پرتغال

میدان تریرو دو پاکو در پرتغال

میدان تریرو دو پاکو در پرتغال

میدان تریرو دو پاکو در پرتغال که با عنوان پارکا دو کومرسیو نیز شناخته می شود جزئی از لندمارک معروف شهر لیسبون محسوب می شود. در واقع این میدان همراه با مجسمه برنزی شاه دووم ژوزه در مرکز آن به نوعی دروازه لیسبون نیز قلمداد می شود. تاریخچه طراحی و ساخت این میدان به بعد از زلزله سال 1755 میلادی می رسد زمانی که کل شهر لیسبون با خاک یکسان شد. درست زمانی که نخست وزیر مارکز پومبال به کمک اوژنیو دوس سانتوس برای بازسازی شهر لیسبون شروع به برنامه ریزی کردند. در خلال همین کار نیز طرح مستطیلی و U شکل میدان تریرو دو پاکو توسط دوس سانتوس ارائه شد. اما کار ساخت جزئیات معماری این میدان مثل مجسمه ژوزه اول و نیز طاق پیروزی در قرن 19- ام به پایان رسید. برای اخذ هر گونه اطلاعات توریستی و جهانگردی با ما در سایت سفیران سفر در ارتباط باشید.

میدان تریرو دو پاکو در پرتغال از بزرگترین میادین اروپا!

در سفر به شهر لیسبون حتما از میدان تریرو دو پاکو Terreiro do Paco دیدن کنید. چرا که این میدان یکی از بزرگترین میادین اروپا به حساب می شود. اندازه این میدان در حدود 175 در 175 متر و یا به عبارت دیگر مساحت کلی آن حدود 30600 متر مربع می باشد. میدانی در مرکز شهر لیسبون و درست روبروی رودخانه تاگوس قرار داشته و اغلب با آثار هنری زیبا مثل مجسمه های مختلف بیشتر شبیه یک موزه رو باز است. نمایی زیبا از میدان تریرو دو پاکو را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

نمایی زیبا از میدان تریرو دو پاکو

تاریخچه میدان تریرو دو پاکو در پرتغال

در حقیقت ریشه تاریخی احداث میدان تریرو دو پاکو همزمان با توسعه شهری سواحل رودخانه تاگوس بود. یعنی زمانی که پادشاه مانوئل اول در قرن 16- ام دستور ساخت یک کاخ سلطنتی (کاخ ریبیرا) را در کنار رودخانه تاگوس و بیرون از دیوارهای شهر لیسبون را صادر کرد. به مرور زمان و با ساخت یک بندر دیگر بناهای شهری مثل کارگاه کشتی سازی و دفاتر تجاری و اداری در همین منطقه توسعه یافت.

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و در پی زلزله مهیب سال 1755 یعنی دقیقا در زمان پادشاهی کینگ ژوزه کل بناهای شهر لیسبون از جمله کاخ ریبیرا و بناهای دیگر در اطراف آن تخریب شد. بدین ترتیب بود که نخست وزیر پادشاه ژوزه اول یعنی مارکز پومبال پروژه بازسازی لیسبون را با کمک معمار اوژنیو دوس سانتوس کلید زد. سانتوس بود که یک میدان مستطیلی بزرگ U شکل به سمت رودخانه تاگوس را طراحی کرد. طرح او نیز تقریبا به طور کاملی اجرا شد گرچه دیتیل های تزیینی این طرح کمی تغییر یافت و ساخت برج شرقی میدان و طاق خیابان آگوستا در قرن 19- ام به پایان رسید.

تاریخچه میدان تریرو دو پاکو

به این ترتیب این میدان میدان پارکا دو کامرسیو یعنی میدان تجارت نامگذاری شد تا کارکرد و نقش جدیدش در اقتصاد شهر لیسبون را نمایش دهد و به این ترتیب بناهای مربوط به دفاتر تجاری و نیز گمرکات در اطراف این میدان توسعه یافتند.

تاریخچه میدان تریرو دو پاکو در پرتغال

جاذبه های دیدنی میدان تریرو دو پاکو در پرتغال

حالا که با تاریخچه و مشخصات کلی میدان تریرو دو پاکو در پرتغال آشنا شدید بد نیست کمی هم از جاذبه های دیدنی این میدان بزرگ در شهر لیسبون نیز آشنا شوید. به این ترتیب جاذبه های این میدان عبارتند از:

مجسمه ژوزه اول: مجسمه سوار بر اسب پادشاه ژوزه اول که در سال 1775 میلادی در مرکز این میدان افتتاح شد. یک مجسمه برنزی و اولین مجسمه یادبودی که به یک پادشاهی در لیسبون اختصاص داده می شد. جالب است بدانید که این مجسمه توسط جاکیوم ماچادو دی کاسترو (مجسمه ساز پرتغالی) طراحی شده بود.

مجسمه ژوزه اول

طاق پیروزی یا آرکو دا روآ آگوستا: واقعیت این است که طاق پیروزی در خیابان آگوستا، خیابانی که میدان تریرو دو پاکو را به دیگر میدان سنتی لیسبون یعنی روسیو متصل می کرد توسط اوژنیو دوس سانتوس برنامه ریزی شده بود. اما کار ساخت این دروازه در سال 1875 میلادی محقق شد. طاقی که نام اصلی آن آرکو دا روآ آگوستا بود و توسط معمار ورسیمو دا کاستا طراحی شد. این طاق دارای یک ساعت و نیز مجسمه هایی از افتخار (Glory)، نبوغ (Ingenuity) و شجاعت (Valor) و مجسمه های ویریاتوس، نونو آلوارز پریرا، واسکو دا گاما و البته مارکز پومبال بود.

طاق پیروزی یا آرکو دا روآ آگوستا

نحوه دسترسی به میدان تریرو دو پاکو در پرتغال

همانگونه که در ابتدای این نگارش نیز گفته شد، میدان تریرو دو پاکو در مرکز شهر لیسبون و درست جلوی رودخانه تاگوس واقع شده است. آدرس کامل آن نیز پرتغال، شهر لیسبون 110- 053، خیابان ایفانته دوم هنریکو 1C می باشد. میدان بزرگی که گردشگران به صورت 24 ساعته امکان بازدید از آن را دارند. نکته پایانی هم اینکه مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از میدان تریرو دو پاکو در پرتغال در حدود 1 ساعت می باشد. بهترین روش برای بازدید از میدان تریرو دو پاکو نیز همانند هر جاذبه دیگری در شهر لیسبون، همراهی با تورهای لیسبون می باشد.

نحوه دسترسی به میدان تریرو دو پاکو در پرتغال

مراحل کامل برای درخواست ویزای توریستی پرتغال

به منظور درخواست ویزای سفر یا همان شنگن ویزای پرتغال شما به عنوان متقاضی حتما بایستی یکسری مراحلی را طی کنید. این مراحل با هم به عنوان فرآیند درخواست ویزای توریستی پرتغال محسوب می شود. بر طبق قوانین ویزای پرتغال شما به عنوان متقاضی پیش از هر چیزی بایستی با سفارت پرتغال در تماس باشید. بنابراین شما بایستی:

  • مرحله اول: فرم درخواست ویزای پرتغال را دانلود و تکمیل کنید.
  • مرحله دوم: مدارک لازم را جمع آوری کنید.
  • مرحله سوم: از سفارت برای تحویل مدارکتان وقت قبلی بگیرید.
  • مرحله چهارم: هزینه درخواست ویزای توریستی پرتغال را پرداخت کنید.
  • مرحله پنجم: در روز مقرر همراه با مدارک در سفارت حضور یابید.
  • مرحله ششم: منتظر رسیدگی به درخواست ویزایتان باشید.
  • مرحله هفتم: سفارت پرتغال نتیجه رسیدگی را اعلام می کند.
  • مرحله هشتم: مطابق روز بیان شده در ویزا به پرتغال سفر می کنید.

اینها کل مراحلی است که یک متقاضی برای درخواست ویزای شنگن پرتغال بایستی طی کند. در همین رابطه و به منظور اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای شنگن پرتغال 2024 و هزینه این کار می توانید با تیم کارشناسان مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *