پرتغال

رودخانه تاگوس پرتغال

رودخانه تاگوس پرتغال

آیا می دانید که رودخانه تاگوس پرتغال بزرگترین و پر آب ترین رودخانه این کشور محسوب می شود و مورد توجه گردشگران قرار میگیرد. این رودخانه به طول 1007 کیلومتری از فوئنته دی گارسیا در کوه های مونتس سونیورسالز اسپانیا سرچشمه گرفته و پس از پیمودن 7 شهر اسپانیایی و پرتغالی نهایتا در لیسبون به اقیانوس اطلس سرازیر می شود. این رودخانه به سبب وجود جاذبه های توریستی و تفریحی مختلف از جمله پل واسکو دو گاما، زیارتگاه مسیح پادشاه (آلمادا) و یادبود پادرائو دوش دسکوربریمنتوس و غیره مورد توجه گردشگران و ماجراجویان از سراسر جهان می باشد. علاوه بر این گردشگران نیز برای بالا بردن لذت خود می توانند در این رودخانه به قایق سواری، پیاده روی، تماشای غروب آفتاب، دوچرخه سواری و غیره بپردازند. در ادامه نیز با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با انواع تورهای جذاب رودخانه تاگوس آشنا شوید.

دانستنی های جالب درباره رودخانه تاگوس پرتغال

رودخانه تاگوس پرتغال Tagus به طول 1007 کیلومتر طولانی ترین رودخانه موجود در شبه جزیره ایبریاست. رودخانه ای که از کوه های مونتس سونیورسالز نزدیک تروئل در شرق اسپانیا سرچشمه گرفته و نهایتا به غرب روانه شده و در لیسبون به اقیانوس اطلس تخلیه می شود. جالب است بدانید که این رودخانه هم از طرف کشور پرتغال و هم از طرف کشور اسپانیا به شدت مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد. به همین دلیل نیز در طول مسیر آن نیروگاه های مختلفی احداث شده است. تصویر زیر نشانگر چشم اندازی زیبا از همین رودخانه است:

درباره رودخانه تاگوس پرتغال

پس با این حساب رودخانه تاگوس در مسیر خود از شهرهای مختلفی از جمله آرانخوئز، تولدو و تالاورا دی لا رینا در کشور اسپانیا و آبرانتس، سانتاریم، آلمادا و لیسبون در کشور اسپانیا عبور می کند. از دیگر مشخصات جالب توجه این رودخانه می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • منشا و سرچشمه: فوئنته دی گارسیا
  • ارتفاع: 1593 متر
  • محل تخلیه: اقیانوس اطلس
  • طول: 1007 متر
  • اندازه حوزه آبریز: 80100 کیلومتر مربه

دانستنی های جالب درباره رودخانه تاگوس پرتغال

همراه با جاذبه های رودخانه تاگوس پرتغال

و حالا در بخش زیر همره با شما به مرور جاذبه های رودخانه تاگوس پرتغال می پردازیم:

جاذبه های رودخانه تاگوس پرتغال

پل واسکو دو گاما: این پل یک پل بتن آرمه همراه با کابل های نگهدارنده است و به خاطر طول حدود 12.345 کیلومتری اش به عنوان دومین پل طولانی کل قاره اروپا محسوب می شود. این پل بر روی رودخانه تاگوس احداث شده و در واقع وصل کننده بخش های غربی و شرقی کشور پرتغال به هم می باشد. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، اصلی ترین جاذبه توریستی رودخانه تاگوس همان پل واسکو دو گاماست که گردشگران با قایق از زیر آن عبور کرده و از دیدن چشم اندازهای زیبای آن لذت می برند:

پل واسکو دو گاما

زیارتگاه مسیح پادشاه (آلمادا): که یک یادبود و زیارتگاه کاتولیکی است که به قلب مقدس حضرت عیسی وقف شده است. یادبودی در کنار رودخانه تاگوس پرتغال که ایده ساخت آن از مجسمه مسیح رهایی بخش ریو دو ژانیرو برزیل الهام گرفته شده است. یادبودی که کار ساخت آن در 17 می سال 1959 میلادی به اتمام رسید. طول این بنا به همره مجسمه بالایش حدود 25 متر و عرض آن نیز در همان حد است.

زیارتگاه مسیح پادشاه (آلمادا)

بنای یادبود پادرائو دوس دسکوربریمنتوس: این یادبود جزء جاذبه های دیدنی شهر لیسبون به حساب می آید. یادبودی که در ساحل شمالی رودخانه تاگوس پرتغال در محله سانتا ماریا دی بلم قرار دارد. در واقع این یادبود برای گرامیداشت عصر اکتشافات پرتغالی در طی قرون 15- ام و 16- ام میلادی بر پا شده است. بنایی که توسط معمار پرتغالی کوتینلی تلمو و از جنس فولاد ساخته شده و در تاریخ 3 فوریه سال 1958 میلادی نیز افتتاح شده است.

بنای یادبود پادرائو دوس دسکوربریمنتوس

تفریحات رودخانه تاگوس پرتغال

گردشگرانی که قصد بازدید از رودخانه تاگوس پرتغال را دارند، قبل از بازدید بایستی بدانند که این رودخانه فرصت های تفریحی مختلفی را در اختیار آنها قرار می دهد. مثلا آنها می توانند به همراه تورهای قایق سواری از چشم اندازهای زیبای این رود لذت ببرند و یا در کنار سواحل آن پیاده روی کرده و در طول مسیرشان نیز از جاذبه های دیدنی مثل پل واسکو دو گاما نیز دیدن کنند و یا به تماشای صحنه هایی زیبا از غروب آفتاب بنشینند. همچنین امکان دوچرخه سواری و دو و میدانی در مسیرهای مشخصی در امتداد رودخانه تاگوس فراهم است.

تفریحات رودخانه تاگوس پرتغال

تورهای راهنمای رودخانه تاگوس پرتغال

شاید بهترین شیوه ممکن برای بازدید از رودخانه تاگوس و جاذبه های آن، همراهی با تورهای زیر باشد:

تور قایق سواری بادبانی در رودخانه تاگوس: بی تردید یکی از جذاب ترین و مهیج ترین تورهای گردشگران برای بازدید از لیسبون، تور قایق سواری بادبانی در رودخانه تاگوس محسوب می شود. شما در قالب این تور می توانید از تماشای چشم اندازهای زیبای شهر لیسبون و رودخانه تاگوس لذت ببرید. در همین تور و در عرض 1 تا 2 ساعت می توانید از لندمارک های معروف شهر لیسبون دیدن کنید. ضمنا هزینه رزرو تور مذکور برای هر گردشگر از €19.50 (یورو) آغاز می شود.

تور قایق سواری بادبانی در رودخانه تاگوس

لیسبون: قایق سواری در رودخانه تاگوس به همراه نوشیدنی موسکاتل سنتی: یکی از ارزانترین و بهترین تورهای رودخانه تاگوس محسوب می شود و هزینه رزرو آن برای هر توریست خارجی از €17 (یورو) شروع می شود. کل مدت زمان این تور نیز 1.5 ساعته است.

قایق سواری در رودخانه تاگوس به همراه نوشیدنی موسکاتل سنتی

لیسبون: تور غروب رودخانه تاگوس به همراه اسنک و نوشیدنی: توری که در قالب آن شما علاوه بر قایق سواری در رودخانه تاگوس همچنین می توانید از چشم انداز غروب آفتاب در این رودخانه نیز دیدن کنید. این تور در عرض 2 ساعت برگزار شده و هزینه رزرو آن از 829 (یورو) آغاز می شود.

تور غروب رودخانه تاگوس به همراه اسنک و نوشیدنی

لیسبون: کشتی سواری 1 یا 2 ساعته در امتداد رودخانه تاگوس: این تور یک تور 1 تا 2 ساعته برای دیدن جاذبه های رودخانه تاگوس محسوب می شود و هزینه رزرو آن برای هر نفر از €22.50 (یورو) آغاز می شود. تور مذکور نیز در زمره بهترین تورهای شهر لیسبون مخصوصا برای علاقه مندان به رودخانه تاگوس می باشد.

کشتی سواری 1 یا 2 ساعته در امتداد رودخانه تاگوس

نحوه دسترسی به رودخانه تاگوس پرتغال

همان طوری که در مطالب بالا نیز گفته شد، رودخانه تاگوس یا ریو تجو در شهر لیسبون پرتغال واقع شده است. از همین رو نیز دسترسی به آن از طریق مختلفی مثل تراموا، مترو، اتوبوس و تاکسی برای گردشگران فراهم است. بازدید از رودخانه تاگوس پرتغال همه روزه و به صورت رایگان برای همگان فراهم است. تیم کارشناسان و مشاوران مجموعه سفیران سروش سعادت آماده اند به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط و مدارک سفر به پرتغال پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *