تایلند

موزه آنک کوسون سالا تایلند

موزه آنک کوسون سالا تایلند

موزه آنک کوسون سالا تایلند گاها با نام ویارنرا سین یا ویهان سیان نیز شناخته می شود از جاذبه های معروف پاتایا تایلند به حساب می آید. موزه ای که میزبان یکی از بهترین کلکسیون های هنر چینی در کشور تایلند می باشد. بازدیدکنندگان در قالب بازدید از این موزه- معبد قدیمی می توانند با انواع هنرهای بودایی، تایلندی و چینی از جمله انواع مجسمه ها، نقاشی ها و آثار و اشیاء قدیمی آشنا شوند. این موزه همه روزه در طول ایام هفته از ساعت 9 صبح الی 4 بعد از ظهر باز است و ورودی آن حدود THB 50 (بات تایلندی) برای هر گردشگر خارجی است. در ادامه همین مطالب نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره موزه آنک کوسون سالا تایلند

در واقع موزه آنک کوسون سالا Anek Kuson Sala یک موزه و معبد چینی شگفت انگیز محسوب می شود. یک سازه سبک چینی موسوم به ویان سیان که توسط خاندان چینی تایس ساخته شده است. این بنا سازه سبک چینی 3 مرتبه است که در سال 1997 میلادی به افتخار تولد 60 سالگی پادشاه بومیبول ساخته شده است. در هر طبقه ای از آن نیز مجسمه های بزرگی از اشخاص چینی معروف مثل مجسمه های گوان یین از مرمر سفید، جنگجویان خائو لین و امپراطور کین شی هوانگ (اولین امپراطور چین واحد) نصب شده است. پس اگر شما جزء علاقه مندان فرهنگ و هنر بودایی، چینی و تایلندی و یا طرفدار هنرهای شائولین هستید، توصیه می شود حتما از این موزه دیدن کنید. در تصویر زیر نمای بیرونی از موزه آنک کوسون را مشاهده می کنید:

درباره موزه آنک کوسون سالا تایلند

تاریخچه موزه آنک کوسون سالا تایلند

برای آشنایی با تاریخچه بنای موزه آنک کوسون سالا تایلند بایستی با تاریخچه پادشاهی تایلند آشنا شد. چرا که آنک کوسون سالا در سال 1987 میلادی برای گرامیداشت تولد 60 سالگی پادشاه تایلند ساخته شد. یک بنای چینی که در ابتداء نیز هدف از ساخت آن ساخت یک معبد سلطنتی بود اما حالا از این معبد چینی به عنوان یک موزه استفاده می شود. موزه ای در 3 طبقه همراه با نمایشگاه های جذاب و متعددی که گردشگران را به سوی خود جلب می کند. بنابراین گردشگران حین بازدید از موزه آنک کوسون هم مجذوب معماری زیبای آن شده و هم از دیدن المان های هنری موجود در این موزه مسرور خواهند شد.

تاریخچه موزه آنک کوسون سالا تایلند

تورهایی برای بازدید از موزه آنک کوسون سالا تایلند

در واقع آسانترین و بهترین شیوه برای بازدید از نه تنها موزه آنک کوسون سالا بلکه از دیگر معابد و جاهای دیدنی پاتایا همراهی با یکی از تورهای زیر می باشد:

تور سلفی شهر و معبد پاتایا به همراه ناهار (SHA Plus): تور پاتایا گردی با اتوبوس می باشد و در قالب این تور می توان از معابد مختلف پاتایا و جاذبه های دیدنی این شهر از جمله موزه آنک کوسون سالا دیدن کرد. در ضمن هزینه رزرو این تور برای هر گردشگر از $77.16 (دلار) شروع می شود. توری که با راهنمایی راهنمای مسلط به شهر پاتایا و به زبان انگلیسی برگزار می شود.

تور سلفی شهر و معبد پاتایا به همراه ناهار

تور سلفی شهر و معبد پاتایا توسط سونگ تائو (تاکسی محلی پاتایا): این تور تجربه پاتایا گردی با تاکسی محلی سونگ تائو را به گردشگران ارائه می کند. با همین تور می توان از جاهای دیدنی مختلف در پاتایا از جمله موزه آنک کوسون سالا نیز دیدن کرد. توری به زبان انگلیسی که هزینه رزرو آن نیز از $62.15 (دلار) آغاز می شود.

تور سلفی شهر و معبد پاتایا توسط سونگ تائو

گشت و گذار در پاتایا مثل یک فرد محلی بوسیله سونگ تائو به همراه صرف ناهار: تور مذکور نیز در قالب یک گروه کوچک و بوسیله تاکسی های محلی موسوم به سونگ تائو برگزار می شود. معمولا مدت زمان تور در حدود 5 ساعت بوده و هزینه رزرو تور مذکور که شامل صرف یک ناهار تایلندی لذیذ نیز می باشد برای هر نفر از $120.40 (دلار) شروع می شود. توری که شامل بازدید از پارک سه پادشاه، کوه بودا، موزه آنک کوسون سالا، معبد بودای بزرگ، ویوپوینت شهر پاتایا، واکینگ استریت پاتایا و خیابان ساحلی است.

گشت و گذار در پاتایا مثل یک فرد محلی بوسیله سونگ تائو به همراه صرف ناهار

شرایط بازدید از موزه آنک کوسون سالا تایلند

موزه آنک کوسون سالادر استان چونبوری، شهر پاتایا، خیابان سوکومویت، نا جومتین کیلومتر 160 قرار دارد. فاصله آن تا خود شهر پاتایا نیز در حدود 15 کیلومتر است. از همین رو مسافت بین موزه آنک کوسون سالا و شهر پاتایا را می توان با خودرو و یا حتی به صورت پیاده طی کرد. گردشگران می توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 4 بعد از ظهر از موزه آنک کوسون سالا در کشور تایلند دیدن کنند. نکته آخر اینکه هزینه بازدید از موزه مذکور برای هر گردشگر خارجی نیز در حدود THB50(بات تایلند) می باشد.

با انتخاب کشور تایلند برای گردشگری مطمئن باشید که گزینه خیلی خوبی را برای این کار انتخاب کرده اید. چرا که تایلند از بهترین مقاصد گردشگری در جنوب شرق آسیاست که مطلوب هر سلیقه و علاقه ای است. چرا که این کشور از هر نوع جاذبه ای برای جذب هر دسته از گردشگران از اکوتوریست ها گرفته تا گردشگران فرهنگی و از ماجراجویان گرفته تا شکم گردان برخوردار است. منتها برای سفر به تایلند بایستی مقدماتی نیز فراهم شود که از آنجمله می توان به ویزای توریستی تایلند اشاره نمود. پس در صورت تمایل به سفر به تایلند 2024 میتوانید با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *