تایلند

معبد پرا پاتوم چدی در تایلند

معبد پرا پاتوم چدی در تایلند

در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از معابد معروف و پر بازدید کشور تایلند به نام معبد پرا پاتوم چدی در تایلند آشنا کنیم. معبد پرا پاتوم چدی در تایلند که با نام وات پرا پاتوم چدی هم شناخته می شود از معابد بوداییان تایلند در مرکز شهر ناخن پاتوم از توابع استان ناخن پاتوم می باشد. معبدی که بیشتر از هر چیزی نیز به خاطر چدی یا استوپای بلندش معروف است. برجی به ارتفاع 120.45 متر و به همین دلیل نیز پرا پاتوم چدی به عنوان معبدی با بلندترین چدی در کشور تایلند شناخته می شود. جالبتر اینکه نام پرا پاتوم چدی در زبان محلی نیز به معنای اولین استوپای مقدس می باشد. معبدی که علاوه بر استوپا همچنین از چندین ویهارا و نیز موزه یا تالار مدیتیشن نیز برخوردار است.

معابد موجود در کشور تایلند جزء جدایی ناپذیر از فرهنگ، معماری و هنر مردمان این کشور محسوب می شود. در واقع از اصلی ترین جاذبه های تایلند نیز به حساب می آید. معابدی که معماری و طراحی آن بسیار زیبا بوده و در تزیین اش نیز از زیباترین المان های هنری استفاده شده است. به همین دلیل نیز گردشگران برای شناخت معماری اصیل تایلندی و هنر ناب اساتید و هنرمندان این کشور بایستی حتما از این معابد دیدن کنند. جهت آشنایی با معروفترین معابد تایلندی با ما در سایت سفیران سفر در ارتباط باشید.

تاریخچه معبد پرا پاتوم چدی در تایلند

معبد پرا پاتوم چدی در تایلند از معابد بودایی معروف شناخته می شود که بر طبق اسناد تاریخی، قدمت ساخت آن به سال 325 بودایی یعنی در طی دوره دواراواتی برمی گردد. ولی ساخت چدی (برج) آن از سال 193 به فرمان پادشاه راما شروع شد و در نهایت کل سازه معبد در سال 1870 میلادی نیز رسما افتتاح شد. معبدی که دوره های تاریخی زیادی مثل دوره دواراواتی، دوره امپراطوری خمر، تهاجم پاگان و غیره را به خود دیده است و نیز چندین بار هم مورد بازسازی قرار گرفته است. معبدی که اکنون جزء جاذبه های توریستی شهر ناخن پاتوم محسوب شده و در ضمن از سال 2009 میلادی نیز به خاطر تاریخ طولانی و نیز اهمیتش در توسعه آیین بودایی در آسیای جنوب شرقی در لیست آزمایشی میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. نمایی بیرونی از بنای معبد پرا پاتوم چدی تایلند را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی بیرونی از بنای معبد پرا پاتوم چدی تایلند

جذابیت های معماری و هنری معبد پرا پاتوم چدی

از موارد مهم و قابل ذکر در خصوص معبد پرا پاتوم چدی، سبک معماری این معبد می باشد که به سبک استوپا Stupa معروف است. اصلا مهمترین دلیل شهرت این معبد نیز وجود استوپا یا چدی (برج) آن می باشد که با ارتفاع حدود 120.04 بلندترین چدی موجود در کشور تایلند محسوب می شود. شکل و فرم فعلی پاتوم چدی به شکل استوپای آجری سبک سریلانکایی شکل زنگوله است که با موزاییک های طلایی قهوه ای پوشیده شده است. این استوپا نیز با دیوارهای داخلی احاطه شده و تالار گردی را تشکیل می دهد که در آنجا علاوه بر مجسمه های بودا همچنین کتیبه های زبن خمری باستان نیز وجود دارد.

اما علاوه بر ساختمان معبد اصلی از دیگر بخش های پرا پاتوم چدی در تایلند می توان به ویهارای شمالی، ویهارای شرقی، ویهارای جنوبی، ویهارای غربی، اوبوسوت یا تالار انتصاب، تالار مدیتیشن یا همن موزه پرا پاتوم چدی اشاره نمود. یکی از جاذبه های دیدنی معبد پرا پاتوم چدی تایلند، مجسمه های بودای طلایی است که در تصویر زیر نیز مشاهده می شود:

جذابیت های معماری و هنری معبد پرا پاتوم چدی

شرایط بازدید از معبد پرا پاتوم چدی در تایلند

از موارد مهم در بازدید از معبد پرا پاتوم چدی تایلند اطلاع از شرایط بازدید از این جاذبه تاریخی و مذهبی می باشد. معبدی که در شهر ناخن پاتوم کشور تایلند واقع شده و گردشگران نیز برای بازدید از آن بایستی به کشور تایلند، ناخن پاتوم، منطقه مویانگ ناخن پاتوم، زیر بخش پرا پرتوم چدی، خیابان تسا 27 سفر کنند. این معبد همه روزه به جزء ایام تعطیلات رسمی از ساعت 7 صبح تا ساعت 20 شب به روی بازدیدکنندگان باز است. هزینه بازدید از بخش های مختلف این معبد بودایی از قرار زیر است:

  • مجموعه معبد: THB50 (بات تایلندی)
  • موزه پاتوم چدی: THB50 (بات تایلندی)

شرایط بازدید از معبد پرا پاتوم چدی در تایلند

مزایا و معایب سفر به تایلند چیست؟

با اینکه کشور تایلند جزء بهترین مقاصد توریستی جهان محسوب می شود ولی همانند هر مقصد دیگری دارای یکسری مزایا و معایبی است. منتها مزایای سفر به تایلند نسبت به معایبش بیشتر است و از مهمترین این مزایا نیز می توان به وجود جاذبه های متنوع توریستی، انواع تفریحات مهیج، بکرترین چشم اندازهای طبیعی، زیباترین سواحل، جنگل های بارانی وسیع، غذاهای خوشمزه محلی، مردمانی مهربان و خونگرم، هزینه گردشگری و اقامت ارزان، اقامتگاه های متنوع با امکانات مدرن، تورهای گردشگری لاکچری و غیره اشاره نمود.

اما از معایب این سفر نیز می توان به شرجی بودن هوا، دمای بالای هوا، بارش های موسمی، شلوغی جمعیت گردشگران و غیره اشاره کرد. همان طوری که گفته شد، مزایا و امتیازات سفر به تایلند به مراتب بیشتر از معایب آن می باشد. بنابراین انتخاب تایلند به عنوان یک مقصد توریستی جذاب و درجه یک انتخاب دور از انتظاری نیست. شما عزیزان برای دریافت مشاوره های بیشتر درباره سفر به تایلند در سال 2024 و شراط و قوانین این سفر میتوانید با کارشناسان مجرب مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *