تایلند

معبد ماهاتات تایلند

معبد ماهاتات تایلند

در واقع معبد ماهاتات تایلند یکی از مهمترین معابد آیوتایا محسوب می شود. معبدی که خرابه های بازسازی شده از یک زیارتگاه بودایی قدیمی است که در شهر جزیره ای در داخل پارک تاریخی آیوتایا قرار دارد. معبدی که با نام معبد آثار بزرگ نیز شناخته می شود و تاریخچه آن نیز از سال 1374 میلادی شروع می شود یعنی درست زمانی که پادشاه بوروماراچا اول معبدی را در این محل برپا کرد. اما در آن زمان معبد دارای یک نام دیگری بود.

تا اینکه برادرزاده و جانشین اش رامسوان در سال 1384 میلادی محل مذکور را با ساخت یک معبد بزرگ توسعه داد. در حالی که خود او نیز در آنجا به عنوان یک راهب بودایی بود. در این زمان بود که نام فعلی معبد به کار گرفته شد. معبدی که حالا به عنوان یکی از قدیمی ترین معابد آیوتایا محسوب می شود. از جمله جاذبه های این معبد نیز می توان به پرانگ (برج) به ارتفاع 50 متر و مجسمه سر بودا در داخل تنه درخت اشاره کرد. در ادامه با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با شرایط بازدید از معبد ماهاتات در آیوتایا نیز آشنا شوید.

معبد ماهاتات از معابد باستانی تایلند

وات ماهاتات Wat Mahathat یا همان معبد ماهاتات یکی از معابد بودایی در آیوتایای تایلند محسوب می شود. معبدی که در مرکز آیوتایای قدیمی بین خیابان چی کن و خیابان نارسوآن در گوشه شمال شرقی پارک تاریخی آیوتایا قرار دارد. این معبد بودایی بیشتر به خاطر درختی تنومند معروف است که در اطراف مجسمه ای از سر بودا رشد کرده است. عقیده بر این است که این معبد یکی از قدیمی ترین معابد آیوتایا محسوب می شود که احتمالا نیز توسط پادشاه بوروماراجا اول (1388- 1370) ساخته شده است. از همی رو نیز معبد ماهاتات را می توان یک معبد سلطنتی از پادشاهی آیوتایا درنظر گرفت. نمایی از معبد ماهاتات تایلند را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از معبد ماهاتات تایلند

اصولا در تاریخ آیوتایا این معبد را می توان یکی از قدیمی ترین و مهمترین معابد به شمار آورد چرا که معبد مذکور میزبان آثار مقدس بوداست. در ضمن خیلی از مراسمات سلطنتی مهم عصر آیوتایا نیز در همین جا برگزار می شده است. متاسفانه زمانی که پادشاهی آیوتایا در سال 1767 شکست خورد، معبد ماهاتات نیز بر اثر آتش سوزی به شدت آسیب دید و از همان زمان نیز به صورت متروکه باقی ماند. معبدی که بعدا تحت بازسازی قرار گرفت و هم اکنون در منطقه پارک تاریخی آیوتایا واقع شده است. همان طوری که در تصویر پایین هم مشاهده می شود، مجسمه های بودا از جمله المان های هنری و معماری مهمی است که در تزیین معبد ماهاتات بیشتر از آن استفاده شده است:

معبد ماهاتات از معابد باستانی تایلند

جاذبه های دیدنی معبد ماهاتات تایلند

در مجموع معابد تایلند سمبلی راستین و نماد واقعی از سبک معماری و برتری های هنری مردمان تایلند محسوب می شود. این موضوع درباره معبد تاریخی ماهاتات نیز صدق می کند. معبدی که در طراحی و ساختش تلاش شده تا ضمن استفاده از سبک اصیل تایلندی همچنین از انواع تزیینات و المان های هنری مثل چدی یا پاگودای بزرگ، پاگودای هشت ضلعی، تالار سلطنتی، معابد کوچک، کنده کاری های سنگی، نقاشی های دیواری (مورال ها) و نیز مجسمه های مختلف از جمله مجسمه سنگی سبک آیوتایای سر بودا داخل تنه درخت استفاده شود. نمایی از این مجسمه درختی منحصر بفرد را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

جاذبه های دیدنی معبد ماهاتات تایلند

شرایط بازدید از معبد ماهاتات تایلند

در مقدمه همین بحث نیز گفته شد، معبد ماهاتات یا وات ماهاتات یک معبد بودایی در آیوتایا در مرکز کشور تایلند می باشد و جهت دسترسی به این معبد، شما بایستی به شهر فرا ناخون سی آیوتایا، منطقه فرا ناخون سی آیونایا، تا واسوکری، خیابان نارسوآن، وات ماهاتات سفر کنید. معبد ماهاتات همه روزه از ساعت 6 صبح تا ساعت 17 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. در ضمن هزینه ورودی این معبد برای هر گردشگر خارجی در حدود THB 50 (بات تایلندی) معادل $1.50 (دلار) می باشد. نکته پایانی هم اینکه مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این معبد در حدود 1 تا 2 ساعت می باشد.

شرایط بازدید از معبد ماهاتات تایلند

هتل ها و رستوران های اطراف معبد ماهاتات تایلند

کسانی که مایلند تا در اقامتگاه های اطراف معبد ماهاتات تایلند مانده و یا برای صرف غذا به رستوران های نزدیک به این معبد بروند بایستی بدانند که در حوالی این معبد هتل ها و رستوران های مختلفی وجود دارد. جالب است بدانید که در نزدیکی وات ماهاتات حدود 191 رستوران و در حدود 251 هتل وجود دارد. از نزدیکترین رستوران ها به معبد ماهاتات در تایلند می توان به سوشی- هولیک، کافه بیسترو تایی شهر قدیمی، سوکونیا بیسترو، کافه بوسادا، رستوران سو اسویت، رستوران تایلندی روئن روجانا و غیره اشاره کرد.

هتل ها و رستوران های اطراف معبد ماهاتات تایلند

و اما از هتل های نزدیک به معبد ماهاتات تایلند می توان به خانه تایلندی بان (در فاصله 1.4 مایلی)، هتل بان تایه وانگ (1.3 مایلی)، نووتل بانکوک ایمپکت (30.6 مایلی)، گرند هتل بست وسترن پلوس واندا (31.4 مایلی)، سالا آیوتایا (1.2 مایلی)، هتل دون موآنگ (29.9 مایلی) و غیره اشاره کرد. شما عزیزان از طریق ارتباط با کارشناسان و مشاورین مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید ضمن کسب اطلاعات تکمیلی همچنین از مشاوره های رایگان در مورد سفرتان نیز برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *