تایلند

جزیره بامبو تایلند

جزیره بامبو تایلند

در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین و آرامترین جزایر تایلند برای استراحت و حمام آفتاب یعنی جزیره بامبو تایلند آشنا کنیم. این جزیره که گاها با عنوان جزیره خو پای نیز شناخته می شود یکی از جزایر معروف شبه جزیره فی فی به حساب می آید. جزیره ای به شکلی شبیه قلب به طول تقریبی 700 متر و عرض 600 متر که با نوار ماسه سفیدی نیز احاطه شده است. بخش مرکزی آن پوشیده از درختان بامبو می باشد و به همین دلیل نیز به این جزیره، جزیره بامبو نیز گفته می شود.

جزیره ای که جزء آرامترین و دنج ترین جزایر تایلند نیز به حساب می آید که به دلیل وجود آب های کریستالی اش امکان شنا و اسنورکلینگ در آن نیز برای گردشگران و ماجراجویان فراهم است. همان طوری که گفته شد این جزیره در شبه جزیره فی فی واقع شده و یکی از 5 جزیره برتر اطراف فی فی و نیز جزء 10 تا از بهترین نقاط اسنورکلینگ در شبه جزیره فی فی به حساب می آید. در ادامه همین مطالب و برای آشنایی هر چه بیشتر با جاذبه های مختلف جزیره بامبو با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

همه چیز درباره جزیره بامبو تایلند

جزیره بامبو جزیره ای کوچک اما پوشیده از گیاهان و درختان مختلف است که بخش عمده ای از این پوشش گیاهی نیز از نوع درختان بامبو می باشد. این جزیره یکی از جزایر معروف شبه جزیره فی فی تایلند به حساب می آید. جزیره ای که به سبب وجود تپه های مرجانی و آب های کریستالی اش بهترین فرصت های اسنورکلینگ را در اختیار گردشگران قرار می دهد. در این زمینه نیز بایستی بدانید که بین فی فی دون و جزیره بامبو نیز یک صخره مرجانی موسوم به حین کلانگ وجود دارد که به گردشگران حس شنا در یک آکواریوم را می دهد!

درباره جزیره بامبو

همچنین شما در روستای تونسای یا دهکده سیا گیپسیس یک قایق اجاره کرده و تا ساحل بامبو قایق سواری کنید. سفری که از روستای تونسای حدود 40 دقیقه و از ساحل لایم تونگ نیز حدود 15 دقیقه ای طول می کشد. برای بازدید از این ساحل زیبا همچنین می توان با تورهای راهنما نیز همسفر شد. به هر حال از آنجایی که جزیره بامبو تایلند متعلق به یک پارک ملی است، از همین رو ورود به این جزیره مستلزم پرداخت هزینه ورود می باشد.

درباره جزیره بامبو تایلند

موقعیت جغرافیایی جزیره بامبو تایلند

جزیره بامبو Bamboo Island یا خو پای در شمال شرقی شبه جزیره فی فی قرار دارد و همان طوری که گفته شد، یکی از بهترین جزایر موجود در شبه جزیره فی فی می باشد. در واقع این جزیره در فاصله حدود 5 کیلومتری شمال خوی فی فی دون قرار دارد. برای دسترسی به این جزیره نیز گردشگران چه به صورت انفرادی و چه به همراه یک تور راهنما بایستی به آدرس Bamboo Island, Ao Nang, Krabi 81000, Thailand مراجعه کنند.

موقعیت جغرافیایی جزیره بامبو تایلند

جاذبه های تفریحی گردشگران در جزیره بامبو تایلند

جزیره بامبو تایلند از چند لحاظ همواره مورد توجه گردشگران و جهانگردان قرار دارد. این جزیره به سبب وجود چشم اندازهای طبیعی زیبا و نیز امکانات تفریحی متنوع همواره از بهترین مقاصد توریستی و مسافرتی تایلند به حساب می آید. گردشگران و جهانگردان برای استراحت کنار ساحل آفتابی، پیاده روی و مشاهده چشم انداز، پیک نیک، شنا، قایق سواری، اسنورکلینگ و سایر فعالیت های تفریحی به جزیره بامبو تایلند سفر می کنند.

جاذبه های تفریحی گردشگران در جزیره بامبو تایلند

معرفی بهترین تورهای جزیره بامبو تایلند

برای بازدید از جزیره بامبو در کشور تایلند تورهای مختلفی با آپشن های تفریحی متنوعی وجود دارد که از آنجمله می توان به تورهای زیر اشاره نمود:

تور روزانه جزایر فی فی از کرابی به همراه ناهار: این تور از بهترین تورها برای بازدید از جزایر فی فی مخصوصا جزیره بامبو تایلند محسوب می شود. توری که هزینه رزرو آن از $91.31 (دلار) آغاز می شود. توری که 7 ساعته بوده و شامل بازدید از سواحل زیبا از کرابی تا جزایر فی فی می باشد. در قالب تور مذکور امکان شنا و غواصی مخصوصا در ساحل بامبو نیز برای گردشگران فراهم می شود.

تور روزانه جزایر فی فی از کرابی به همراه ناهار

تور یک روزه جزیره بامبو از کرابی: این تور از جمله تورهای مخصوص جزیره بامبو است که هزینه رزرو آن برای هر گردشگر خارجی از $53.37 (دلار) شروع می شود. مدت زمان برگزاری این تور در جزیره بامبو تایلند حدود 8 ساعت و به زبان انگلیسی است. بنابراین شما در همین تور وقت زیادی برای استراحت بر روی ماسه های این ساحل دنج و زیبا خواهید داشت. همچنین شما می توانید در آب های کریستالی این ساحل به غواصی (اسنورکل) نیز بپردازید.

تور یک روزه جزیره بامبو از کرابی

تور روزانه جزایر فی فی از فوکت: تور مذکور از نوع تورهای اتوبوسی بوده و هزینه رزرو آن نیز از $51.03 (دلار) آغاز می شود. این تور بین 9 تا 12 ساعت طول می کشد و معمولا نیز به زبان انگلیسی برگزار می شود. توری که شامل اراده تجهیزات اسنورکل برای غواصی، ناهار، کافه یا چای، بیمه سوانح شخصی، میوه، ترانسفر رایگان هتل، اتاق استراحت آنبورد و غیره می باشد. مقاصد تور مذکور نیز شامل خلیج مایا، کو فی فی لی، ساحل میمون، کو فی فی دون، کو فی فی لی و جزیره بامبو می باشد.

تور روزانه جزایر فی فی از فوکت

هتلها و رستوران های اطراف جزیره بامبو تایلند

یکی از مهمترین و اصلی ترین عوامل در جذب توریست های خارجی به جزیره بامبو وجود انواع امکانات رفاهی مثل هتل ها و رستوران های مختلف در اطراف این جزیره زیباست. از همین رو نزدیکترین هتل ها به جزیره بامبو شامل:

  • استراحتگاه زیاولا (3.63 مایل)
  • دهکده جزیره فی فی سای (4.29 مایل)
  • استراحتگاه تعطیلاتی فی فی (3.71 مایل)
  • بیچ بار بلانکو کو فی فی (5.55 مایل)
  • اتاق و رستوران بلانکو دورم (5.43 مایل)

رستوران های اطراف جزیره بامبو تایلند

اما از رستوران ها و کافه های نزدیک به ساحل بامبو تایلند که از توریست های خارجی با انواع غذاها و نوشیدنی های محلی پذیرایی می کنند می توان به رستوران های زیر اشاره نمود:

  • بیچ بار (4.31 مایل)
  • کافه کوری کوری (5.78 مایل)
  • رستوران آکوا فی فی (5.73 مایل)
  • آنلی نودلز (5.58 مایل)
  • رویال راسوی (2.49 مایل) و غیره

کارشناسان و مشاورین مجموعه سفیران سروش سعادت با ارائه آخرین اطلاعات و اخبار توریستی درباره تایلند و یا هر مقصد جذاب توریستی دیگر در جهان در خدمت هموطنان عزیز می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *