ایرلند

غار دولین در ایرلند

غار دولین در ایرلند

آنچه که بیشتر از همه باعث شهرت و محبوبیت غار دولین در ایرلند شده، وجود بزرگترین استالاکتیت جهان در آن می باشد. استالاکتیتی که طول آن به 7.3 متر می رسد و از سقف این غار آویزان شده است. این استالاکتیت حتی بزرگتر از استالاکتیت های موجود در غارهای مکزیک و لبنان می باشد. اما برای بازدید از این استالاکتیت بزرگ بایستی همراه با تور راهنمای غار دولین سختی سفر به عمق 80 متری زمین را به جان خرید.

اما درباره تاریخچه این غار نیز بد نیست بدانید که غار سنگ آهکی مذکور در سال 1952 میلادی توسط دو غار نورد انگلیسی در دولین بخش کلار ایرلند کشف شد. و پس از این کشف مهم بود که این غار به سرعت توسعه پیدا کرد و با داشتن بزرگترین استالاکتیت جهان سریعا به یک غار مهم و معروف تبدیل شد. در ادامه نیز ما را در مجموعه سفیران سروش سعادت همراهی کنید تا به اطلاعات کاملی در خصوص این غار آهکی دیدنی و استالاکتیت بزرگش دست یابید.

درباره غار دولین در ایرلند و تاریخچه اکتشاف آن

غار دولین Doolin Cave که ایرلندی ها به آن پول آن ایوناین نیز می گویند یک غار سنگ آهکی به طول قریب 600 متری نزدیک دولین در بخش کلار جمهوری ایرلند می باشد. جالب است بدانید که غار مذکور در سال 1952 میلادی توسط جی. ام. دیکنسون و برایان ام. والری هر دو هم عضو باشگاه غار نوردی کارون پاتول کشف شد. و از همان سال نیز با استالاکتیت غول پیکر خودش در بین غارهای ایرلندی اسم و رسمی پیدا کرد.

درباره غار دولین در ایرلند

جالب است بدانید که این غار تنها یک ورودی داشته و امکان دسترسی به آن برای عموم گردشگران فراهم است. ضمنا برای رعایت حال گردشگران نیز در سال 2010 میلادی نیز در محل همین غار یک مرکز بازدید کننده و نیز کافه برای استراحت بازدیدکنندگان احداث شد.

درباره غار دولین در ایرلند و تاریخچه اکتشاف آن

غار دولین دارای بزرگترین استالاکتیت جهان!!!

همان طوری که در مقدمه این بحث نیز گفته شد، غار دولین یکی از بهترین نمونه های غاری موجود در کشور ایرلند می باشد که همه روزه پذیرای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است. اما آنچه که باعث جذابیت بیشتر این غار در بین گردشگران خارجی شد، وجود بزرگترین استالاکتیت جهان در آن می باشد! طول این استالاکتیت در حدود 7.3 متر بوده و برآورد می شود که وزن خالص این استالاکتیت حتی به 10 تن هم می رسد. به همین دلیل نیز این استالاکتیت به عنوان بزرگترین استالاکتیت جهان شناخته می شود که چند برابر استالاکتیت های دو غار در مکزیک و یک غار در لبنان می باشد.

غار دولین دارای بزرگترین استالاکتیت جهان

معرفی تور راهنمای غار دولین در ایرلند

بر طبق اعلام وب سایت غار دولین، تور غار دولین doolin Cave Tour همه روزه برگزار می شود. مدت زمان این تور 45 دقیقه می باشد. در طول همین 45 دقیقه نیز بازدیدکنندگان به طور کاملی از این غار و جاذبه های آن دیدن می کنند. در قالب تور غار دولین آنها تا بیش از 80 متر به عمق زمین می روند (120 پله به زیر زمین و 120 پله به سطح زمین) تا یکی از بزرگترین شگفتی های طبیعت جهان یعنی مجموعه استالاکتیت بزرگ را ببینند. این تور همراه با لیدر تور محلی انجام شده و هزینه آن برای هر گردشگر حدود $25.31 (دلار) می باشد.

معرفی تور راهنمای غار دولین در ایرلند

جاذبه های اطراف غار دولین در ایرلند

معمولا مدت زمان بازدید از غار دولین در ایرلند همراه با تور راهنما حدود 45 دقیقه است. پس از اتمام بازدید از این غار نیز گردشگران می توانند خودشان را برای بازدید از دیگر جاذبه های توریستی- تفریحی در اطراف غار آماده کنند. با توجه به نقشه توریستی منطقه مذکور در بخش کلار می توان گفت که در فاصله 6 مایلی از غار دولین در کشور ایرلند حدود 13 جاذبه گردشگری وجود دارد که از آن جمله می توان به صخره های مادر، دولین پیر، باغ و گلخانه دولین، کافه شاپ اوکانر و غیره اشاره نمود.

جاذبه های اطراف غار دولین در ایرلند

دلایل سفر توریستی به ایرلند چیست؟

ایرلند Ireland جایی است که نه فقط به خاطر تاریخ اش بلکه به خاطر زیبایی های طبیعی بی مثال و نیز فرهنگ شاد مردمانش در سراسر جهان مشهور است. پس ایرلند به خاطر همین طبیعت بکر و زیبای خود به عنوان جزیره زمرد یا Emerald Isle شناخته می شود. جزیره ای که در آن می توان همه نوع جاذبه زیبا مثل صخره های شگفت انگیز، سواحل زیبا، آبشارهای خروشان، کوه های مرتفع، مسیرهای اسرار آمیز، دریاچه ها و رودخانه های متنوع و غیره را مشاهده کرد. با این توضیح ما در ادامه شما را با دلایل مهم برای سفر به ایرلند آشنا می کنیم:

  • چشم اندازهای طبیعی خیره کننده از کوه ها، دره ها، آبشارها و صخره ها
  • جزایر و سواحل منحصر بفرد ایده آل انواع فعالیت های آبی
  • موزیک ها و فستیوال های متنوع
  • قلعه ها و بناهای تاریخی متعدد
  • محوطه های آیینی و جاذبه های باستانی
  • مسیرهای پیاده روی جذاب و خوش منظره
  • شهرهای دوست داشتنی به همراه مردمان شوخ طبع
  • میراث فرهنگی و هنری غنی و بی همتا در اروپا
  • غذاها و نوشیدنی های محلی خوشمزه

هموطنان عزیز از طریق تماس با مجموعه سفیران سروش سعادت می توانند ضمن کسب اطلاعات گردشگری و یا دریافت پاسخ سوالات خود همچنین از خدمات مشاوره ارائه شده توسط کارشناسان و مشاورین این مجموعه نیز برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *