بلغارستان

موزه تاریخ وارنا در بلغارستان

موزه تاریخ وارنا در بلغارستان

موزه تاریخ وارنا در بلغارستان یا همان موزه تاریخ جدید وارنا موزه ای است که در سال 1969 میلادی پایه گذاری شده است و نمایشگاه جدیدش در 22 نوامبر سال 1991 میلادی افتتاح شد. نمایشگاهی که در سه اتاق برپا شده است و توسعه شهر وارنا در طی دوره زمانی 1878 الی 1939 میلادی به عنوان یک بندر، به عنوان یک مرکز فرهنگی، تجاری، صنعتی و پزشکی را به بازدیدکنندگان نشان می دهد.

همچنین در بخش هایی از این موزه به موضوع صنایع دستی و هنری منطقه و نیز تاریخ مصور شهر وارنا نیز پرداخته می شود. موزه مذکور همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است و آنها می توانند با رزرو بلیط این موزه از موزه تاریخ وارنا دیدن کنند. در این مقاله تیم کارشناسان و مشاورین مجموعه سفیران سفر قصد دارند شما را با یکی از موزه های جذاب و دیدنی کشور بلغارستان آشنا کنند. پس تا انتهای همین مقاله با ما در سایت سفیران سفر در تماس باشید.

انواع موزه های شهر وارنا در بلغارستان

اگر مایل به دیدن موزه های زیادی در کشور بلغارستان هستید پس حتما وارنا را به عنوان مقصد درجه یک خود انتخاب کنید. چرا که در شهر وارنا بیشترین و متنوع ترین موزه ها را می توان مشاهده کرد. در این شهر می توان از انواع موزه های فرهنگی، هنری، تاریخی و حتی مردم شناسی بازدید کرد. بنابراین بیراه نخواهد بود اگر بگوییم وارنا Varna پایتخت فرهنگی کشور بلغارستان محسوب می شود. در این بین از جمله این موزه ها در وارنا می توان به موزه های زیر اشاره کرد:

  • موزه باستان شناسیگ
  • صومعه آلادژا
  • حمام رومی
  • موزه مردم شناسی
  • موزه احیای ملی
  • موزه تاریخ وارنا
  • موره تاذیخ طبیعی
  • موزه دریایی و غیره

انواع موزه های شهر وارنا در بلغارستان

درباره موزه تاریخ وارنا در بلغارستان

موزه تاریخ وارنا یا همان موزه تاریخ جدید وارنا Museum of new history of Varna در شهر وارنا از معروفترین شهرهای کشور بلغارستان واقع شده است. این موزه تاریخی در سال 1969 میلادی پایه گذاری شده است و نمایشگاه جدیدش نیز در دوم نوامبر سال 1991 در سه اتاق برپا شده است. در طبقه اول این موزه صنایع دستی محلی وارنا مثل فلزکاری ها، پنبه ریسی، همچنین ماکت ساخت یک بندر جدید، توسعه کشتیرانی و کشتی سازی در وارنا، اولین دستگاه نخ ریسی از سال 1902 میلادی، دستگاه چاپ از اواخر قرن 19- ام همراه با مستندات و ماکت هایی از قایق ها و کشتی ها به نمایش گذاشته شده است. نمایی از ساختمان موزه تاریخ وارنا را در تصویر زیر ملاحظه می کنید:

نمایی از ساختمان موزه تاریخ وارنا

از دیگر بخش های موزه تاریخ وارنا در طبقه اول این موزه می توان به فروشگاه ابریشم بافی، خیاطی و لباس دوزی، آتلیه کفش سازی و نیز ابزار و تجهیزات مربوط به صنایع مختلف مثل کشاورزی و غیره اشاره کرد. تبدیل شهر وارنا به یک مرکز توریستی بین المللی و نیز مرکز فرهنگی بلغارستان همگی در طبقه دوم ساختمان این موزه به نمایش گذاشته شده است. در اینجا می توان انواع امکانات و وسایل توریستی و تفریحی، عکس های اوریجینال از ساختمان های قدیمی، پلان ها و نقشه های شهر وارنا، ابزار و ادوات موسیقی و غیره را مشاهده کرد.

تجهیزات مربوط به صنایع مختلف

در طبقه سوم این موزه فرد می تواند مجذوب جو خاص حیات شهری پس از آزادسازی گردد. در اینجا تصاویری جالب از یک اتاق هتل از هتل لندن، کافه عمو متیوس، فروشگاه پاستا، مغازه کلاه فروشی، فروشگاه اسباب بازی، اداره بیمه، دفترخانه وکالت، اولین کتابفروشی در شهر وارنا و آتلیه عکاسی دیده می شود.

درباره موزه تاریخ وارنا در بلغارستان

نحوه بازدید از موزه تاریخ وارنا در بلغارستان

اولین موضوع مهم قبل از بازدید از موزه تاریخ وارنا در بلغارستان اطلاع دقیق از موقعیت مکانی این موزه می باشد. همانگونه ای که از نام این موزه نیز برمی آید، موزه مذکور در شهر وارنا و آدرس بلغارستان، شهر وارنا، بلوار ماریا لوئیزا قرار دارد. بازدیدکنندگان از موزه تاریخ وارنا جهت دسترسی آسان به این موزه می توانند از اتوبوس های عمومی موجود در سطح شهر وارنا خط 20، 17A و 39 استفاده کنند و در ایستگاه باسینا پیاده شوند.

موزه ای که همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر به روی عموم گردشگران باز است. هزینه بلیط ورودی این موزه برای بزرگسالان Iv 4 (لف بلغارستان) و برای کودکان نیز در حدود Iv 2 (لف) می باشد. ناگفته نماند که در شعاع 6 مایلی از موزه تاریخ وارنا حدود 63 جاذبه توریستی و در شعاع 3 مایلی از موزه مذکور نیز در حدود 337 رستوران و بار برای پذیرایی از بازدیدکنندگان وجود دارد. به منظور کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مراحل مختلف درخواست ویزای سفر به هر مقصدی از جهان با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *