بلغارستان

موزه باستان شناسی سوزوپول بلغارستان

موزه باستان شناسی سوزوپول بلغارستان

در اهمیت بازدید از موزه باستان شناسی سوزوپول بلغارستان همین بس که بدانید این موزه جزء 100 جاذبه توریستی ملی کشور بلغارستان محسوب می شود. موزه ای که در سال 1961 میلادی پایه گذاری شده و از میراث تاریخی و فرهنگی غنی شهر باستانی سوزوپول نگهداری می کند. این موزه کلا از دو بخش شامل بخش باستان شناسی (هزاره 5- ام پیش از میلاد تا قرن 17- ام میلادی) و بخش هنر مسیحی (قرون 17- ام تا 19- ام) تشکیل می شود. که هر یک از بخش های موزه به نمایش آثار و اشیاء بازمانده از دوره های باستانی و تاریخی شهر سوزوپول می پردازند. پس برای آشنایی با کلکسیون جذاب این موزه تا انتها با ما در سایت سفیران سفر همراه شوید.

درباره موزه باستان شناسی سوزوپول بلغارستان

موزه باستان شناسی سوزوپول Sozopol Archeological Museum موزه ای در شهر سوزوپول بلغارستان است که در ساختمان معبد سنت کریل و متودیوس قرار داشته و در واقع به عنوان یک جاذبه و مرکز فرهنگی شهر سوزوپول قلمداد می شود. ماموریت و هدف اصلی این موزه نیز نمایش تاریخچه و سنت های فرهنگی شهر سوزوپول از اواخر هزاره 6- ام قبل از میلاد تا قرن 17- ام میلادی است. موزه ای که می توان در آن از کلکسیون های ابزارهای سنگی تا انواع پوشاک چرمی قدیمی تا گلدان های نقاشی شده یونانی و نیز اشیاء متعلق به قرون وسطی را مشاهده کرد. در تصویر زیر نمای بیرونی از ساختمان موزه باستان شناسی سوزوپول را مشاهده می کنید:

نمای بیرونی از ساختمان موزه باستان شناسی سوزوپول

نمایشگاه های موزه باستان شناسی سوزوپول بلغارستان

همانند هر موزه دیگری، موزه باستان شناسی سوزوپول نیز برای نمایش آثار و اشیاء باستانی خود به بخش های مختلفی تقسیم بندی می شود و جالب است بدانید که در همین موزه بیش از 1000 شیء تاریخی و باستانی به نمایش گذاشته است. این موزه دارای غنی ترین کلکسیون گلدان های یونان باستان متعلق به قرن 3- ام تا 7- ام پیش از میلاد در بلغارستان است. از دیگر اشیاء ارزشمند و معروف نمایش داده شده در این موزه می توان به کلکسیون های سنگ، لنگرهای سربی و اشیاء باستانی دیگری اشاره کرد که قرمت آنها به هزاره دوم و یکم پیش از میلاد می رسد.

نمایشگاه های موزه باستان شناسی سوزوپول

همچنین در بخش های دیگر این موزه نیز می توان با فرهنگ مردمان شهر باستانی آپولونیا، لباس های تشیع جنازه و نیز کوزه های نقاشی شده یونان باستان آشنا شد. از دیگر اشیاء دیدنی در کلکسیون موزه باستان شناسی می توان به مجسمه ها و اشیاء مرمری و ظروف نقش و نگار دار سرامیکی اشاره کرد که قدمت برخی از آنها حتی به هزاره 5- ام قبل از میلاد برمی گردد.

نمایشگاه های موزه باستان شناسی سوزوپول بلغارستان

از دیگر کلکسیون های معروف و پر بازدید موزه باستان شناسی سوزوپول بلغارستان می توان به کلکسیون اشیاء و آثار باقی مانده از دوره حاکمیت روم باستان در شهر آپولونیا (سوزوپول فعلی) اشاره کرد. که قدمت اغلب آنها به قرن 1- ام تا 4- ام میلادی می رسد و در نهایت بخش اشیاء تاریخی مربوط به دوره قرون وسطی یعنی از قرن 6- ام تا قرن 14- ام میلادی از دیگر بخش های معروف این موزه به حساب می آید.

درباره موزه باستان شناسی سوزوپول بلغارستان

بخش های مختلف موزه باستان شناسی سوزوپول بلغارستان

در مجموع موزه باستان شناسی سوزوپول بلغارستان به دو بخش مختلف تقسیم می شود. بخش اول این موزه مربوط به باستان شناسی (هزاره 5- ام پیش از میلاد تا قرن 17- ام میلادی) و بخش دوم آن نیز مربوط به هنر مسیحی (قرون 17- ام تا 19- ام) می باشد. بازدیدکنندگان از موزه باستان شناسی سوزوپول می توانند از آلاباستر کاسکت شامل بقایای جسد جان باپتیست و یک جعبه کوچک به همراه نوشته یونانی که درباره سفر بقایای جسد جان باپتیست به جزیره سنت ایوان می گوید، دیدن کنند. این بقایا در طی تابستان سال 2010 در پی حفاری های باستان شناسی در حوالی جزیره سنت ایوان کشف شده است.

بخش های مختلف موزه باستان شناسی سوزوپول بلغارستان

نزدیکترین جاذبه های توریستی به موزه باستان شناسی سوزوپول

شهر سوزوپول از جمله شهرهای تاریخی کشور بلغارستان به حساب می آید و به همین دلیل نیز در این شهر جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد. پس بعد از اتمام بازدید از موزه باستان شناسی سوزوپول شما می توانید از نزدیکترین جاذبه ها به این موزه نیز دیدن کنید. لازم است بدانید که در شعاع 6 مایلی از موزه مذکور در حدود 14 جاذبه توریستی وجود دارد که برخی از معروفترین آنها عبارتند از:

  • شهر قدیمی سوزوپول
  • کلیسای سنت کریل
  • دیوارهای جنوبی سوزوپول
  • قلعه راوادینوو
  • کلیسای مادر مقدس
  • پارک آبی (آکواپارک نپتون) و غیره

نزدیکترین جاذبه های توریستی به موزه باستان شناسی سوزوپول

شرایط بازدید از موزه باستان شناسی سوزوپول بلغارستان

پس موزه مذکور در شهر سوزوپول به آدرس کشور بلغارستان، شهر سوزوپول 8130، خیابان هان کروم قرار دارد. معمولا نیز این موزه باستان شناسی در شهر سوزوپول به صورت روزانه و از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است. در ضمن مدت زمان پیشنهادی به منظور بازدید از این موزه باستان شناسی در کشور بلغارستان بین 1 تا 2 ساعت است. نکته آخر درباره این موزه اینکه هزینه بلیط ورودی این موزه برای افراد مختلف از این قرار است:

  • بلیط برای بزرگسالان: نفری 7 Iv (لوای بلغارستان)
  • بلیط برای دانش آموزان و بازنشستگان: نفری 3 Iv (لوای بلغارستان)

ضمنا امکان رزرو آنلاین این موزه باستان شناسی نیز برای بازدیدکنندگان فراهم است. به منظور طرح سوالات و ابهامات خود در رابطه با سفر کشور بلغارستان، مدارک لازم برای سفر به این کشور، تورهای راهنما، هتل های ارزان بلغارستان و سوالاتی از این قبیل می توانید با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *