پرتغال

پارک ادوارد هفتم پرتغال

پارک ادوارد هفتم پرتغال

پارک مرکزی لیسبون با عنوان پارک ادوارد هفتم پرتغال شناخته میشود. چرا که ادوارد هفتم (پادشاه انگلستان) در سال 1903 میلادی از لیسبون دیدن کرد و برای گرامیداشت این رویداد هم که شده این پارک با عنوان ادوارد هفتم معروف شد. پارکی سرسبز که بر روی تپه های شهر لیسبون واقع شده و چشم اندازی شگفت انگیز را برای گردشگران فراهم می کند. این پارک از پرچین های جعبه ای متقارن و نیز گونه های گیاهی مختلف تشکیل شده است. گونه های گیاهی که در گلخانه این پارک نگهداری می شود. در اینجا می توان انواع گونه های گیاهی از اقلیم های گرمسیری را مشاهده کرد.

قدمت پایه گذاری و ساخت این گلخانه نیز به دهه 1930 میلادی می رسد. گلخانه ای که یکی از مهمترین فضاهای سبز در شهر لیسبون و نیز یک موزه زنده همراه با دریاچه ها و آبشارهای کوچک و نیز صدها گونه گیاهی محسوب می شود. از دیگر جاذبه های دیدنی این پارک شهری می توان به عمارت موزاییکی کارلوس لوپز اشاره نمود. این پارک عمومی به مساحت 26 هکتار در مرکز شهر لیسبون واقع شده و گردشگران نیز به صورت 24 ساعته می توانند از این پارک دیدن کنند. به منظور اخذ مشاوره های بیشتر درباره شرایط سفر و انواع تورهای گردشگری پرتغال با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره پارک ادوارد هفتم پرتغال

پارک ادوارد هفتم Eduardo VII Park همان پارک مرکزی شهر لیسبون می باشد. پارکی به مساحت 26 هکتاری که در شمال خیابان دا لیبردادا و میدان مارکیز پومبال درست در مرکز شهر لیسبون قرار دارد. نام این پارک از نام پادشاه بریتانیا گرفته شده و این نامگذاری نیز به خاطر گرامیداشت اتحاد دو قرنی انگلو- پرتغالی است. جالب است بدانید که تا قبل از بازدید پادشاه ادوارد از این پارک، پارک مذکور با نام پارک لیبردادا (پارک آزادی) شناخته می شد. چشم اندازی جذاب از همین پارک را در زیر مشاهده می کنید:

درباره پارک ادوارد هفتم

پارکی که از پرچین های جعبه ای متقارن و نیز فضای سبز جذاب و پرنشاط و همچنین انواع گونه های گیاهی تشکیل شده است. در ادامه نیز با ما همراه شوید تا با انواع جاذبه های پارک ادوارد هفتم آشنا شوید.

گلخانه پارک ادوارد هفتم پرتغال

شاید اصلی ترین و مهمترین جاذبه توریستی و پر بازدید کشور پرتغال، گلخانه یا گرین هاوس آن باشد. در واقع این گلخانه در دهه 1930 میلادی در داخل محدوده پارک ادوارد هفتم پایه گذاری شده و مملو از انواع گونه های غیر بومی از اقلیم های تروپیکال (گرمسیری) می باشد. گلخانه ای که یکی از فضاهی سبز خیلی مهم در شهر لیسبون بوده و یکی از موزه های زنده به همراه آبشارها و دریاچه های کوچک، نهرها و صدها گونه از گیاهان محسوب می شود. در تصویر زیر می توان نمایی از داخل گلخانه پارک ادوارد هفتم را مشاهده کرد:

نمایی از داخل گلخانه پارک ادوارد هفتم

عمارت کارلوس لوپز از جاذبه های پارک ادوارد هفتم پرتغال

یکی دیگر از جاهای دیدنی در پارک ادوارد هفتم، عمارت کارلوس لوپز می باشد؛ عمارتی موزاییکی و فوق العاده زیبایی که در ضلع روبروی پارک قرار دارد و به کارلوس لوپز ( برنده ماراتن المپیک 1984 لوس آنجلس اهل پرتغال) اختصاص دارد. این عمارت در سال 1921 میلادی در شهر ریو دو ژانیرو و برای نمایشگاه بین المللی (1922- 1923) ساخته شده بود. پس از نوسازی در سال 2017 میلادی، عمارت مذکور به فضایی برای برگزاری مناسبت ها و جشن های عمومی تبدیل شد. نمایی دیدنی از عمارت کارلوس لوپز را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

نمایی دیدنی از عمارت کارلوس لوپز

این عمارت صفحات موزاییکی بسیار زیبایی را نشان می دهد که هم در داخل و هم در بیرون آن استفاده شده است. از این گذشته در داخل عمارت کارلوس لوپز یک نمایشگاه دائمی نیز وجود دارد که درباره این قهرمان المپیک و افتخار آفرینی اش برای کشور پرتغال برپا شده است. موزاییک های بیرون این عمارت نیز صحنه هایی از تاریخ پرتغال و نیز دو مجسمه بزرگ در ورودی را نشان می دهد که یکی از این مجسمه ها نشان دهنده هنر و دیگری علم می باشد. از داخل این عمارت نیز فقط در زمان برگزاری مناسبت های عمومی می توان دیدن کرد.

از دیگر جاذبه های دیدنی پارک ادوارد هفتم می توان به ویوپوینتی در بلندترین نقطه پارک به همراه پرچم پرتغال به ارتفاع 20 متری و یادبود انقلاب 25- ام آوریل 1974 میلادی موسوم به انقلاب میخک ها اشاره کرد. این یادبود نیز در سال 1997 در پارک ادوارد هفتم بنا شده است.

عمارت کارلوس لوپز از جاذبه های پارک ادوارد هفتم پرتغال

مناسبتهای مختلف در پارک ادوارد هفتم

همان طوری که در مطالب پیشین هم گفته شد، پارک ادوارد هفتم میزبان برخی مناسبت ها و رویدادهای فرهنگی مختلف است. هر ژوئن، این پارک پذیرای نمایشگاه سالانه کتاب است. ضمنا در سال 2014 میلادی نیز ستاره موسیقی پاپ شکیرا نیز ویدیوی ترانه خود با نام La La La Single را در همین پارک فیلمبرداری کرد. بنابراین این پارک جزء یکی از لوکیشن های اصلی فیلمبرداری در کشور پرتغال (شهر لیسبون) نیز محسوب می شود.

مناسبتهای مختلف در پارک ادوارد هفتم

جاذبه های تفریحی پارک ادوارد هفتم پرتغال

پارک ادوارد هفتم پرتغال یک محیط کاملا نشاط بخش و اکتیوی برای کلیه اعضای خانواده فراهم می کند. بنابراین این پارک مناسب همه سنین بوده و اصلا دلزدگی و خستگی در این پارک معنایی ندارد. گردشگران در این پارک علاوه بر دیدن چشم اندازهای زیبا از یک پارک سرسبز و با طراوت همچنین می توانند از امکانات موجود در آن مثل زمین های بازی کودکان و بزرگسالان، مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی نیز بهره مند شوند.

جاذبه های تفریحی پارک ادوارد هفتم پرتغال

شرایط دسترسی به پارک ادوارد هفتم پرتغال

پارک ادوارد هفتم پرتغال یک پارک عمومی به مساحت 26 هکتار در شمال خیابان دا لیبردادا و میدان مارکیز دی پامبال در مرکز شهر لیسبون قرار دارد. پارکی که در 24 ساعت شبانه روز میزبان مسافران و گردشگران می باشد و آنها نیز به صورت رایگانی می توانند از این پارک دیدن کنند. اما برای دسترسی آسان به پارک ادوارد هفتم می توان هم از مترو (ایستگاه مارکیز دی پومبال لاین آبی مترو و هم از اتوبوس ها، ترامواها و تاکسی های شهری لیسبون استفاده کرد. در ضمن از طریق پیاده روی از خیابان دا لیبردادا نیز می توان به این پارک رسید.

اگرچه ورود به پارک ادوارد هفتم پرتغال برای همگان رایگان است ولی بازدید از گلخانه این پارک منوط به پرداخت هزینه ای در حدود €3.10 (یورو) می باشد. نکته آخر دراینباره هم اینکه مدت زمان توصیه شده برای بازدید از این پارک در حدود 1 ساعت بوده و گردشگران پس از اتمام بازدیدشان می توانند از نزدیکترین جاذبه های توریستی به این پارک مثل موزه کالوست گلبنیکان، باغ و ویوپوینت تورل و موزه مدیروس ای آلمیدا دیدن کنند. اگر مایل به آشنایی با مقصد توریستی جذابی در ایران و جهان هستید پس حتما با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *