بلغارستان

کوه ویتوشا در بلغارستان

کوه ویتوشا در بلغارستان

معمولا گردشگران کوه ویتوشا در بلغارستان را جهت کوهنوردی، اسکی و پیاده روی انتخاب میکنند. کوهی که در شعاع 10 کیلومتری از شهر صوفیه قرار دارد و ارتفاع آن نیز به حدود 2290 متر می رسد. کوهی که در فصل زمستان مناسب اسکی و در فصل تابستان نیز مخصوص پیاده روی و کوهنوردی است. کوهی که در تمامی فصول از مناظر منحصر بفرد و نیز فرصت های تفریحی مختلف برای گردشگران برخوردار است. پس به منظور آشنایی با انواع تورهای راهنمای کوه ویتوشا در نزدیکی شهر ویتوشا با ما در سایت سفیران سفر همراه باشید.

درباره کوه ویتوشا در بلغارستان

ویتوشا Vitosha یک کوه بلند است که از شهر صوفیه نیز قابل مشاهده است و در اصل کوه ویتوشا یکی از سمبل های شهر صوفیه و نزدیکترین جاذبه برای پیاده روی، آلپینیزم و اسکی محسوب می شود. کوهی که دسترسی به آن از طریق خطوط اتوبوس و مسیرهای طناب بسیار آسان است. ارتفاع این کوه در حدود 2292 متر می باشد اما مساحت آن در حدود 270.8 کیلومتر مربع می باشد. به همین دلیل نیز این کوه سه تا از استان های بلغارستان شامل استان صوفیه سیتی، استان صوفیه و استان پرنیک را تحت پوشش قرار می دهد. نمایی از کوه ویتوشیا بلغارستان را در زیر مشاهده می کنید:

درباره کوه ویتوشا در بلغارستان

جاذبه های تفریحی کوه ویتوشا در بلغارستان

تمام جاذبه های کشور بلغارستان به جاذبه های فرهنگی این کشور مثل کلیساها و صومعه های تاریخی آن ختم نمی شود. در واقع کوه ویتوشا محلی مناسب هم برای تفریحات زمستانی و هم برای تفریحات تابستانی محسوب می شود. بنابراین گردشگران ماجراجو در فصل تابستان، ویتوشا را برای کوهنوردی و پیاده روی انتخاب کرده و در فصل زمستان نیز این کوه را برای اسکی انتخاب می کنند. چرا که در این کوه مدرسه اسکی و نیز امکاناتی مثل تله کابین و رستوران نیز برای گردشگران وجود دارد. صحنه ای از اسکی بر روی دامنه های کوه ویتوشا را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

اسکی بر روی دامنه های کوه ویتوشا

تورهای راهنمای کوه ویتوشا در بلغارستان

از بهترین شیوه ها به منظور صعود به کوه ویتوشا و گشت و گذار در این کوه می توان به تورهای زیر اشاره کرد:

تورهای راهنمای کوه ویتوشا در بلغارستان

تور ویتوشا: تور توصیه شده ای است که هزینه رزرو آن از $60.39 (دلار) شروع می شود. این تور از نوع تورهای پیاده روی است و گردشگران پس از صعود به ارتفاع حدود 4700 پایی می توانند چشم اندازهای بسیار شگفت انگیزی از شهر صوفیه را دیده و نیز رودخانه سنگی شکل گرفته در عصر یخی را مشاهده کنند و دست آخر نیز در کلبه متروکه ای در همان حوالی کمی استراحت کنند. این تور به مدت 4 ساعت و به زبان انگلیسی برگزار می شود. همچنین این تور با راهنمائی یک راهنمای محلی مجرب انجام می گیرد.

تور ویتوشا

سفر خصوصی به کوه ویتوشا و دریاچه پانچاروو: این تور یک تور پیاده روی است که توسط City Tour برگزار می شود. این تور یک تور خصوصی برای مشاهده جاذبه هایی بلغارستان از جمله دریاچه پانچاروو همراه با رستوران ها و جنگل های سرسبزش و نیز کوه ویتوشا همراه با چشمه های آب معدنی و نماهای زیبا از طبیعت زیبای این کوه می باشد. مدت زمان تور مذکور 6 ساعت بوده و هزینه رزرو این تور نیز $87 (دلار) می باشد.

سفر خصوصی به کوه ویتوشا و دریاچه پانچاروو

آموزش اسکی در یک روز، کوه ویتوشا، صوفیه، بلغارستان: این تور توسط BulTrips برگزار می شود و مخصوص علاقه مندان و عاشقان اسکی است. در قالب این تور نیازی به خرید تجهیزاتی مثل ژاکت، شلوار، دستکش، چکمه و چوب اسکی نیست. ضمنا یکی دیگر از مزایای این تور ماجراجویانه این است که قبل از شروع تور یک دوره کوتاه آموزشی با راهنمایی یک مربی انجام می گیرد. معمولا نیز این مهارت آموزی در قالب یک گروه چهار نفره انجام می گیرد. مدت زمان تور مذکور 8 ساعت بوده و هزینه رزرو تور مذکور نیز از $121.80 (دلار) شروع می شود.

آموزش اسکی در یک روز، کوه ویتوشا، صوفیه، بلغارستان

پیاده روی خصوصی کوهستان ویتوشا همراه با بازدید از قله سیاه و صومعه دراگالوستی: این تور از نوع تورهای ماجراجویی بوده و هزینه رزرو آن از $29.68 (دلار) می باشد. توری که به زبان انگلیسی برگزار شده و غالبا نیز به همراه یک راهنمای تور محلی انجام می گیرد.

پیاده روی خصوصی کوهستان ویتوشا همراه با بازدید از قله سیاه و صومعه دراگالوستی

روز برف نوردی در کوه ویتوشا: تور مذکور توسط Guides Bulgaria و در عرض 1 روز انجام می گیرد. تور ماجراجویی که به شما امکان لذت بردن از یک روز زمستانی را می دهد و تور مذکور به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی برگزار شده و هزینه رزرو آن نیز از $149.67 (دلار) شروع می شود.

روز برف نوردی در کوه ویتوشا

شرایط بازدید از کوه ویتوشا در بلغارستان

کوه ویتوشا یکی از جاذبه های توریستی معروف در کشور بلغارستان می باشد که در حومه شهر صوفیه واقع شده است. از نظر جغرافیایی این کوه در فاصله 10 کیلومتری از شهر صوفیه واقع شده است. کوهی که برای اسکی در زمستان و برای کوهنوردی در تابستان موقعیت مناسبی دارد. بازدید از این کوه برای کلیه گردشگران رایگان بوده و گردشگران خارجی می توانند در قالب تورهای راهنما از این کوه دیدن کنند. اما نکته واپسینی که در اینجا لازم است بدان اشاره شود اینکه جهت سفر به بلغارستان و شهر صوفیه (پایتخت این کشور) ابتدا بایستی ویزای شنگن بلغارستان درخواست شود. به منظور اخذ آخرین اطلاعات در خصوص شرایط مسافرت به بلغارستان با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *