برزیل

رودخانه آمازون در برزیل

رودخانه آمازون در برزیل

بزرگترین رودخانه جهان، رودخانه آمازون در برزیل می باشد، همچنین این رودخانه طولانی ترین رودخانه جهان نیز محسوب می شود. رودخانه ای که بزرگترین جنگل بارانی جهان یعنی جنگل آمازون همراه با غنی ترین حیات گیاهی و جانوری در اطراف آن قرار دارد. از نظر جغرافیایی این رودخانه از کوه های آند یعنی از رودخانه ریو آپوریماک در پرو سرچشمه گرفته و بعد از طی کشورهایی مثل پرو، کلمبیا و برزیل نهایتا به اقیانوس اطلس سرازیر می شود. این رودخانه یکی از شگفتی های برزیل و جهان محسوب شده و همه ساله نیز گردشگران زیادی از سراسر جهان فقط برای دیدن این رودخانه اسرارآمیز راهی کشور برزیل می شوند. در ادامه همین مطالب تیم کارشناسان سایت سفیران سفر شما را با حقایقی جذاب درباره رودخانه آمازون آشنا می کنند.

رودخانه آمازون؛ بزرگترین رودخانه جهان!

طبق تحقیقات علمی، بزرگترین رودخانه جهان با ماکسیمم حجم تخلیه آب 340,000 m3/s رودخانه آمازون می باشد. همچنین این رودخانه به ول 6500 کیلومتر به عنوان طولانی ترین رودخانه جهان نیز شناخته می شود. ضمنا پهنا یا عرض این رودخانه شگفت انگیز نیز حداقل 1 کیلومتر و حداکثر تا 100 کیلومتر نیز می رسد! رودخانه ای که سر منشاء اولیه و اصلی آن رودخانه ریو آپوریماک در کشور پرو می باشد و نهایتا نیز به اقیانوس اطلس می ریزد. جالب است بدانید که این رودخانه از 3 کشور پرو، کلمبیا و برزیل عبور می کند. رودخانه عظیمی که جنگل آمازون و اکوسیستم متنوع اش کاملا وابسته به آن می باشد.

بزرگترین رودخانه جهان

اما اگر بخواهیم این رودخانه را از نظر تاریخی مورد کنکاش قرار دهیم بایستی بگوییم که طبق مطالعات زمین شناسان و جغرافیدانان رودخانه آمازون طی میلیون ها سال پیش تشکیل شده است. در واقع در ابتداء کوه های آند بر اثر نیروهای زمین شناختی شکل گرفته و سپس با انسداد جریان آب به سمت اقیانوس آرام باعث تشکیل رودخانه آمازون به سمت اقیانوس اطلس شده است. پس همان طوری که در تصویر پیین هم مشاهده می شود، سمت و سوی جریان رودخانه آمازون به سبب وجود سدی به نام کوه های آند به جای ینکه از غرب به شرق باشد از شرق به غرب است:

جریان رودخانه آمازون

ضمنا در سال 1500 میلادی اولین اروپایی که در این رودخانه با قایق سفر کرد یک اسپانیایی به نام ویسنته یانز پینزون بود. او این رودخانه را ریو سانتا ماریا دل مار دولکه نامید و بعدا نیز با نام کوتاه مار دولکه یعنی دریای شیرین شناخته شد. این به خاطر آب شیرین اش بود که به داخل اقیانوس اطلس سرازیر می شد. فرانسیسکو دی اوریلانا نیز اولین اروپایی بود که سفرش را از سرچشمه های بالادست این رودخانه در کوههای آند به سمت دهانه رود شروع کرد. در این سفر بود که نام آمازون از نام یکی از جنگجویان بومی منطقه اخذ شد.

رودخانه آمازون؛ بزرگترین رودخانه جهان

حقایقی جالب درباره رودخانه آمازون در برزیل

رودخانه آمازون تقریبا برای همه یک رودخانه شناخته شده ای است و همگان این رودخانه را به عنوان بزرگترین و طولانی ترین رودخانه جهان می شناسند. رودخانه ای اسرارآمیز که همانند رگی از درون جنگل های آمازون عبور کرده و به این جنگل ها و اکوسیستم آن حیات می بخشد. رودخانه ای که سمبلی از کشور برزیل محسوب شده و در حقیقت مقصد توریستی درجه یک این کشور قلمداد می شود. درباره این رودخانه حقایقی وجود دارد که شاید تا به حال نشنیده باشید:

  • منشاء رودخانه آمازون در کشور پرو می باشد.
  • جریان رودخانه آمازون از 9 کشور آمریکای لاتین عبور می کند.
  • زمانی یک ورزشکار اسلونیایی تقریبا کل طول رودخانه آمازون را در عرض 66 روز شنا کرد.
  • رودخانه آمازون 20% از منابع آب شیرین اقیانوس را تامین می کند.
  • در سال 2016 محققان کل سیستم مرجانی دلتای رودخانه آمازون را کشف کردند.
  • رودخانه آمازون میزبان یک جنگل بارانی غنی از حیات گیاهی و جانوری است.
  • دلفین صورتی، ماهی پیرانا و جگوار سه جانور معروف از حیات وحش آمازون محسوب می شود.
  • هیچ پلی بر روی رودخانه آمازون ساخته نشده است.
  • این رودخانه دارای یک رودخانه دو قلوی پنهان است که در زیر آن جاری است.
  • نوسانات فصلی رودخانه آمازون تا 15 متر نیز می رسد.
  • وجود رودخانه آمازون و جنگل بارانی اش متکی به بیابان ساهارای آفریقا با مواد معدنی حیاتی اش مثل فسفر می باشد.

حقایقی جالب درباره رودخانه آمازون در برزیل

دلایل محبوبیت رودخانه آمازون در برزیل چیست؟

رودخانه آمازون به دلایل مختلفی یک رودخانه شگفت انگیز در جهان محسوب می شود و از همین رو نیز اکثر گردشگران خارجی که به برزیل سفر می کنند به دنبال بازدید از این رودخانه هستند. اولا این رودخانه بزرگترین رودخانه در آمریکای جنوبی و از نظر حجم جریان و نیز مساحت حوزه آبریز نیز بزرگترین سیستم رودخانه ای در کل جهان به حساب می آید. رودخانه ای به طول 6992 کیلومتر که از رودخانه مانتارو در کوه های آند شروع شده و نهایتا نیز به اقیانوس اطلس سرازیر می شود.

دلایل محبوبیت رودخانه آمازون در برزیل

معرفی تورهای راهنمای رودخانه آمازون در برزیل

رودخانه بزرگ آمازون درست در قلب آمریکای جنوبی قرار داشته و به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی و بسیار دیدنی کشور برزیل محسوب می شود. معمولا گردشگران مخصوصا ماجراجویان از سراسر جهان به ایکیتوس Iquitos می آیند تا سوار بر قایق از بزرگترین رودخانه جهان و چشم اندازهای رویایی اش دیدن کرده و همچنین با حیات وحش این رودخانه چه در بالا و چه در زیر سطح این رودخانه آشنا شوند:

ماجراجویی جنگل آمازون ایکیتوس 3 روزه در استراحتگاه هلیکونیا: در قالب این تور 3 روزه گردشگران می توانند در امتداد رودخانه آمازون حرکت کرده و علاوه بر مشاهده چشم اندازهای خارق العاده از این رودخانه همچنین از دخل جنگل تو در توی آمازون هم دیدن کرده و در حیرت حیات وحش شگفت انگیز آمازون بمانند. این تور از ایکیتوس شروع شده و هزینه رزرو آن از $469 (دلار) شروع می شود. در ضمن امکان برگزاری تور مذکور به چندین زبان بین المللی مثل انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی نیز برای گردشگران فراهم است.

ماجراجویی جنگل آمازون ایکیتوس 3 روزه در استراحتگاه هلیکونیا

سفر 4 روزه با کشتی لاکچری رودخانه آمازون از ایکیتوس در آریا: با اینکه هزینه رزرو این تور با حدود $4949.60 (دلار) خیلی بالا است. اما باید این را هم در نظر گرفت که اولا تور مذکور برای گشت و گذار در رودخانه آمازون یک تور 4 روزه بوده و ثانیا این تور یک تور لاکچری با امکانات بالا مثل پذیرایی صبحانه و ناهار، اتاق خواب با مدرن ترین امکانات مثل وای فای رایگان، راهنمای تور چند زبانه و غیره است.

سفر 4 روزه با کشتی لاکچری رودخانه آمازون از ایکیتوس در آریا

سفر 4 روزه با کشتی لاکچری در رودخانه آمازون از ایکیتوس در دلفین دو: این تور مخصوص سیر و سیاحت در رودخانه آمازون و جنگل های بارانی کنار آن بوده و یک تور لاکچری است. توری که همراه با دیدن چشم اندازهای زیبا از رودخانه آمازون همچنین رفاه و آسایش را برای گردشگران به ارمغان می آورد. در همین تور فرصت های خوبی نیز برای مشاهده حیات وحش رودخانه آمازون مثل مشاهده دلفین صورتی نیز پیش می آید. هزینه رزرو تور مذکور نیز از $3833 (دلار) شروع می شود.

سفر 4 روزه با کشتی لاکچری در رودخانه آمازون از ایکیتوس در دلفین دو

ماجراجویی در جنگل آمازون 4 روز و 3 شب: در قالب تور مذکور می توان زیبایی های جنگل آمازون را از نزدیک مشاهده کرد. در قالب این تور گردشگران هم به صورت قایقی و هم به صورت پیاده به ماجراجویی در دل جنگل های آمازون می پردازند. توری مهیج که در قالب آن هم امکان دیدن چشم اندازهای زیبا از رودخانه و جنگل آمازون و هم حیات وحش این منطقه برای گردشگران فراهم می گردد.

ماجراجویی در جنگل آمازون 4 روز و 3 شب

تور 4 روزه جنگل آمازون همراه با تماشای دلفین صورتی از ایکیتوس: هزینه تور مذکور برای هر گردشگر خارجی از $554 (دلار) شروع شده و شامل بازدید از جنگل آمازون، چشم اندازهای زیبای این رودخانه و نیز حیات وحش متنوع آن مخصوصا دلفین صورتی است.

معرفی تورهای راهنمای رودخانه آمازون در برزیل

تور راهنمای خصوصی 3 روزه منطقه حفاظت شده ملی پاکایا سامیریا از ایکیتوس: در قالب این تور 3 روزه می توان به عمق جنگل آمازون (منطقه حفاظت شده ملی پاکایا سامیریا) پیش رفت و از حیات وحش استثنائی و بسیار جذاب این جنگل بارانی دیدن کرد. از جمله حیات وحش جذاب و دیدنی که در قالب این تور راهنما می توان دید میتوان به جگوار، کاپیبارا، نوعی طوطی کمیاب، گوزن مرداب، کایمان و غیره اشاره کرد. که اغلب این حیوانات نیز بومی منطقه آمازون برزیل محسوب می شوند. پس در قالب این تور راهنما حتما یک دوربین عکاسی برای شکار لحظات ناب به همراه داشته باشید.

تور راهنمای خصوصی 3 روزه منطقه حفاظت شده ملی پاکایا سامیریا از ایکیتوس

برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص برترین جاذبه های توریستی کشور برزیل در سال 2024 با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *