تایلند

موزه ملی بانکوک

موزه ملی بانکوک

در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از جاذبه های توریستی معروف کشور تایلند یعنی موزه ملی بانکوک آشنا کنیم. موزه ای که در تاریخ 19 سپتامبر سال 1874 میلادی بنا به فرمان پادشاه چولالونگ کورن پایه گذاری شد. این موزه از نوع موزه های تاریخی بوده و به طور اختصاصی نیز به نمایش تاریخ و هنر تایلندی می پردازد. این موزه از بیش از 12 تالار نمایشگاهی تشکیل شده است که هر کدامیک از این تالارها نیز مجهز به نمایشگرهای مالتی مدیا می باشد.

موزه ای که از گالری های مختلفی درباره تاریخ و تمدن و نیز هنر تایی یا تایلندی تشکیل شده است. بدین ترتیب گالری های نمایشگاه دائمی موزه مذکور شامل گالری تاریخ تایلند، کلکسیون تاریخ هنر و باستان شناسی و کلکسیون مردم شناسی و هنرهای تزیینی می باشد. در ادامه همین مطالب نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا به اطلاعات کامل و دسته اولی در خصوص یکی از بزرگترین موزه های جنوب شرق آسیا دست یابید.

موزه ملی بانکوک از بزرگترین موزه های آسیای جنوب شرقی

موزه ملی بانکوک National Museum Bangkok موزه ای تاریخی واقع در فرونت پالاس می باشد که در سال 1887 میلادی ساخته شده است. از نظر موقعیتی نیز این موزه بین دانشگاه تاماسات و تئاتر ملی روبروی سانام لوانگ واقع شده است. این موزه، موزه شاخه اصلی از موزه های ملی در کشور تایلند و همچنین یکی از بزرگترین موزه ها در آسیای جنوب شرقی محسوب می شود. این موزه با کلکسیون بزرگش نشانگر تاریخ و هنر تایلندی از وران مختلف مثل دوراواتی، سریویجایا، سوخوتای و آیوتایا است. نمایی از ساختمان موزه ملی بانکوک را در تصویر پایین مشاهده می کنید:

موزه ملی بانکوک از بزرگترین موزه های آسیای جنوب شرقی

تاریخچه موزه ملی بانکوک

موزه ملی بانکوک در سال 1874 میلادی توسط پادشاه چولالونگ کورن برای نمایش کلکسیون های سلطنتی پدرش مونگکوت پایه گذاری و افتتاح شد. امروزه گالری های این موزه شامل نسخ خطی پادشاه رام خام هاینگ می باشد. این نسخ خطی هم در حافظه برنامه جهانی یونسکو (UNESCO) سال 2003 به ثبت رسیده است. از دیگر آیتم ها و اشیائی که در نمایشگاه موزه ملی بانکوک به نمایش درآمده می توان به صنایع دستی مربوط به دوره های دوراواتی، سریویجایا، سوخوتای و آیوتایا اشاره کرد و همچنین موزه مذکور کلکسیون های گسترده ای از هنرهای بودایی آسیایی منطقه ای مثل قندهارای هند، تانگ چینی، چام ویتانمی، جاوای اندونزیایی و هنرهای خمر کامبوجیایی را به نمایش می گذارد.

تاریخچه موزه ملی بانکوک

معرفی نمایشگاه های موزه ملی بانکوک

در حال حاضر موزه ملی بانکوک به بیش از 12 سالن به همراه نمایش های مالتی مدیا به زبان انگلیسی تقسیم می شود. این موزه میزبان سه نمایشگاه دائمی است که عبارتند از:

  • گالری تاریخ تایلندی: این گالری در جلوی تالار سیواموخافیمان قرار دارد. در همین گالری می توان نسخه خطی پادشاه رام خام هاینگ را مشاهده کرد که بر روی حافظه برنامه جهانی یونسکو (UNESCO) به ثبت رسیده است. بخش دیگری از این نمایشگاه به سوال مهمی جواب می دهد اینکه ریشه تایلندی ها از کجاست؟ همچنین در این نمایشگاه اشیائی از دوره پیش تاریخی تا دوره بانکوک به نمایش گذاشته شده است.
  • کلکسیون های باستان شناسی و تاریخ هنر: این نمایشگاه خود به دو بخش یعنی گالری پیش تاریخی و گالری تاریخ هنر دسته بندی می شود. گالری پیش تاریخی که در پشت تالار سیواموخافیمان قرار داشته و به نمایش آثار و اشیاء باستانی یافت شده از محوطه های تاریخی تایلند اختصاص دارد. اما گالری تاریخ هنر در ساختمان جناح شمالی موزه قرار داشته و به نمایش مجسمه ها و اشیاء تاریخی از دوره های مختلف می پردازد.
  • کلکسیون مردم شناسی و هنرهای تزیینی که در ساختمان های کاخ مرکزی قدیمی به نمایش درآمده است. کلکسیون مذکور شامل نمایشگاه های هنری، فرهنگی و قوم شناسی مثل گنجینه های طلا و سنگ های قیمتی، سلاح های قدیمی، لباس و منسوجات، سرامیک، شاخ های کنده کاری شده، ادوات موسیقی و غیره می باشد.

معرفی نمایشگاه های موزه ملی بانکوک

شرایط بازدید از موزه ملی بانکوک

برای بازدید از موزه ملی بانکوک اطلاع از شرایط بازدید از این موزه بسیار مهم است. از همین رو در این بخش به ارائه اطلاعاتی در این خصوص می پردازیم. موزه ملی بانکوک در Na Phra That Alley, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand قرار دارد. این موزه همه روزه از چهارشنبه تا یکشنبه از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 4 بعد از ظهر به روی گردشگران باز است. ضمنا هزینه بازدید از این موزه برای هر شهروند خارجی از THB 200 (بات) شروع می شود.

برای شروع سفر به کشور تایلند، هر گردشگری نیازمند درخواست ویزای توریستی این کشور می باشد. ویزایی که از نوع ویزاهای اقامت کوتاه کشور تایلند بوده و دریافت کنندگان این ویزا می توانند تا 60 روز را در این کشور بمانند و از دیدن انواع جاذبه های گردشگری تایلند لذت ببرند. منتها برای درخواست ویزای مذکور ارائه یکسری مدارک به سفارت تایلند امری ضروری است. به منظور آشنایی هر چه بیشتر با شرایط و مراحل پروسه اخذ ویزای توریستی تایلند 2024 با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *