تایلند

جزیره جوم در تایلند

جزیره جوم در تایلند

جزیره جوم در تایلند که با عنوان جزیره کوجوم نیز شناخته می شود از زیباترین و آرامترین جزایر این کشور محسوب می شود. جزیره ای که بین کو لانتا و کرابی قرار داشته و جای ایده آلی برای استراحت و تفریح محسوب می شود. این جزیره بخشی از منطقه نویا کلونگ در استان کرابی تایلند بوده و از سه روستا شامل بان کو پو، بان تینگ رای و بان کو جوم تشکیل شده است. این جزیره در فاصله تقریبا 25 کیلومتری جنوب شهر کرابی در دریای آندامان قرار دارد.

این جزیره بهترین جا برای خلاصی از شلوغی شهرها و نیز استراحت در ساحل دنج و آرام می باشد. ضمنا جزیره جوم جایی است که گردشگران در آنجا می توانند به همه نوع تفریحی مثل پیاده روی، شنا، غواصی و غیره پرداخته و یا با کرایه یک قایق تندرو یا کایاک به گشت و گذار در این جزیره پرداخته و آخر سر نیز در بونگالوها یا همان کلبه های ماهیگیری بمانند. در ادامه همین مطالب نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

با جزیره جوم در تایلند بیشتر آشنا شوید!

جزیره کوم Koh Jum که با نام جزیره کو پو نیز شناخته می شود در ساحل غربی کشور تایلند قرار داشته و بیشتر به خاطر سواحل آرام و زیبایی که دارد معروف است. جزیره ای با طبیعت جذاب، سواحل دیدنی و مردمان خونگرم و نیز امکانات متنوع که هر گردشگری را بسوی خود جلب می کند. جالب است بدانید که این جزیره خود از 9 ساحل شامل ساحل نارگیل، بانایان بی، ساحل شمال، ساحل تینگ رای، ساحل اسرارآمیز، ساحل آو سی، ساحل مروارید طلایی، ساحل آندامان و ساحل آزادی تشکیل شده است.

درباره جزیره جوم در تایلند

و هر یک از این سواحل نیز دارای جاذبه منحصر بفرد خودشان بوده و مناسب یک نوع فعالیت تفریحی می باشد. مثلا جزیره اسرارآمیز به خاطر غروب های زیبا و دل انگیزش، ساحل آو سی که زیباترین ساحل جزیره جوم نیز محسوب می شود جای ایده آلی برای شنا و حمام آفتاب محسوب می شود و یا ساحل مروارید طلایی که به خاطر ماسه های طلایی رنگ، چشم اندازهای بکر و زیبا و نیز فو بار افسانه ایش معروف است.

با جزیره جوم در تایلند بیشتر آشنا شوید

تفریحات جزیره جوم در تایلند

عده ای برای تفریح و سرگرمی و برخی دیگر نیز به سبب استراحت، جزیره جوم در تایلند را انتخاب می کنند. جزیره ای با سواحل مختلف که این سواحل نیز بدلیل آب های کریستالی، ماسه های سفید، تپه های مرجانی و نیز آب و هوای ایده آل در بین گردشگران معروف است. بنابراین گردشگران نیز در هنگام بازدید از این جزیره ضمن حمام آفتاب و استراحت در لب ساحل همچنین می توانند از انواع تفریحات آبی مثل جت اسکی، اسنورکلینگ، شنا، کایاک، دوچرخه سواری، قایق سواری، انواع ورزش های ساحلی مثل والیبال و فوتبال ساحلی نهایت لذت را ببرند.

تفریحات جزیره جوم در تایلند

گشت و گذار در جزیره جوم در تایلند

پس از اینکه به جزیره جوم رسیدید ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که چگونه می توان کل جزیره جوم را گشت؟ بهترین گزینه و یا بهترین روش برای گشت و گذار در جزیره جوم تایلند، دوچرخه است! این دوچرخه ها که تایلندی ها به آن موپد نیز می گویند بهترین وسیله ممکن برای سیاحت در جزیره جوم می باشد. جالب است بدانید که استفاده از موپد نیاز به گواهینامه خاصی ندارد و همگان می توانند از آن استفاده کنند. ضمنا کرایه یک روزه موپد نیز در حدود THB200 (بات تایلند) می باشد.

گشت و گذار در جزیره جوم در تایلند

بهترین زمان برای بازدید از جزیره جوم در تایلند

یکی از اصلی ترین سوالات در خصوص سفر به جزیره جوم و لذت بردن از این سفر اطلاع از بهترین زمان برای بازدید از جزیره جوم می باشد. در اینباره نیز بایستی بدانید که از نظر شرایط اقلیمی بهترین ماه ها برای سفر به جزیره جوم یا کو جوم احتمالا ماه های ژانویه و فوریه می باشد که جزء ماه های کاملا خشک این منطقه محسوب می شود. در ضمن ناگفته نماند که آب و هوای جزیره جوم نیز به عنوان آب و هوای تروپیکال یا گرمسیری محسوب می شود و دمای هوا بیش از 30 درجه است. در مجموع این جزیره دو فصل دارد که عبارتند از:

  • فصل خشک: بین ماه های دسامبر و آوریل
  • فصل مرطوب: بین ماه های می و نوامبر

بهترین زمان برای بازدید از جزیره جوم در تایلند

نحوه دسترسی به جزیره جوم در تایلند

جزیره جوم یکی از جزایر بکر و دست نخورده در استان کرابی در بخش جنوبی تایلند است که از نظر جغرافیایی نیز بین کو لانتا و شهر کرابی قرار دارد. از طرق مختلفی نیز می توان خود را به این جزیره رسانید. اما در فصل های خشک (نوامبر- آوریل) قایق های تندرویی هستند که گردشگران را از جزایر دیگر مثل کو فی فی، کو کرادان، کو لیپه، کو لانتا و جزایر دیگر به جزیره جوم منتقل می کنند.

نحوه دسترسی به جزیره جوم در تایلند

مثلا یکی از راحتترین مسیرها، مسیر جزیره لانتا (کو لانتا) به جزیره جوم می باشد. مسیری مسافرتی با قایق که تا جزیره جوم کلا 45 دقیقه طول می کشد و هزینه آن برای هر گردشگر نیز در حدود THB400 (بات تایلند) می باشد. به منظور اخذ آخرین اطلاعات و اخبار گردشگری از هر مقصد توریستی در جهان می توانید با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *