پرتغال

کلیسای کارمو در پرتغال

کلیسای کارمو در پرتغال

کلیسای کارمو در پرتغال کلیسایی به سبک گوتیک میباشد که در سال 1389 میلادی ساخته شده. کلیسایی که پس از ساخت نیز به بانو مونت کارمل وقف شده بود. در حال حاضر از آن خرابه های بیش نمانده است. چرا که این کلیسا نیز در جریان زمین لرزه شدید سال 1755 میلادی شهر لیسبون تخریب شد. اما از کل ساختمان این کلیسا فقط نمای جنوبی آن باقی مانده است. امروزه از این کلیسا به عنوان یک موزه باستان شناسی استفاده می شود. گردشگران می توانند همه روزه از سعت 10 صبح تا 5 عصر از این کلیسا و موزه تاریخی اش دیدن کنند. با ما در ادامه این مقاله جذاب نیز همراه باشید و در صورت طرح سوال در اینباره می توانید با ما در سایت سفیران سفر در ارتباط باشید.

درباره کلیسای کارمو در پرتغال

کلیسای کارمو Carmo Covent کلیسایی است که در سال 1389 میلادی احداث شده است. این کلیسا توسط معمار آلفونسو ایانس، گونچالو ایانس، رودریگو ایانس و لئونل گایا به سبک گوتیک ساخته شده است. کلیسای کوچکی که در سال 1551 میلادی دارای 70 روحانی و 10 خدمتکار بوده است. اما این رونق و آبادانی ناگهان با زمین لرزه سال 1755 پرتغال از بین رفتو این زلزله باعث تخریب شدید کلیسای کارمو شد. هم اکنون خرابه های این کلیسا در میدانی به همین نام یعنی میدان لارگو دو کارمو قابل مشاهده است. نمایی از کلیسای کارمو پرتغال را در زیر مشاهده می کنید:

درباره کلیسای کارمو در پرتغال

موزه باستان شناسی در کلیسای کارمو در پرتغال

همان طوری که در مطالب قبلی نیز گفته شد، خرابه های این کلیسای گوتیک در واقع خرابه های باقی مانده از زلزله بزرگ سال 1755 میلادی است. جالب است بدانید که در زمان وقوع زلزله نیز این کلیسا بزرگترین کلیسای شهر لیسبون بود اما امروزه شبستان بدون بام رو به آسمان باز است ولی طاق ها با کنده کاری های زیبایی که دارند همچنان جلوه دیگری دارد. آنچه که بیشتر از هر بخش این کلیسا به چشم می خورد، محراب اصلی است که حالا میزبان یک موزه باستان شناسی همرا با مجموعه ای از قبرهای چهره های سرشناس مثل پادشاه فردیناند اول، مجسم ها، سرامیک ها و موزاییک های گوناگون است.

از دیگر اشیاء و آیتم های موجود در موزه کلیسای کارمو در پرتغال می توان به مومیایی های آمریکای جنوبی، مجسمه جاسپر از مریم مقدس، سنگ قبرهای باستانی، اشیاء و صنایع دستی مربوط به کلیسا و نیز سکه هایی که قدمت این سکه ها به قرن 13- ام برمی گردد.

موزه باستان شناسی در کلیسای کارمو در پرتغال

از این گذشته ورودی این موزه همچنین دارای سنگی کنده کاری شده است که به بازدیدکنندگان درباره توصیه پاپ کلمنت سخن می گوید.

موزه باستان شناسی در کلیسای کارمو در پرتغال

جاذبه های دیدنی کلیسای کارمو پرتغال

همان طوری که در مطالب قبلی نیز گفته شد، عمده بخش های کلیسای کارمو مربوط به دهه 1300 میلادی است. اما پنجره های مانوئلین و سایر جزئیات بعدا مثلا در قرن 16- ام و 18- ام به این کلیسا اضافه شده است. از این جالبتر اینکه بسیاری از آثار هنری و قطعات تاریخی علی رغم وقوع زلزله شدید اما همچنان باقی ماندند. از جمله این آثار می توان به طاق های کنده کاری شده، تابوت های سنگ آهکی، قبر گوتیکی پادشاه فردیناند اول، قبر باروکی ملکه ماریا آنا اتریش، یک مومیایی مصری، مومیایی های آمریکای جنوبی (شامل مومیایی یک دختر و پسر جوان از پرو اشاره نمود. در زیر مومیایی دختر پرویی نمایش داده شده در موزه کلیسای کارمو را مشاهده می کنید:

مومیایی دختر پرویی

یکی از بخش های جذاب موزه کلیسای کارمو پرتغال نیز وجود اتاق نمایش است. که در این اتاق یک نمایش 15 دقیقه ای به نمایش درمی آید و به زبان های انگلیسی و پرتغالی 6 قرن تاریخ این کلیسا روایت می شود.

شرایط بازدید از کلیسای کارمو در پرتغال

قبل از اینکه بخواهید از کلیسای کارمو در پرتغال دیدن کنید بایستی با شرایط بازدید و نحوه دسترسی به این کلیسا آشنا شوید. کلیسای مذکور در لارگو دو کارمو، محله چیادو واقع شده است و تقریبا نیز این کلیسای تاریخی همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است. اما برای دسترسی به این کلیسا نیز بازدیدکنندگان می توانند هم از طریق خودرو شخصی و هم از طریق مترو اقدام کنند. برای دسترسی سریع و آسان به این کلیسا نیز می توان از مترو (ایستگاه بایکسا- چیادو) بهره گرفت.

شرایط بازدید از کلیسای کارمو در پرتغال

نزدیکترین جاذبه ها به کلیسای کارمو در پرتغال

در کل مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از کلیسای کارمو در پرتغال بین 1 تا 2 ساعت است. بعد از اتمام مدت زمان بازدید نیز گردشگران می توانند از جاذبه های نزدیک به این کلیسا دید کنند که از آنجمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کلیسای سائو روکه: گرانترین کلیسای جهان
  • میرادورو دی سائو پدرو دی آلکانترا: باغی با نمای پانورامیک مشرف بر شهر
  • میدان کاموئس: میدانی شلوغ و محل ملاقات بین چیادو بایرو آلتو
  • موزه چیادو: موزه هنر معاصر پرتغال
  • تئاتر سائو کارلوس: خانه اپرای ملهم لا اسکالا شهر لیسبون
  • پرینسپه رئال: میدان جذاب و دیدنی
  • میرادورو دی سانتا کاتارینا: یک تراس و کافه همراه با یک ویوی زیبا
  • باغ گیاه شناسی: یک باغ گیاه شناسی زیبا

به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی تر درباب شرایط اخذ ویزای گردشگری پرتغال (ویزای شنگن)، لیست تورهای گردشگری این کشور و یا انواع هتل ها و اقامتگاه های ارزان کشور پرتغال با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *