پرتغال

معبد دیانا در پرتغال

معبد دیانا در پرتغال

معبد دیانا در پرتغال خرابه های بازمانده از یک معبد روم باستان می باشد که در شهر پرتغالی ایوورا قرار دارد و پرطرفدار است. در واقع معبد مذکور بخشی از مرکز تاریخی شهر ایوورا به حساب می آید که در لیست میراث جهانی یونسکو UNESCO نیز به ثبت رسمی رسیده است. همان طوری که از نام معبد هم برمی آید، معبد مذکور به دیانا (DIANA) الهه شکار وقف شده است. این معبد قرن 1- امی از معدود معابد رومی سالم و بی عیب در شبه جزیره ایبریا محسوب می شود. معبدی که برای گرامیداشت امپراطور آگوستوس ساخته شده و تا قرن 5- ام میلادی نیز از رونق خوبی برخوردار بود ولی از آن زمان و در پی حمله ژرمن ها این معبد دچار آسیب های زیادی شد. منتها بعدا قرارگیری آن داخل یک قلعه قرون وسطایی باعث حفظ آن شد! برای آشنایی بیشتر با معبد دیانا همچنان با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره معبد دیانا در پرتغال

معبد دیانا Temple of Diana معبد رومی است که در شهر ایوورا پرتغال قرار دارد. معبدی که از زمان رومیان باستان تا به حال نیز سالم باقی مانده است. معبدی که به الهه شکار یعنی دیانا اختصاص دراردو همان طوری که در تصویر زیر هم ملاحظه می شود، معبد دیانا بر روی 12 ستون سنگی بر پا شده است و از معدود بناهای باستانی در شبه جزیره ایبریا است که تا به حال بصورت تقریبا سالمی باقی مانده است:

تاریخچه و قدمت معبد دیانا در پرتغال

بنایی باستانی که از سال 1986 میلادی در لیست سایت های میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده و نشانگر یکی از لندمارک ها بسیار مهم مربوط به تمدن های روم و لوسیتانی ایوورا می باشد.

تاریخچه و قدمت معبد دیانا در پرتغال

بنا به نظر باستان شناسان و مورخین، معبد دیانا در قرن 1- ام پیش از میلاد و به افتخار امپراطور آگوستوس (اولین امپراطور روم باستان) ساخته شده است. آگوستوسی که در طول حکرانی اش و نیز حتی بعد از مرگش تا حد خدایی نیز مورد ستایش مردمان آن زمان قرار گرفت. به هر حال معبد دیانا در میدان اصلی شهر ایوورا یا همان فوروم ایوورا ساخته شد. در طی قرون 2- ام و 3- ام نیز مورد استفاده مردم منطقه قرار داشت اما این بنا در قرن 5- ام میلادی و بر اثر تهاجم مردمان جرمانیک تخریب شد.

و جالب است بدانید که در دوره قرون وسطی کاربری معبد دیانا در پرتغال به یکباره عوض شد! در طی همین دوره نیز از فضای معبد به عنوان یک قلعه شهری استفاده شد. بنابراین در طی همین دوره بود که خرابه های معبد در داخل یک قلعه قرار گرفت و به احتمال زیاد نیز یکی از اصلی ترین عوامل سالم ماندن این معبد نیز همین امر می باشد.

قدمت معبد دیانا

و اولین بار نیز در قرن 17- ام به نام این معبد با عنوان معبد دیانا اشاره شد. اولین کسی که از این اصطلاح استفاده کرد نیز پدر مانوئل فیالهو بود. نکته تاریخی دیگر اینکه اولین بازسازی معبد نیز در سال 1789 میلادی توسط جیمز مورفی انجام گرفت.

معماری معبد دیانا در پرتغال

از نظر مکانی، معبد دیانا درست در میدان مرکزی ایوورا قرار دارد که بلندترین نقطه از شهر محسوب می شود. معبدی که در قرن یکم پیش از میلاد ساخته شده و همانند اغلب معابد رومی در ساخت آن از سبک رایج در آن زمان یعنی سبک رومی استفاده شده است. سبکی که در قالب آن کل سقف معبد بر روی ستون های سنگی مختلف بنا شده و دسترسی به داخل بنا نیز از طریق پله های سنگی متصل به ورودی بنا امکان پذیر می گردد. در حقیقت معبد اصلی احتمالا شبیه معبد مایسون کاریه در نیمس فرانسه می باشد. نمایی از معبد مایسون کاریه فرانسه را (از سالم ترین معابد رومی در کل جهان) در تصویر پایین مشاهده می کنید:

معماری معبد دیانا در پرتغال

همان طوری که در مقدمه بحث نیز گفته شد، معبد دیانا در پرتغال دارای 12 ستون سنگی است. در ضمن طول معبد دیانا 15 متر و عرض آن نیز در حدود 25 متر می باشد.

شرایط بازدید از معبد دیانا در پرتغال

معبد دیانا یا تمپلو دی دایانا یک بنای باستانی در شهر ایوورا پرتغال است. جهت دسترسی به این مکان شما بایستی به آدرس Largo do Conde de Vila Flor, 7000-863 Évora, Portugal در این شهر سفر کنید. معبدی که به صورت 24 ساعته به روی بازدیدکنندگان باز است و بازدید از آن نیز برای همگان رایگان می باشد. در ضمن مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از این محل باستانی در کشور پرتغال نیز نهایتا تا 1 ساعت می باشد.

شرایط بازدید از معبد دیانا در پرتغال

ویزای توریستی پرتغال چه نوع ویزایی است؟

به منظور سفر به کشور پرتغال همانند دیگر کشورهای ارروپایی داشتن ویزای توریستی موسوم به ویزای شینگن پرتغال امری ضروری و الزام آور است. به طوری که نداشتن این ویزا منجر به کنسل سفر متقضیان می شود. اما این ویزا از نوع ویزاهای اقامت- کوتاه پرتغال است که در اصطلاح به آن ویزای نوع C کشور پرتغال نیز گفته می شود. ویزایی که از جمله مشخصات بارز آن می توان به مدت زمان اعتبار 90 روزه آن اشاره کرد.

در حقیقت ویزای شینگن پرتغال یک ویزای 90 در 180 می باشد. این بدان معناست که ویزای این کشور یک ویزای سینگل اینترای می باشد که از زمان صدور کلا تا 180 روز معتبر است و در همین مدت نیز دارندگان از این حق برخوردارند که تا 90 روز در کشور پرتغال بمانند. به منظور کسب این ویزای پرتغال نیز جمع آوری و ارائه یکسری مدارک و نیز انجام یکسری مراحل اداری از طریق سفارت پرتغال امری الزامی است که توضیحات بیشتر در این خصوص را می توانید از مشاورین و کارشناسان خبره مجموعه سفیران سروش سعادت دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *