تایلند

استخر زمردی تایلند

استخر زمردی تایلند

تایلند جاهای زیادی برای شنا دارد ولی از بین آنها، استخر زمردی تایلند یا به زبان محلی سا موراکوت یک چیز دیگری است. این استخر یک استخر و یا بهتر بگوییم چشمه طبیعی است و به دلیل رنگ سبزی که دارد به استخر زمردی معروف است. برکه ای صاف و تمیز به طوری که عمق آب کاملا مشخص است و از بهترین مکان ها برای شنا، پیک نیک و عکاسی طبیعت در جزیره کرابی تایلند محسوب می شود. همچنین بهتر است بدانید که آب این برکه طبیعی از رودهایی تامین می شود که خود آنها از تپه های بالا دست سرچشمه می گیرند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره استخر زمرد هستید پس تا پایان با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره استخر زمردی تایلند

استخر زمردی یا Emerald Pool که با نام سا موراکوت نیز شناخته می شود یک برکه طبیعی با آب شیرین است که آب آن نیز از نهرهای اطراف تامین می شود. این استخر از بهترین نقاط تایلند برای شنا به حساب می آید. استخری که در وسط جنگل های بارانی منطقه کرابی قرار دارد. با یک پیاده روی کوتاهی می توان به این استخر رسید. کلا استخر زمردی 1 تا 2 متر عمق دارد و از همین رو نیز تقریبا همگان می توانند در این استخر شنا کنند. فقط قبل از رفتن به استخر زمردی بایستی بدانید که کف این استخر از سنگ های آهکی لغزنده ای تشکیل شده و از همین رو نیز بایستی جانب احتیاط را در پیش بگیرید.

درباره استخر زمردی تایلند

ضمنا برای دسترسی به استخر زمردی شما خودتان می توانید سفرتان را برنامه ریزی کنید. به این ترتیب که از شهر کرابی یک تاکسی مستقیما به پارک ملی کرابی (استخر زمردی) بگیرید که کرایه آن در حدود THB2500 (بات تایلند) می شود. ضمنا بایستی این را هم بدانید که ز شهر کرابی تا خود استخر زمردی حدود 60 کیلومتر بوده و این مسافت را می توان در عرض 1 ساعت پیمود.

درباره استخر زمردی تایلند

معرفی تورهای استخر زمردی تایلند

آژانس های مسافرتی زیادی در شهر کرابی، ساحل آو نانگ و همچنین ساحل کلونگ موانگ وجود دارد که برای گردشگران خارجی تور استخر زمردی برگزار می کنند. گردشگران نیز از قبل و با رزرو آنلاین می توانند در این تورهای جذاب شرکت کنند. تورهایی که معمولا شامل پیک آپ هتل، ناهار، و بازدید از چشمه های آب گرم و نیز معبد غار ببر می باشد. فقط عیب اصلی این تورها آنست که تورهای مذکور از نوع تورهای گروهی است و مزیت عمده آنها نیز امکان کنسلی تور از 24 ساعت قبل از شروع آن می باشد. از جمله تورهای معروف برای گشت و گذار در کرابی و بازدید از استخر زمردی نیز می توان به تورهای زیر اشاره کرد:

کرابی: تور معبد ببر، چشمه های آب گرم و استخر کریستای (مدت زمان تور: 7 ساعت): ضمنا هزینه رزرو تور مذکور برای هر گردشگر از €69.73 (یورو) شروع شده و در یک گروه کوچک با حضور راهنمای محلی برگزار می شود.

تور معبد ببر، چشمه های آب گرم و استخر کریستای

کرابی: سفر خصوصی به معبد غار ببر و آبشار (مدت زمان تور: 8 ساعت)

سفر خصوصی به معبد غار ببر و آبشار

تور روزانه با قایق تندرو به جزایر فی فی از کرابی (مدت زمان تور: 7.5 ساعت): هزینه تور مذکور برای هر نفر از €2.67 (یورو) آغاز شده و شامل بازدید و شنا در استخر زمردی نیز می باشد.

تور روزانه با قایق تندرو به جزایر فی فی از کرابی

اقامت در نزدیکی استخر زمردی

کلا اقامت در منطقه کرابی از آنچه که شما انتظار دارید فراتر است. چرا که اولا همه اقامتگاه های موجود در کرابی جزء بهترین های تایلند هستند. دوما آنها در زیباترین نقاط کرابی قرار دارند و سوما این اقامتگاهها به عنوان نقطه شروع سفر به کرابی جزء نقاط ایده آل محسوب می شوند. از همین رو گزینه های پیش روی گردشگران برای اقامت در اطراف اسخر زمردی عبارتند از:

  • شهر کرابی: کلا شهر کرابی با فاصله 60 کیلومتری از استخر زمردی نزدیکترین شهر به این محل محسوب می شود. از همین رو نیز جزء بهترین نقاط شروع برای سیاحت در این منطقه به حساب می آید. در اینجا می توان گزینه هایی مثل هتل فمیلی تری و یا مهمانپذیر اسلیپ ول اشاره کرد.
  • آو نانگ: برای کرابی گردی یک نقطه شروع خوب و یک منطقه تفریحی معروفی محسوب می شود. آو نانگ نیز در 70 کیلومتری از استخر زمردی قرار داشته و در اینجا می توان اقامتگاه های زیادی یافت. از معروفترین آنها می توان به کافه و مهمانپذیر TAN و نیز Holiday Inn Resort Krabi اشاره نمود.

اقامت در نزدیکی استخر زمردی

هزینه و ساعات بازدید از استخر زمردی تایلند؟

استخر زمردی درهایش از ساعت 8 صبح به روی گردشگران باز است و ساعت 17 نیز بسته می شود. بنابراین برنامه ریزی قبلی برای بازدید از این استخر الزامی است. از این گذشته هزینه بلیط ورودی استخر زمردی برای هر بزرگسال در حدود THB200 (بات تایلند) و برای هر کودک نیز در حدود THB100 (بات تایلند) می باشد. نکته واپسین اینکه با وجود اینکه بازدید از این جاذبه توریستی در تمام طول سال برای گردشگران امکان پذیر است ولی محض اطلاع بایستی بدانید که استخر زمردی از ماه می تا اکتبر بسته است.

صنعت گردشگری یکی از صنایع پیشرو در ارتقاء سطح اقتصاد ملی تایلند محسوب می شود. حتی انتظار می رود در سال 2023 صنعت گردشگری تایلند در بین بخش هایی باشد که در رشد GDP این کشور نقش بسزایی دارند. در اینباره جالب است بدانید که میزان درآمد حاصل از گردشگری در تایلند 2019 به حدود 11% از کل درآمد ناخالص داخلی (GDP) این کشور رسید. این به خاطر عواملی مثل تنوع جاذبه ها، امکانات تفریحی متنوع، ماجراجویی های مهیج، غذاهای خوشمزه، آسانی سفر، انبوه امکانات رفاهی و غیره می باشد. جهت آشنایی با برترین شهرها و مناطق توریستی تایلند و انواع تورهای گردشگری در این کشور با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *