بلغارستان

موزه ملی تاریخ بلغارستان

موزه ملی تاریخ بلغارستان

موزه ملی تاریخ بلغارستان با کلکسیونی بیش از 650000 قطعه تاریخی و باستانی یکی از بزرگترین موزه های تاریخ در منطقه بالکان محسوب می شود. این موزه در سال 1973 میلادی در شهر صوفیه پایه گذاری شده است و هدف از موزه مذکور نیز تهیه یک چشم اندازی کامل از تاریخ بلغارستان از زمان پیش از تاریخ تا عهد معاصر می باشد. این موزه دارای د نمایشگاه دائمی و موقتی است و کلکسیون های دائمی آن نیز شامل کلکسیون عصر آهن جدید، کلکسیون سلاح ها، کلکسیون لباس های سنتی، کلکسیون اونیفورم و لباس شهری، کلکسیون مبلمان، کلکسیون ساعت ها و غیره می باشد. برای اطلاع از دیگر شرایط بازدید از موزه ملی تاریخ کشور بلغارستان نیز با ما در سایت سفیران سفر در ارتباط باشید.

تاریخچه احداث موزه ملی تاریخ بلغارستان

این موزه تاریخی دقیقا در 5 می سال 1973 میلادی و به دستور شورای وزیران بلغارستان پایه گذاری شد و در 2 مارس سال 1984 میلادی نیز نمایشگاه جدید این موزه در ساختمان دادگستری و به مناسبت 1300- امین سالگرد دولت بلغارستان افتتاح شد. در ادامه نیز موزه ملی تاریخ بلغارستان در سال 2000 به مکان جدیدی (خانه 1 در اقامتگاه بویانای سابق) نقل مکان داده شد. نمایی از ساختمان موزه ملی تاریخ بلغارستان را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

تاریخچه احداث موزه ملی تاریخ بلغارستان

موزه تاریخ ملی بلغارستان؛ بزرگترین موزه در بالکان

کلا موزه تاریخ ملی بلغارستان National History Museum با داشتن یک کلکسیون بسیار بزرگی از اشیاء و آیتم ها تا 650000 آیتم در قالب دو نمایشگاه موقتی و دائمی به عنوان یکی از بزرگترین موزه های تاریخ ملی در بین کشورهای حوزه بالکان محسوب می شود. این کلکسیون بزرگ خود متشکل از کلکسیون های دیگری شامل:

  • عصر آهن جدید: این کلکسیون شامل یافته های باستان شناسی حاصل از کاوش های باستان شناسی انجام شده توسط موزه ملی تاریخ می باشد.
  • کلکسیون سلاح ها: کلکسیون مذکور کلا از 457 سلاح قدیمی و 539 سلاح معاصر حفاظت می کند.
  • کلکسیون یونیفورم ها و لباس شهری: این کلکسیون از موزه ملی تاریخ بلغارستان در سال 1976 میلادی پایه گذاری شده و شامل 1433 شیء موزه می باشد که از آنجمله می توان به یونیفورم های نظامی و مدارس اشاره کرد.
  • کلکسیون لباس های سنتی: این کلکسیون نیز تقریبا شامل 2400 آیتم شامل انواع لباس های مردانه، زنانه و بچگانه می باشد.
  • کلکسیون ساعت ها: کلکسیون مذکور در سال 1977 میلادی پایه گذاری شده و شامل 122 نوع ساعت قدیمی مثل ساعت های دیواری، رومیزی، جیبی و مچی می باشد.
  • کلکسیون مبلمان: این کلکسیون نیز در سال 1977 میلادی افتتاح شده و شامل 258 قطعه می شود.
  • کلکسیون پرچم ها: این کلکسیون در سال 1975 میلادی ایجاد شده و شامل 74 پرچم می باشد.
  • کلکسیون هنرهای زیبا: کلکسیونی که دارای بیش از 700 اثر هنری مثل نقاشی، عکس ها و مجسمه هاست.
  • کلکسیون مهرها: کلکسیونی که شامل مهرهایی از قرن 17- ام تا دهه 1960 میلادی است و شامل 466 مهر است.
  • کلکسیون فضا: کلکسیون علمی که در دهه 1980 میلادی با همکاری آکادمی علوم بلغارستان و کمیته ملی تحقیقات و اکتشافات فضایی برپا شده است.
  • کلکسیون ابزارها و وسایل خانگی: این بخش جزئی از موزه قوم نگاری می باشد. کلکسیونی شامل وسایل و ابزارهایی متعلق به ابتدای قرن 19- ام و اوسط قرن 20- ام که اغلب آنها جزء وسایل عتیقه محسوب می شود.
  • کلکسیون منسوجات سنتی: این بخش از موزه دربرگیرنده انواع پارچه های بافته شده با چرخ بافندگی و نیز منسوجت صنعتی است.

موزه تاریخ ملی بلغارستان؛ بزرگترین موزه در بالکان

معرفی جاذبه های موزه ملی تاریخ بلغارستان

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، موزه ملی تاریخ بلغارستان با نمایشگاهی شامل 650000 آیتم و اشیاء تاریخی و پیش از تاریخ از بزرگترین موزه های تاریخی در منطقه بالکان به حساب می آید. همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد در آن می توان کلکسیون های مختلفی را مشاهده کرد. علاوه بر نمایشگاه آثار و اشیاء از پیش از تاریخ تا به امروز، همچنین موزه ملی تاریخ بلغارستان دارای یک کتابخانه و یک فروشگاه کادو می باشد که به عرضه انواع سوغاتی های زیبا و یادبودهای تاریخی می پردازد.

معرفی جاذبه های موزه ملی تاریخ بلغارستان

تور راهنمای موزه ملی تاریخ بلغارستان

یکی از بهترین شیوه ها برای بازدید کامل از موزه ملی تاریخ بلغارستان، همراهی با تور راهنمای این موزه می باشد. توری که به مدت یک ساعت و نیم برگزار شده و رزرو قبلی تور برای گردشگران الزامی است. تور مذکور به زبان های بلغاری و خارجی برگزار می شود. هزینه تور موره ملی تاریخ بلغارستان به زبان بلغاری در حدود BGN5 (لف بلغارستان) و به زبان خارجی نیز در حدود BGN30 (لف) می باشد. به غیر از تور مذکور که توسط خود موزه ملی تاریخ بلغارستان برگزار می شود دیگر هیچ تور دیگری اجازه برگزاری در این موزه را ندارد!

تور راهنمای موزه ملی تاریخ بلغارستان

شرایط بازدید از موزه ملی تاریخ بلغارستان

قبل از هر چیزی بایستی بدانید که موزه ملی تاریخ بلغارستان در شهر صوفیه قرار داشته و گردشگران برای بازدید از این موزه ملی بایستی به آدرس 1618 Sofia, Vitoshko lale 16 str. سفر کنند. برای این منظور نیز آنها می توانند از سیستم حمل و نقل عمومی شهر صوفیه بهره گیرند. معمولا هزینه بلیط ورودی این موزه برای هر فرد بزرگسال BGN10 (لف)، دانشجویان و دانش آموزان BGN1 (لف) می باشد. نکته آخر اینکه این موزه همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 5 بعد از ظهر به روی عموم گردشگران باز است. اخذ ویزای توریستی از طریق سفارت بلغارستان منوط به طی مراحل مختلفی است که سیر تا پیاز آن را می توانید از طریق مشاوره با کارشناسان زبده مجموعه سفیران سروش سعادت به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *