تایلند

معبد پراتات دوی سوتپ تایلند

معبد پراتات دوی سوتپ تایلند

از نظر بسیاری از مردم تایلند معبد پراتات دوی سوتپ تایلند یک مکان مقدس است. معبدی بودایی با نمایی طلایی رنگ که در اطراف شهر چیانگ مای قرار دارد. این معبد در بالای تپه ای بالاتر از شهر چیانگ مای قرار دارد و در طی سال 1383 میلادی به فرمان پادشاه کوئنا ساخته شده است. اولین جاده به سمت این معبد نیز در طی سال 1935 میلادی احداث شد. از مهمترین جاذبه های این معبد نیز می توان به ناگا یا مجسمه 7 سر، زیارتگاه فیل سفید، پاگودای طلایی، بناهای مختلف به سبک لانا و غیره اشاره نمود. در کل این معبد بر بالای تپه دوی سوتپ قرار دارد و اصلا نامش را هم از این تپه گرفته است.

تپه ای که از مرکز شهر چیانگ مای حدود 15 کیلومتری فاصله دارد و گردشگران به هر طریقی میتوانند خودشان را به این معبد زیبا برسانند. فقط قبل از حرکت برای بازدید از این معبد بایستی بدانید که معبد مذکور همه روزه از ساعت 6 صبح تا ساعت 8 شب باز بوده و هزینه ورودی آن برای هر گردشگر در حدود THB50 (بات) می باشد. در ادامه کارشناسان مجموعه سفیران سفر جزییات بیشتری از معبد پراتات را در اختیارتان قرار می دهند.

معبد وات پراتات دوی سوتپ معبدی جدید اما مقدس در تایلند!

واقعیت این است که معبد وات پراتات دوی سوتپ Wat Phra That Doi Suthep معبد بودایی بسیار مهمی در چیانگ مای تایلند می باشد. معبدی که در اوایل قرن 19- ام و به دستور پادشاه تایلند ساخته شده است. این معبد اغلب با عنوان دوی سوتپ نیز نامیده می شود چرا که نام آن از تپه دوی سوتپ گرفته شده است . معبدی که برای مردمان تایلند یک معبد بسیار مقدسی محسوب می شود و از شهر چیانگ مای نیز حدود 15 کیلومتری فاصله دارد. از نظر تاریخی نیز قدمت احداث این معبد به سال 1383 برمی گردد یعنی زمانی که اولین استوپا ساخته شد. نمایی دیدنی و جذاب از معبد پراتات دوی سوتپ را در زیر مشاهده می کنید:

معبد وات پراتات دوی سوتپ معبدی جدید اما مقدس در تایلند

دلیل شهرت معبد پراتات دوی سوتپ تایلند

اصلی ترین دلیل شهرت این معبد نیز به خاطر زیبایی معماری آن می باشد. زیبایی که با مجسمه های اژدهای هفت سرش که در امتداد پلکان این معبد قرار گرفته مشخص می شود. این پلکان به بنای اصلی معبد ختم می شود. یعنی همان جایی که یک پاگودای طلایی سبک چیانگ سائن و نیز بناهای با سبک معماری لانا قرار دارد. ضمنا نمای شهر چیانگ مای از اینجا نیز خیلی دیدنی است.

معبد پراتات دوی سوتپ محل برگزاری فستیوال مذهبی

از دیگر نکات مهم درباره معبد پراتات دوی سوتپ در تایلند اینکه همه ساله این معبد میزبان فستیوالی به نام فستیوال تیاو کوئن دوی می باشد. فستیوال مذهبی که در قالب آن تایلندی ها به تپه دوی سوتپ سفر می کند تا آثار مقدس بودایی را در آنجا زیارت کنند. شمع کردن، هدایا دادن و نیز دعا کردن از جمله اعمال این فستیوال است که صحنه ای از آن را در زیر مشاهده می کنید. با اینکه این فستیوال یک فستیوال مذهبی است و اغلب نیز مورد توجه مردمان محلی است اما برخی از گردشگران خارجی نیز برای حضور در این فستیوال کنجکاوی می کنند.

معبد پراتات دوی سوتپ محل برگزاری فستیوال مذهبی

هزینه بازدید از معبد پراتات دوی سوتپ تایلند

همانگونه که در مطالب آغازین نیز گفته شد، معبد پراتات دوی سوتپ از جمله جاذبه های معروف شهر چیانگ مای به حساب می آید. معبدی که در فاصله 15 کیلومتری از شهر چیانگ مای و در ارتفاع حدود 1073 متری قرار دارد. همچنین قبل از بازدید از معبد پراتات دوی سوتپ بایستی بدانید که معبد مذکور همه روزه از ساعت 6 صبح تا ساعت 8 شب به روی بازدیدکنندگان باز است و نیز هزینه ورودی آن نیز برای هر نفر در حدود THB50 (بات تایلند) می باشد. در ضمن مدت زمان توصیه شده برای بازدید از این معبد بین 1 الی 2 ساعت می باشد.

هزینه بازدید از معبد پراتات دوی سوتپ تایلند

نحوه بازدید از معبد پراتات دوی سوتپ تایلند

اول از همه بایستی بدانید که تپه دوی سوتپ در فاصله حدود 11 کیلومتری از مرکز شهر چیانگ مای قرار دارد. پس اگر مایل به سفر به اینجا با خودرو هستید، بایستی به طرف هوآی کائو، دانشگاه چیانگ مای، خیابان باغ وحش چیانگ مای حرکت کرده و در طی همین مسیر با توجه به تابلوها به سمت معبد حرکت کنید. همچنین اتوبوس های کوچکی نیز وجود دارد که از دانشگاه چیانگ مای راه می افتند که معمولا از ساعت 5 صبح تا 5 عصر در دسترس هستند.

اما پس از اینکه به تپه دوی سوتپ رسیدید، کلا به دو طریق می توانید خودتان را به معبد پراتات دوی سوتپ برسانید. روش اول پیاده روی و بالا رفتن از پلکان های اژدهای هفت سر می باشد که تعداد این پله ها تا پاگوداها حدود 309 پله است. با اینکه این روش زحمت زیادی می خواهد اما در عوض بهترین ویوها از شهر چیانگ مای و نواحی اطرافش را به دست می دهد. ولی روش دوم استفاده از تراموای برقی است که همه روزه از ساعت 6 صبح تا 6 عصر در دسترس همگانی قرار دارد. ضمنا هزینه این تراموا برای هر تایلندی حدود THB20 (بات) و برای هر فرد خارجی نیز در حدود THB50 (بات) می باشد.

نحوه بازدید از معبد پراتات دوی سوتپ تایلند

جاذبه های اطراف معبد پراتات دوی سوتپ

پس از اتمام بازدید از معبد مذکور، گردشگران می توانند برای بازدید از دیگر جاذبه های نزدیک به این معبد برنامه ریزی کنند و اگر به نقشه توریستی شهر چیانگ مای نگاهی بی اندازید متوجه می شوید که در شعاع 6 مایلی از معبد پراتات دوی سوتپ در حدود 238 جاذبه توریستی وجود دارد. جاذبه هایی که در بین آنها هم از نوع طبیعی و هم از نوع فرهنگی وجود دارد و از معروفترین این جاذبه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبشار هوآی راپ سادت
  • معبد پا لات
  • تفرجگاه مدیترانه ای مونکچات
  • پارک ملی دوی سوتپ پوی
  • بگرم و ماساژ رادا و غیره

معابد بخش لاینفک و جدایی ناپذیر از صنعت گردشگری تایلند محسوب می شود. معابدی که به عنوان نشان فرهنگی و تمدنی مردمان تایلند و نیز به عنوان یک سمبلی از معماری تایلندی به حساب می آیند. برای اطلاع از لیست برترین و معروفترین معابد کشور تایلند و نیز آشنایی با شرایط بازدید از این معابد با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *