بلغارستان

باغ دریایی بورگاس بلغارستان

باغ دریایی بورگاس بلغارستان

باغ دریایی بورگاس بلغارستان باغی بزرگ و بسیار زیباست که درست در نزدیکی ساحل قرار گرفته و نوار چند کیلومتری از این ساحل را اشغال کرده است. به همین دلیل نیز در حقیقت این باغ دریایی را می توان یک پارک ساحلی در نظر گرفت که در سال 1910 میلادی توسط طراح فضای سبز جورجی دوتف در بندر بورگاس احداث شد. کسی که فضای خالی بین شهر بورگاس و دریا را به یکی از زیباترین پارک های کشور بلغارستان تبدیل کرد. پارکی پر از انواع گل و گیاه از سراسر جهان که امکان انجام همه نوع فعالیت تفریحی نیز در آن فراهم است.

چرا که در باغ دریایی بورگاس امکانات مختلفی مثل زمین بازی و نیز مسیر پیاده روی برای گردشگران فراهم است. بعلاوه اینکه پارک بورگاس میزبان تئاتر تابستانی، کنسرت روباز، فستیوال بین المللی و سایر رخدادهای هنری و فرهنگی نیز می باشد. در ادامه همین مطالب نیز با ما همراه باشید تا تیم کارشناسان خبره سایت سفیران سفر شما را با سایر جذابیت های این پارک ساحلی معروف در کشور بلغارستان آشنا کنند.

باغ دریایی بورگاس؛ بزرگترین و معروفترین پارک عمومی بورگاس!

یکی از جاذبه های دیدنی و نیز از لندمارک های معروف شهر بندری بورگاس در کشور بلغارستان می توان به باغ دریایی Sea Garden اشاره کرد. باغی به مسحت 800 جریبی که به همین دلیل نیز به عنوان بزرگترین پارک عمومی شهر بورگاس شناخته می شود. این پارک درست در امتداد ساحل شهر در دریای سیاه واقع شده و یک یادبود ملی معماری چشم انداز در منطقه بالکان نیز به شمار می رود. پارک ساحلی که در منطقه معروف شهر بورگاس به نام منطقه لازور قرار دارد. چشم اندازی زیبا از باغ دریایی بورگاس را در تصویر زیر ملاحظه می کنید:

چشم اندازی زیبا از باغ دریایی بورگاس

این پارک با انواع درختان و گیاهان اکثرا بومی پوشانده شده و از معروفترین جاذبه های توریستی آن نیز می توان به فواره و مجسمه های مختلف اشاره کرد. احتمالا مهمترین یادبود موجود در این پارک ساحلی نیز همان یادبود الکساندر پوشکین باشد.

تاریخچه باغ دریایی بورگاس بلغارستان

با اینکه اولین درختان این منطقه توسط سربازان بلغاری در سال 1889 میلادی کاشته شده بود. اما طراح اصلی این باغ دریایی کسی نیست به جز جورجی دوتف که در سال 1910 میلادی توسط شهرداری بورگاس به خدمت گرفته شد تا ساخت این باغ دریایی را شروع کند.معمار جوانی که به استانداردی بوریسوا گاردینا نیز رسید. در واقع او بود که منطقه باتلاقی بین شهر و دریا را به یکی از زیباترین پارک های بلغارستان تبدیل کرد و علاقه او به گیاهان غیر بومی بود که امروزه ما شاهد رشد صدها گیاه در این پارک هستیم که در بین آنها گیاهانی از سراسر قاره ها وجود دارد.

تاریخچه باغ دریایی بورگاس بلغارستان

باغ دریایی بورگاس؛ محل برگزاری رخدادهای فرهنگی شهر

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، باغ دریایی بورگاس فقط یک پارک شهری بزرگ و سر سبز نیست. بلکه این باغ محل برگزاری رویدادهای فرهنگی متنوعی اس که شادی و نشاط را به گردشگران و نیز اهالی خود شهر بورگاس بلغارستان هدیه می کند. مثلا هر تابستان در این پار دریایی نمایشگاه گل های فلوار، تئاتر تابستانی و نیز کنسرت های موسیقی برگزار می شود. علوه بر این باغ دریایی بورگاس جایی است که انواع فستیوال های جذاب و مفرحی مثل فستیول مجسمه شنی، روح بورگاس، فستیوال باغ دریایی، BlueZZ fest و بورگاس و دریا در آن برگزار می شود.

باغ دریایی بورگاس؛ محل برگزاری رخدادهای فرهنگی شهر

شرایط دسترسی به باغ دریایی بورگاس بلغارستان

همانگونه ای که از نام باغ دریایی بورگاس بلغارستان نیز برمی آید، این باغ در شهر توریستی و بسیار معروف بورگاس بلغارستان قرار دارد و شما برای دسترسی به این باغ بایستی به آدرس 8000 Burgas, Bulgaria سفر کنید. باغی که به صورت 24 ساعته امکان بازدید از آن برای گردشگران فراهم است. در ضمن مدت زمان توصیه شده جهت بازدید از این باغ رنگارنگ و بسیار زیبا در شهر بورگاس بین 2 تا 3 ساعت متغیر است.

نزدیکترین جاذبه های توریستی به باغ دریایی بورگاس بلغارستان

در مجاورت باغ دریایی بورگاس جاذبه های توریستی مختلفی وجود دارد که همگی ارزش دیدن دارند و گردشگران به محض اتمام بازدیدشان از باغ دریایی بورگاس می توانند از این جاذبه ها دیدن کنند. از معروفترین این جاذبه های توریستی نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مولو
  • موزه باستان شناسی بورگاس
  • جزیره سنت آناستازیا
  • کلیسای ارمنی
  • موزه تاریخی بورگاس
  • موزه مردم شناسی و غیره

نزدیکترین جاذبه های توریستی به باغ دریایی بورگاس بلغارستان

هتلها و رستورانهای اطراف باغ دریایی بورگاس بلغارستان

اصولا یکی از دغدغه های کسانی که شهر بورگاس و نیز باغ دریایی بورگاس را برای سیر و سفر خود انتخاب می کنند، وجود امکانات رفاهی در مجاورت این بغ زیباست. این امکانات شامل رستوران ها و هتل های مختلف است مثلا از جمله هتل های نزدیک به باغ دریایی بورگاس با انواع خدمات و امکانات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بوتیک هتل پرومناد (0.17 مایل)
  • استراحتگاه خانوادگی مرسیترن (0.15 مایل)
  • ویلا پرومناد (0.18 مایل)
  • گرند هتل و آبگرم پریمورتز (0.31 مایل) و غیره

رستوران ها نیز از دیگر امکانات موجود در اطراف باغ دریایی بورگاس بلغارستان می باشد. رستوران های لاکچری که علاوه بر سرو انواع غذاهای محلی بلغاری همچنین با تهیه غذاهای بین المللی مختلف نیز از مشتریانشان پذیرایی می کنند. از جمله رستوران های نزدیک به باغ دریایی می توان به رستوران های زیر اشاره کرد:

  • عمارت هشتگ (0.03 مایل)
  • زلانتا کوتوا (0.10 مایل)
  • نیو شانگهای (0.11 مایل)
  • فیش اکسپرس (0.20 مایل)
  • گرولش (0.14 مایل) و غیره

به منظور دریافت مشاوره های سفر تخصصی می توانید با تیم کارشناسان و مشاورین مجرب ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *