بلغارستان

غار پروهودنا بلغارستان

غار پروهودنا بلغارستان

غار چشم خدا یا همان غار پروهودنا بلغارستان یکی دیگر از غارهای طبیعی و دیدنی این کشور محسوب می شود. اما چرا چشم خدا؟ این غار به سبب داشتن دو دریچه چشم مانند در سقف خود دارای شهرت ماورایی است! از دیگر جاذبه های دیدنی غار پروهودنا می توان به ساختارها و اشکال زمین شناسی زیبای آن مثلا دو ورودی بسیار بلند آن به ارتفع 35 و 45 متری اشاره کرد و به همین دلیل نیز خیلی از گردشگران در آرزوی بازدید از این غار می باشند.

غار مذکور در طی دوره کواترنری تشکیل شده و به طول 262 متر بوده و به همین دلیل نیز پروهودنا طولانی ترین گذرگاه غاری در بلغارستان به شمار می رود. از جمله تفریحات مهیجی هم که امکان انجام آن در غار پروهودنا وجود دارد می توان به پرش های بانجی، صخره نوردی و نیز پیاده روی اشاره کرد. چرا که این غار مسیرهای صخره نوردی با درجات سختی متفاوتی دارد. ناگفته نماند که در اطراف این غار همچنین مهمانپذیرهایی برای اقامت شبانه گردشگران نیز وجود دارد. در ادامه با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید تا با این غار کارستی زیبا در کشور بلغارستان بیشتر آشنا شوید.

درباره غار پرهودنا بلغارستان بیشتر بدانید!

غار پرهودنا Prohodna cave غاری به طول 262 متر و در فاصله حدود 2 کیلومتری از روستای کارلوکوو قرار دارد. این غار دارای دوورودی است که یکی بزرگ و آن دیگری کوچک است. مسیر شروع شده در ورودی کوچک به ارتفاع تفریبا 35 متری از وسط غار عبور کرده و نهایتا از ورودی بزرگ به ارتفاع 45 متر (بزرگترین طاق غاری در بلغارستان) خارج می شود. آنچه که بیشتر از هر چیزی نیز در این غار مشاهده می شود، حفره های طبیعی بر روی سقف غار و نیز ورودی های بزرگ آن می باشد. در تصویر زیر می توان ورودی بزرگ غار پرهودنا بلغارستان را مشاهده کرد:

ورودی بزرگ غار پرهودنا بلغارستان

این غار یکی از معروفترین غارهای کشور بلغارستان است که دسترسی به آن برای تمامی گردشگران آسان می باشد. از این گذشته این غار در سال 1962 میلادی نیز به عنوان یک لندمارک طبیعی اعلام شده است. همچنین جالب است بدانید که این غار لوکیشن فیلمبرداری چندین فیلم خارجی و بلغاری نیز بوده است. یکی از این فیلم ها فیلم زمان خشونت محصول سال 1987 میلادی می باشد.

درباره غار پرهودنا بلغارستان

دلیل شهرت غار پروهودنا بلغارستان چیست؟

غار پروهودنا یک غار کارستی بسیار زیبا در شمال کشور بلغارستان واقع در دره ایسکار در نزدیکی روستای کارلوکوو می باشد و خود روستای کارلوکوو نیز تابعی از شهر لوکوویت در استان لووچ محسوب می شود. این غار یکی از بزرگترین غارهای موجود در کشور بلغارستان است که بیشتر از همه چیز به خاطر حفره های طبیعی بر روی سقفش معروف است. این حفره ها سبب منحصر بفرد شدن غار پروهودنا شده است.

حفره هایی که معمولا در کنار همدیگر قرار گرفته و دارای اشکالی شبیه بادام هستند. گاها این حفرها شبیه چشمان بزرگی هستند که گویی به بازدیدکنندگان خیره شده اند. به همین دلیل نیز مردمان محلی به این حفره های غاری چشمان خدا یا The Eyes of God نیز می گویند. اگر چنانچه از یک زاویه خاصی به این حفره ها نگاه کنید متوجه می شوید که انگار کسی از آن بالا به پایین نگاه می کند.

دلیل شهرت غار پروهودنا بلغارستان

معرفی تورهای راهنمای غار پروهودنا بلغارستان

به سبب عدم آشنایی گردشگران خارجی با شرایط و مختصات منطقه و نیز شرایط بازدید از خود غار پروهودنا به گردشگران توصیه می شود برای دیدن این غار کارستی زیبا در کشور بلغارستان از قبل با یکی از تورهای راهنمای غار به صورت زیر همراه شوند:

تور 3 غار- سایوا دوپکا، غار چشمان خدا و غار دوتاشکا: توری که به اغلب گردشگران و ماجراجویان نیز توصیه می شود. این تور از بهترین تورها برای بازدید از غارهای معروف بلغارستان از جمله غار پرهودنا به شمار می رود و هزینه رزرو آن نیز برای هر نفر از $81.35 (دلار) شروع می شود. مدت زمان برگزاری این تور 10 ساعت بوده و زبان این تور زبان انگلیسی است. این تور شامل بلیط ورودی به سه غار سایوا دوپکا (40 دقیقه)، غار پروهودنا (30 دقیقه) و غار دوتاشکا (30 دقیقه) به همراه بازدید از چشمان خداست.

تور 3 غار- سایوا دوپکا، غار چشمان خدا و غار دوتاشکا

تور روز: غار چشمان خدا، غار سایوا دوپکا و صومعه گلوزنه: بایستی بدانید که این تور نوعی تور ماجراجویی است و هزینه رزرو آن هم بسته به اندازه گروه گردشگران از $91.65 (دلار) شروع می شود. این تور به مدت 7 ساعت برگزار شده و به زبان های آلمانی، انگلیسی و اسپانیایی برگزار می شود. در قالب همین تور می توانید از صومعه شبیه قلعه گلوزنه، غار سایوا دوپکا (معروف به خاطر پژواک جذابش) و نیز غار پروهودنا ( معروف به غار چشمان خدا) دیدن کنید.

تور روز: غار چشمان خدا، غار سایوا دوپکا و صومعه گلوزنه

شرایط بازدید از غار پروهودنا بلغارستان

غار پروهودنا بلغارستان یکی از معروفترین غارهای کشور بلغارستان است. این غار از نظر دسترسی نیز یکی از غارهایی با دسترسی آسان به شمار می رود. همان طوری که در ابتدای بحث نیز گفته شد، این غار در دره ایسکار در نزدیکی روستای کارلوکوو در استان لووچ بلغارستان واقع شده است. غاری که از روستای کارلوکوو فقط 2 کیلومتری فاصله داشته ولی از صوفیه پایتخت بلغارستان در حدود 112 کیلومتر فاصله دارد. ضمنا گردشگران به صورت 24 ساعته می توانند از غار پروهودنا در کشور بلغارستان دیدن کنند. به منظور آشنایی با بهترین و معروفترین تورهای گردشگری کشور بلغارستان 2024 با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *