تایلند

موزه سیام باستان تایلند

موزه سیام باستان تایلند

موزه سیام باستان تایلند در واقع یک موزه پارک بزرگی متشکل از 120 بنای مشهور تایلندی است که این بناها نیز در ابعاد واقعی و یا کوچک ساخته شده اند. این موزه پارک در 11 فوریه سال 1972 میلادی با سرمایه گذاری یک تاجر معروف تایلندی به نام لک و پرافای ویرایافانت پایه گذاری شده و با مساحتی حدود 200 جریب به عنوان بزرگترین موزه رو باز دنیا نیز محسوب می شود. موزه پارکی که در ساموت پراکان کشور تایلند واقع شده و همه روزه نیز از ساعت 9 صبح تا ساعت 6 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است. با ما در سایت سفیران سفر همراه شوید تا در همین مقاله با یکی از جذابترین موزه های تایلند و حتی جهان آشنا شوید.

بزرگترین موزه رو باز دنیا؛ موزه سیام باستان!

موزه سیام باستان Ancient Siam که محلی ها به آن موانگ بوران یا شهر باستانی نیز می گویند با مساحتی بیش از 200 جریب به عنوان بزرگترین موزه رو باز دنیا محسوب می شود. موزه ای واقع در حومه شهر بانکوک در استان ساموت پراکان که دسترسی به آن نیز آسانتر است. در واقع موزه سیام باستان با نمایش بناها و یادبودهای اکثرا ابعاد کوچک از جاذبه های تاریخی تایلند درصدد نوعی بازگویی زنده از تاریخ این کشور است. از جمله این بناها و یادبودهای تاریخی به نمایش درآمده در سیام باستان می توان به معابد، چدی ها، کاخ ها، زیارتگاه ها، مجسمه های بودا، یک بازار شناور، یک بازار قدیمی و چندین باغ مجسمه اشاره نمود. همچنین برخی سازه های اصلی نیز به این ساین نقل مکان داده شده تا از آنها در شرایط خوبی نگهداری شود.

بزرگترین موزه رو باز دنیا

درباره طراحی موزه سیام باستان

یکی از موارد جالب توجه درباره موزه سیام باستان، لایوت یا طرح اولیه زمین این موزه پارک می باشد. در حقیقت بناهای ساخته شده در این موزه پارک طوری بر روی زمین 200 جریی اش چیده شده تا با شکل دقیق کشور تایلند و از آن مهمتر با مکان های جغرافیایی واقعی اشان متناسب باشد. در کنار این بناها و یادبودها همچنین باغ های زیبایی نیز احداث شده که پر از درختان، گل ها، فواره ها، رودها، برکه ها و نیز دریاچه ها می باشد. در مجموع اکنون در این موزه پارک 120 بنا وجود دارد و یک تعداد از بناها نیز در دست احداث می باشد.

درباره طراحی موزه سیام

از معروفترین بناهای موجود در موزه سیام باستان می توان به گراند پالاس یا کاخ بزرگ، تالار تاجگذاری سانفت پراسات، باغ رامایانا، عمارت پرا کائو، کوه سومرو، مجسمه بودای درازکشیده، پریا ویهار و غیره اشاره کرد.

درباره طراحی موزه سیام باستان

جاذبه های دیدنی در موزه سیام باستان

هر بنایی در موزه سیام باستان داری یک تابلو راهنمایی است که به نامش، محل جغرافیایی اش در تایلند و نیز تاریخچه اش اشاره می کند. بنابراین از طریق بازدید و گشت و گذار در موزه سیام باستان نه تنها با سبک های معماری تایلندی سنتی بلکه همچنین با تاثیرات فرهنگی چینی و خمری در تاریخ تایلند نیز آشنا خواهید شد. ضمنا بایستی بدانید که خود بناها بازآفرینی های برتری همراه با استاندارد بالای کاری هستند.

در ادامه علاوه بر بناهایی از جاذبه های تاریخی موجود یا گذشته، همچنین شما در موزه سیام باستان نمایشگاه های فرهنگی تایلندی زیادی را هم خواهید یافت که از آن جمله می توان به روستاهای باستانی همراه با نمایش هایی از مزرعه سنتی و تجهیزات آشپزی در بناهای آن دوره اشاره کرد. از دیگر موارد بازدیدی در این موزه پارک می توان به تجارت خانه قدیمی، موزه مردمی و نیز نمایش خانه ارواح اشاره کرد. در آخر می توان به بازار شناور تایلندی در این موزه پارک سری زد و از غذاهای تایلندی سنتی لذت برد.

جاذبه های دیدنی در موزه سیام باستان

شرایط بازدید از موزه سیام باستان در تایلند

بازدیدکنندگان از موزه سیام تایلند می توانند این موزه پارک و بناهای آن را همراه با تورهای راهنما، در خودرو شخصی خودشان، بوسیله تراموا، دوچرخه و یا با پای پیاده بازدید کنند. جالب است بدانید که دوچرخه هایی در این موزه وجود دارد که استفاده از آن برای بازدیدکنندگان رایگان است و این بهترین شیوه برای گشت و گذار و بازدید از موزه سیام محسوب می شود. علاوه بر این شما برای بازدید از موزه پارک سیام باستان می توانید از خودورهای گلف کرایه ای نیز استفاده کنید.

بازدید از موزه سیام باستان

ضمنا بهترین زمان برای بازدید از موزه سیام اواسط صبح تا اواسط بعد از ظهر می باشد چرا که شما در این موقع برای دیدن همه جاذبه های موزه پارک سیام و لذت بردن از ناهار در بازار شناور زمان زیادی خواهید داشت. در اینباره بد نیست این را هم بدانید که ساعت کاری رستوران های بازار شناور از صبح تا ساعت 16 و ساعت کاری فروشگاه های بازار شهر قدیمی نیز تا ساعت 18 می باشد.

بازدید از موزه سیام باستان تایلند

هزینه بازدید از موزه سیام باستان تایلند

همان طوری که گفته شد، موزه سیام باستان در کشور تایلند، استان ساموت پراکام، خیابان سوکومویت در کیلومتر 33 واقع شده است. از طریق BTS، تاکسی و اتوبوس نیز می توان به این موزه رسید. گردشگران برای بازدید از موزه سیام باستان بایستی از قبل بلیط ورودی آن را تهیه کنند. در شرایط فعلی نیز نیز هزینه بایط ورودی موزه مذکور برای هر گردشگر خارجی در حدود THB 700 (بات تایلندی) می باشد. از دیگر نکات مهم در خصوص بازدید از موزه سیام باستان اینکه این موزه همه روزه از ساعت 9 تا 6 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است.

در بین کشورهای مختلف آسیای شرقی، کشور تایلند به خاطر انواع جاذبه های توریستی، انواع فعالیت های تفریحی، ماجراجویی های متنوع، هزینه پایین گردشگری، غذاهای خوشمزه، مردمان خونگرم و مهمان نواز، آسانی سفر و غیره مورد توجه گردشگرانی از سراسر جهان می باشد. به همین سبب بی دلیل نیست که خیلی از گردشگران در آرزوی سفر به تایلند هستند. هموطنان عزیزی که امسال تمایل به سفر به تایلند دارند می توانند از طریق ارتباط گیری و اخذ مشاوره های ضروری از گروه کارشناسان مجموعه سفیران سروش سعادت در جریان جزئیات این سفر شرقی قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *