پرتغال

تله کابین لیسبون

تله کابین لیسبون

تله کابین لیسبون یک نوع لیفت هوایی در ارتفاع 30 متر بر روی رودخانه تاگوس می باشد که برای گردشگران ویوهای پانورامیکی از پارک ملل فراهم می کند. تله کابینی که در بخش شمال شرقی جدید شهرک پارکو دو ناچوئس قرار داشته و برای 1998 Expo ساخته شده است. ضمنا تله کابین مذکور دارای 40 کابین بوده که ظرفیت هر کابین نیز در حدود 8 نفر می باشد و مدت زمان سفر با این تله کابین نیز 8 تا 12 دقیقه طول می کشد. به منظور کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط و نحوه سفر به کشور پرتغال نیز می توانید با ما در سایت سفیران سفر در ارتباط باشید.

تاریخچه تله کابین لیسبون

در همین ابتداء لازم است بدانید که تله کابین لیسبون با عنوان Nations Park Gondola Lift در مارس 1998 میلادی برای نمایشگاه بین المللی لیسبون (EXPO 98) افتتاح شد. امروزه این تله کابین به یکی از جاذبه های توریستی معروف و پر بازدید این منطقه تفریحی در لیسبون تبدیل شده است. این لیفت هوایی متعلق به شرکت Telecabine Lisboa می باشد که مسئول بهره برداری و نگهداری از تاسیسات تله کابین می باشد. گوندولا لیفت یکی از بزرگترین جاذبه های EXPO 98 می باشد که با استقبال خوبی از طرف گردشگران مواجه شده است.

تاریخچه تله کابین لیسبون

تله کابینی که یک ویوی 360 درجه ای و بسیار دیدنی از رودخانه تاگوس، برج واسکو دو گاما، پل واسکو دو گاما، شهر لیسبون و نیز منطقه مدرن این شهر یعنی پارکو دو ناچوئس و جاذبه های دیگر را فراهم می کند.

درباره تله کابین لیسبون

مشخصات تله کابین لیسبون

کلا تله کابین لیسبون شامل 40 کابین بسته همراه با درهای اتوماتیک می باشد و ظرفیت هر کابین در حدود 8 مسافر می باشد. اما حالا شاید این سوال مطرح شود که مسیر رفت و برگشت این تله کابین به چه صورتی است؟ مسیر این تله کابین از دهانه رودخانه تاگوس در چند متری از ساحل رودخانه با برج های ایستاده بر روی بستر رودخانه شروع می شود. این برج ها دارای عوارض بصری کمتری هستند. در حقیقت این تله کابین از دو ترمینال تشکیل شده است. ترمینال جنوبی در پاسیو دی نپتونو بغل اوشیناریوم واقع شده ولی ترمینال شمالی در پاسیو داس تاجیدس کنار برج واسکو دو گامای قدیمی قرار دارد که حالا نیز هتل My Riad می باشد.

مشخصات تله کابین لیسبون

مناطق دسترسی و خروج و دفاتر بلیط فروشی در طبقه همکف قرار داشته و تجهیزات نیز در طبقات بالایی ترمینال ها یا همان ایستگاه ها قرار دارد. ساختمان ها و تمامی تجهیزات این تله کابین شامل ایستگاه ها، برج ها و کابین هایی به رنگ های آبی و سفید بوده و در کنتراست زیبایی بین آسمان و رودخانه آبی قرار دارد.

جاذبه های دیدنی از طریق تله کابین لیسبون چیست؟

در همین ابتداء بحث بایستی بدانید که طول مسیر طی شده بین دو ترمینال در حدود 1230 متر بوده و مدت زمان سفر از ترمینال شمالی به جنوبی و یا بالعکس نیز بین 8 تا 12 دقیقه طول می کشد. در ضمن ارتفاع خود این تله کابین از رودخانه تاگوس نیز در حدود 30 متر می باشد. اما در طول همین مسیر شما می توانید پانوراماهای بسیار زیبایی از پارک ملی شامل اقیانوس نما (اوشیناریوم)، عمارت پرتغالی، برج های سنت گابریل و سنت رافائل، عمارت آتلانتیک (مئو آرنا)، برج واسکو دو گاما (هتل مای ریاد) و نیز پل واسکو دو گاما را از بالا مشاهده کرده و کلا سفرتان به کشور پرتغال را جذاب و جذاب تر کنید.

جاذبه های دیدنی از طریق تله کابین لیسبون

شرایط دسترسی به تله کابین لیسبون

به منظور دسترسی به تله کبین لیسبون بایستی ابتداء به شهر لیسبون پایتخت پرتغال سفر کنید و پس از آن نیز به آدرس Estação Norte, Passeio das Tágides, 1990-280 Lisboa, Portugal مراجعه نمایید. این تله کابین به صورت همه روزه و از ساعت 11 صبح تا 7 عصر به روی کلیه بازدیدکنندگان باز است. هزینه تله کابین لیسبون برای هر فرد بزرگسال حدود €28 (یورو)، برای کودکان 3 تا 12 سال حدود €19 (یورو) و برای کهنسالان یعنی افراد بالای 65 سال نیز €23.50 (یورو) می باشد و نکته آخر هم اینکه مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از تله کابین لیسبون در حدود 1 ساعت می باشد.

شرایط دسترسی به تله کابین لیسبون

نزدیکترین هتل ها به تله کابین لیسبون کدامند؟

یکی از موارد مهم در خصوص سفر به شهر لیسبون و بازدید از جاذبه های این شهر مثل تله کابین لیسبون اطلاع از وجود اقامتگاه های موجود در نزدیکی آن می باشد. این اقامتگاه ها شامل هتل های 3 تا 5 ستاره و نیز انواع مسافرخانه ها و نیز ویلاهای توریستی می باشد. بر این اساس، از نزدیکترین هتل ها به این تله کابین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هتل MYRIAD (0.39 مایلی)
  • هتل ایبیس لیسبوا پارکو داس ناچوئس (0.31 مایل)
  • هتل ملیا لیسبوا اورینته (0.32 مایل)
  • هتل تیوولی اورینته لیسبوا (0.38 مایل)
  • هتل لکس ریور سویتس (0.24 مایل)

به منظور انجام هر سفر خارجی از جمله سفر به کشور پرتغال، شما به عنوان یک گردشگر یا توریست خارجی نیازمند اخذ مجوزی به نام ویزای توریستی می باشید. ویزای توریستی پرتغال نیز با عنوان ویزای شنگن معروف بوده که یک نوع ویزای کوتاه مدت (تایپ C) می باشد که به دارنده آن اجازه اقامت تا 90 روز را فراهم میکند. به منظور کسب اطلاعات جامع در خصوص ویزای گردشگری پرتغال 2024 و نیز سایر شرایط سفر به این کشور با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *