پرتغال

کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال

کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال

کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال با عنوان باسیلیکای سلطنتی نیز معروف است و با تمام زیبایی های خود در شهر لیسبون واقع شده است. کلیسایی با یک معماری جذاب و دیدنی که در نیمه دوم قرن 18- ام ساخته شده است. این کلیسا با نمای سفید رنگش به سبک معماری باروک و نئوکلاسیک بنا شده است. کلیسایی که به فرمان کوئین ماری ملکه پرتغال بنا شده و اکنون نیز جزء بهترین جاذبه های توریستی شهر لیسبون قلمداد می شود.

از جمله جاذبه های دیدنی و معروف این کلیسا شامل یک گنبد عظیم رکوکو و نمایی با برج های ناقوس دو قلو است که با ردیفی از مجسمه ها و تمثال های خیالی تزیین شده است. فضای داخلی این کلیسا نیز از مرمر صورتی و سیاه ساخته شده و شامل قبر سبک- امپراطوری کوئین ماری اول و جایگاهی با بیش از 500 تمثال می باشد. همچنین بازدیدکنندگان از کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال می توانند به بالای گنبد آن رفته و از آنجا ویوهای شهری جذاب را تماشا کنند. پس برای آشنایی با جاذبه ها و شرایط بازدید از کلیسای استرلا باسیلیکا با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال؛ لندمارک لیسبون!

در حقیقت کلیسای استرلا باسیلیکا Estrela Basilica یک باسیلیکای کوچک و صومعه کارملیت باستانی در شهر لیسبون پایتخت کشور پرتغال می باشد. کلیسایی به دستور کوین ماری اول (ملکه پرتغال) ساخته شده و اصلا با نام کوئین ماری نیز شناخته می شود. بعد از ساخت نیز به قلب مقدس حضرت عیسی مسیح وقف شده است. این کلیسا که نوعی کلیسای کاتولیک محسوب می شود در منطقه استرلای لیسبون قرار دارد که همان بافت تاریخی این شهر است. نمایی زیبا ز کلیسای استرلا باسیلیکای پرتغال را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی زیبا ز کلیسای استرلا باسیلیکای پرتغال

آنچه که بیشتر از همه نیز باعث شهرت کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال شده نیز معماری زیبایی است که در ساخت آن به کار رفته است.

کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال؛ لندمارک لیسبون

کلیسای استرلا باسیلیکا؛ اولین کلیسای وقفی جهان به قلب مقدس مسیح!

اگر بخواهیم درباره تاریخچه و قدمت کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال سخن بگوییم بایستی در ابتدا نامی از کوئین ماری اول ببریم. چرا که این کلیسای بزرگ و باشکوه بنا به دستور کوئین ماری پرتغال بنا شده است. کلیسایی که کار ساختش در سال 1779 میلادی شروع شد و نهایتا نیز کار ساختش در 15 نوامبر سال 1789 میلادی به پایان رسید. پس از ساخت نیز کلیسای مذکور به قلب مقدس حضرت مسیح وقف شد. این اولین کلیسایی در جهان بود که به فلب مقدس حضرت مسیح وقف می شد. نمایی از فضای داخلی کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال را در زیر مشاهده می کنید:

نمایی از فضای داخلی کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال

و نکته پایانی درباره تاریخچه کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال اینکه این کلیسا به سبک باروک+ نئوکلاسیکی و توسط معماران پرتغالی متئوس ویسنته دی اولیویرا و رینالدو مانوئل دوس سانتوس طراحی و ساخته شده است.

معماری کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال

کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال دارای یک گنبد بزرگی است که در بالای تپه ای در بخش غربی شهر لیسبون قرار دارد و تقریبا از نقاط دور دست نیز قابل مشاهده است. سبک معماری به کار رفته در طراحی و ساخت این کلیسا بیشتر شبیه کاخ ملی مافراست. سبکی که مربوط به سبک های نئوکلاسیک و باروک آخر می باشد. این کلیسا دارای برج ناقوس دو قلو بوده و شامل مجسمه هایی از قدیسین و برخی فیگورهای تمثیلی است.

معماری کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال

از دیگر نکات قابل توجه درباره معماری کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال به کار گیری انواع سنگ های مرمر خاکستری، صورتی و زرد در ساخت کف، دیوارها و نیز در الگوهای هندسی پیچیده می باشد. به همین خاطر نیز کلیسای استرلا باسیلیکا به عنوان یکی از زیباترین کلیساهای اروپایی شناخته می شود. از این گذشته به کارگیری نقاشی های مختلفی از پومپئو باتونی در طراحی متعادل این کلیسا تاثیر گذار بوده است. از دیگر جاذبه های این کلیسا می توان به مقبره کوئین ماری اول، یک مجسمه زیبا از صحنه کریسمس اثر مجسمه ساز جاکویم ماچادو دی کاسترو به همراه 500 فیگور دیگر اشاره نمود.

شرایط دسترسی به کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال

شرایط دسترسی به کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال

قبل از بازدید از کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال اطلاع از از شرایط و نحوه بازدید از کلیسای مذکور امری الزامی است. این کلیسا در شهر لیسبون واقع شده و گردشگران برای بازدید از آن بایستی به آدرس Praça da Estrela, 1200-667 Lisboa, Portugal مراجعه کنند. آنها برای این امر می توانند از مترو، اتوبوس، تراموا و یا تاکسی استفاده کنند. مثلا تراموای 25 از میدان کومرسیو ی تراموای 28 بازدیدکنندگان را سریعا به این کلیسا می برد. در ضمن این کلیسا تقریبا به صورت همه روزه از ساعت 10:30 صبح تا ساعت 7:30 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است.

جاذبه های اطراف کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال

جاذبه های اطراف کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال

کلا مدت زمان توصیه شده برای بازدید از کلیسای استرلا باسیلیکا پرتغال در حدود 1 تا 2 ساعت می باشد. پس از اتمام مدت این بازدید گردشگران می توانند از دیگر جاذبه های شهر لیسبون دیدن کنند. در این بین جاذبه های زیادی در اطراف کلیسای استرلا باسیلیکا وجود دارد که در اولویت گردشگران قرار دارد. از جمله آنها می توان به جاذبه های زیر اشاره کرد:

  • باغ های استرلا: پارکی زیبا همراه با انواع گیاهان غیر بومی
  • کاخ سائو بنتو: پارلمان نئو کلاسیکی کشور پرتغال
  • موزه ماریونته: کلکسیون زیبایی از عروسک های خیمه شب بازی ازرر سراسر جهان
  • موزه هنر باستان: موزه ای مربوط به هنر اروپایی و شرقی

از طریق اخذ اطلاعات به روز و مشاوره های تخصصی از مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید برای سفر به هر نقطه ای از جهان مهیا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *