تایلند

موزه پالاد تایلند

موزه پالاد تایلند

موزه پالاد تایلند یکی از معروفترین موزه های تاریخی است که در سفر به شهر چیانگ مای می توان از جاذبه های آن دیدن کرد. با ینکه این موزه در مقایسه با موزه های دیگر از شهرت خیلی کمی برخوردار است اما به دلیل قرار گیری در یک محیط طبیعی و داشتن چشم اندازهای زیبا مورد توجه اغلب گردشگران قرار دارد. موزه ای که کلکسیون آن شامل نمایشگاه تاریخ و هنر کشور تایلند می باشد. از این گذشته این موزه نیز در زمره موزه های معروف و پر طرفدار کشور تایلند به حساب می آید.

تایلند کشوری در آسیای جنوب شرقی است که بیشتر از هر جاذبه دیگری نیز به خاطر وجود سواحل گرمسیری، کاخ های سلطنتی، خرابه های باستانی و نیز معابد زیبایی که دارد معروف است. از معروفترین جاذبه های توریستی و جذاب این کشور می توان به کاخ بزرگ، پارک ملی خائو یای، معبد وات رونگ خون، وات پرا جتوفون، بازار آخر هفته چاتوچاک و غیره اشاره نمود. به منظور دریافت اطلاع تکمیلی درباب سفر به کشور تایلند یا دیگر کشورهای آسیایی با ما در سایت سفیران سفر در ارتباط باشید.

درباره موزه پالاد تایلند بیشتر بدانید!

موزه پالاد Palad Museum یکی از موزه های معروف و پر بازدید در کشور تایلند به حساب می آید. این موزه یک موزه تاریخی مذهبی معروف در دل طبیعت کوهستانی منطقه می باشد. با اینکه از نظر معماری این موزه یک موزه خیلی زیبا و یا خیلی معروفی محسوب نمی شود اما قرار گیری این موزه در کنار پدیده های طبیعی مثل کوهستان، آبشار، مسیرهای جنگلی و نیز داشتن چشم اندازهای طبیعی باعث جذابیت آن مخصوصا برای طبیعت دوستان شده است. تا بلکه به بهانه دیدن موزه پالاد از جاذبه های طبیعی اطراف این موزه نیز دیدن کنند. نمایی از ساختمان موزه پالاد تایلند را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از ساختمان موزه پالاد تایلند

تاریخچه موزه پالاد تایلند

همانند اغلب موزه های کشور تایلند، موزه پالاد نیز بیشتر بر روی نمایش تاریخ، فرهنگ و هنر تایلندی متمرکز است. این موضوع را می توان با توجه به آثار و اشیاء تاریخی و هنری نمایش داده شده در این موزه متوجه شد. موزه ای که از لحاظ قدمت، جزء موزه های معاصر کشور تایلند محسوب شده و در کلکسیون آن می توان تقریبا همه نوع آثار فرهنگی و هنری از دوره های تاریخی مختلف کشور تایلند را مشاهده کرد.

تاریخچه موزه پالاد تایلند

معماری موزه پالاد تایلند

یکی از موارد مهم در زمینه بررسی موزه پالاد تایلند، سبک معماری خاص این موزه می باشد. سبکی که نه تنها متاثر از سبک های معماری غربی نیست بلکه در هر بخشی از آن می توان به کارگیری المان های معماری مشرق زمین را به نظاره نشست. از همین رو نیز تا چشم کار می کند در موزه پالاد چه در طراحی بیرونی و چه در طراحی داخلی این موزه سعی شده تا از انواع المان های معماری شرقی مخصوص تایلند مثل چوب های منبت کاری شده، سرامیک های رنگارنگ، انوع مجسمه ها و نیز نقاشی های دیواری استفاده شود.

معماری موزه پالاد تایلند

نحوه دسترسی به موزه پالاد تایلند

قبل از هر چیزی بایستی بدانید که موزه پالاد از جمله جاذبه های توریستی شهر چیانگ مای تایلند به حساب می آید. برای دسترسی به این موزه نیز متقاضیان می توانند همراه با تورهای راهنمای محلی اقدام کنند. موزه ای که معمولا هر روزه از ساعات اولیه صبح تا عصر به روی گردشگران باز است و فقط بازدیدکنندگان از موزه پالاد بایستی به این نکته توجه کنند که برای بازدید از این موزه آنها نیازمند رزرو قبلی بلیط بازدید هستند. یکی از تورهای معروف برای بازدید از موزه پالاد نیز تور نیم روزه معبد دوی سوتپ و معبد پالاد می باشد که هزینه رزرو آن از $48.51 (دلار) و مدت زمان برگزاری این تور نیز بین 3 تا 4 ساعت می باشد.

نحوه دسترسی به موزه پالاد تایلند

مراحل و مدارک برای درخواست ویزای گردشگری تایلند

کلیه گردشگران و مسافرانی که مایل به سفر به تایلند هستند برای انجام این سفرشان نیازمند درخواست ویزای توریستی از سفارت تایلند هستند. ویزایی که معمولا به چند نوع مختلف برای متقاضیان صادر می شود ولی متداولترین نوع آن که برای توریست های خارجی صادر می شود از نوع ویزای سینگل اینترای می باشد. ویزای تایلندی که خود به مدت 3 ماه معتبر بوده و بعد از سفر به تایلند نیز امکان اقامت 2 ماهه با این ویزا برای دارندگان این ویزا فراهم است. از جمله مشخصات ویزای مذکور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع ویزا: ویزای کوتاه مدت (سینگل- اینترای)
  • مدت زمان اقامت: 60 روز
  • هزینه ویزا: 30 تا $50 (دلار)
  • امکان تمدید: دارد

به منظور اخذ این ویزای کشور تایلند نیز متقاضیان می بایست خود شخصا به سفارت تایلند مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را به آفیسر سفارت تایلند ارائه نمایند. مثلا از جمله مدارک مورد نیاز برای این کار می توان به پاسپورت، عکس های پاسپورتی، گواهی اسکان همانند رزرو هتل یا دعوتنامه، فرم تقاضای ویزای تایلند، گواهی تمکن مالی، بلیط رفت و برگشت به تایلند و رسید واریز هزینه ویزای سفر به تایلند اشاره نمود. هموطنان گرامی از طریق مشاوره با کارشناسان مجموعه سفیران سروش سعادت می توانند در جریان شرایط و هزینه رزرو هتل ها و یا تورهای راهنمای تایلند قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *