بلغارستان

پل شیطان در بلغارستان

پل شیطان در بلغارستان

پل شیطان در بلغارستان از نوع پل سنگی قوسی است که از سه دهانه تشکیل شده و بر روی رودخانه آرام آردا Arda River واقع شده است. پلی که مردم محلی بلغارستان به آن دیاوولسکی موست نیز می گویند و گردشگران جهت بازدید از این پل بایستی به شهر آردینوی بلغارستان سفر کنند و خودشان را برای یک پیاده روی 3 ساعتی آماده کنند. چرا که مسیر شهر آردینو تا پل شیطان یک مسیر خاکی به طول 10 کیلومتر می باشد.

از نکات جالب توجه دیگر در این خصوص اینکه مسیر مذکور بخشی از مسیر پیاده روی بین المللی موسوم به مسیر سلطان ها به طول 2500 کیلومتر است. این مسیر از شهر وین شروع شده و پس از عبور از کشورهای مختلف نهایتا در کشور ترکیه (شهر استانبول) به آرامگاه سلطان سلیمان ختم می شود. اما چرا پل شیطان؟ بدان سبب به این پل، پل شیطان گفته می شود که انعکاس تصویر این پل بر روی آب رودخانه باعث ایجاد شکلی ترسناک می شود. اگر شما نیز مشتاق جاذبه های عجیب و غریب از سراسر جهان هستید پس تا انتهای این مقاله با ما در سایت سفیران سفر همراه شوید.

همه چیز درباره پل شیطان در بلغارستان

پل شیطان Dyavolski most که در زبان ترکی نیز به آن شیطان کوپروسو نیز گفته می شود یک پل قوسی بر روی رودخانه آردا در دره ای تنگ می باشد. این پل در فاصله حدود 10 کیلومتری از شهر آردینو در کوهستان رودوپ قرار داشته و بخشی از جاده باستانی متصل کننده دشت های تراس با ساحل شمالی دریای سیاه است. پلی سنگی دارای سه دهانه که بزرگترین دهانه آن نیز دهانه میانی آن می باشد. طول کلی این پل در حدود 65 متر، پهنای آن 3.5 متر و اندازه بزرگترین دهانه آن هم حدود 13 متر می باشد. تصویری زیبا از پل شیطان بلغارستان را در زیر ملاحظه می کنید:

درباره پل شیطان در بلغارستان

تاریخچه ساخت پل شیطان در بلغارستان

پل شیطان در بلغارستان در فاصله زمانی سال های 1515 و 1518 میلادی توسط معمار بلغاری دیمیتار بازسازی شده است. اما بر طبق افسانه هایی این پل توسط رومی ها برای برقراری ارتباط بین دریای اژه و منطقه تراس ساخته شده است. این پل بزرگترین و معروفترین پل از نوع خودش در رودوپس محسوب می ود. پلی که طولش به 65 متر می رسد و دارای 3 طاق می باشد. در ضمن حفره های کوچک در کنار طاق ها نیز برای قرائت سطح آب طراحی شده است. ضمنا عرض این پل به حدود 3.5 متر می رسد و ارتفاع طاق اصلی اش نیز به 11.5 متر می رسد.

تاریخچه ساخت پل شیطان در بلغارستان

اهمیت این پل تاریخی نیز به حدی است که پل مذکور از تاریخ 24 فوریه سال 1984 میلادی نیز به عنوان یک یادبود فرهنگی در کشور بلغارستان اعلام شده است.

وجه تسمیه پل شیطان در بلغارستان چیست؟

در سراسر اروپا پل های زیادی با نام شیطان یا devil وجود دارد و نامگذاری این پل ها نیز دلایل متفاوتی دارد و اغلب این نامگذاری ها نیز بر طبق افسانه ها و باورهای مردم محلی است. این موضوع در مورد پل شیطان در بلغارستان نیز صدق می کند. از آنجایی که در طول روز تصویر این پل بر روی رودخانه آردا می افتد. مردم محلی این تصویر انعکاسی روی آب را شبیه چهره شیطان توصیف می کنند. از همین رو نیز به این پل، پل شیطان می گویند.

وجه تسمیه پل شیطان در بلغارستان

پیاده روی جهت بازدید از پل شیطان در بلغارستان

برای دیدن پل شیطان در بلغارستان چاره ای جز پیاده روی نیست. چرا که شهر آردینو تا این پل حدود 10 کیلومتری فاصله دارد. مسیری که خاکی بوده و فقط پیاده روی در آن امکان پذیر است. در واقع مسیر پیاده روی شهر آردینو تا پل شیطان بخشی از مسیر پیاده روی مسافت طولانی بین المللی معروف به مسیر سلطان هاست که از آردینو تا کارژالی ادامه می یابد و از روی این پل هم عبور می کند. از آنجایی که پل شیطان با طبیعت زیبای منطقه احاطه شده بنابراین گردشگران در طول این مسیر همچنین می توانند از چشم اندازهای زیبای این منطقه نیز لذت ببرند.

پیاده روی جهت بازدید از پل شیطان در بلغارستان

اما آیا می دانید که طول مسیر سلطان ها در حدود 2500 کیلومتر می باشد! این مسیر پیاده روی از کلیسای جامع سنت استفان در شهر وین شروع و از کشورهای مختلفی مثل اتریش، اسلواکی، مجارستن، کرواسی، صربستان، بلغارستان، یونان و نیز ترکیه عبور کرده و نهایتا به آرامگاه سلطان سلیمان ختم می شود. برآورد می شود که کل این مسیر با پای پیاده حدود 15 هفته و با دوچرخه نیز در حدود 4 هفته طول بکشد.

نحوه دسترسی به پل شیطان در بلغارستان

نحوه دسترسی به پل شیطان در بلغارستان

همان طوری که در ابتدای بحث نیز گفته شد، پل شیطان بلغارستان در نزدیکی شهر آردینو واقع شده است و دسترسی به آن برای همگان رایگان است. اما دسترسی به پل شیطان به این راحتی نیست چرا که از شهر آردینو تا پای این پل یک مسیر خاکی طولانی وجود دارد که با سرعت متوسط حدود 3 ساعتی طول می کشد. بنابراین بازدیدکنندگان برای دسترسی به پل مذکور علاوه بر داشتن آمادگی جسمانی همچنین بایستی از کفش کوهنوردی، کوله و تجهیزات مناسب نیز برخوردار باشند.

برای سفر به کشوری مثل بلغارستان که جاذبه های طبیعی آن به مراتب بیشتر از جاذبه های فرهنگی اش می باشد فقط داشتن پاسپورت و ویزا کافی نیست. بلکه برای داشتن یک سفر مهیج و ماجراجویانه در این کشور شما همچنین نیازمند داشتن تجهیزات و لباس مخصوص پیاده روی و کوهنوردی نیز می باشید. به منظور دریافت آخرین اطلاعات گردشگری و سیر و سفر به هر نقطه ای از جهان با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *