدی (0.31 مایل) و غیره

رستوران های اطراف بنای یادبود شهر خون کاین

هتل های اطراف بنای یادبود شهر خون کاین

و اما در صورت تمایل گردشگران برای اقامت در هنل های نزدیک به بنای یادبود شهر خون کاین، این امکان برای آنها کاملا فراهم است. چرا که در نزدیکی این بنای یادبود هتل ها و اقامتگاه های مختلفی وجود دارد که از آنجمله می توان به هتل های زیر اشاره کرد:

  • هتل چیوین (0.33 مایل)
  • هتل دیلوکس (0.35 مایل)
  • هتل و استراحتگاه نادی 10: (2.14 مایل)
  • استراحتگاه تراس (0.54 مایل)
  • هتل و مرکز استراحت آوانی خون کاین (2.71 مایل) و غیره

شما عزیزان از طریق ارتباط با کارشناسان و مشاورین مجموعه سفیران سروش سعادت به راحتی می توانید به آخرین اطلاعات گردشگری درباره مقاصد توریستی مورد نظرتان دست یافته و جهت انجام یک سفر آسان و مطمئن نیز برنامه ریزی لازم را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *