ایرلند

کوه کروگ پاتریک در ایرلند

کوه کروگ پاتریک در ایرلند

کوه کروگ پاتریک در ایرلند یکی از جاذبه های توریستی بخش مایو محسوب شده که به خاطر طبیعت ناب و چشم اندازهای بکر مورد توجه گردشگران خارجی میباشد. این کوه که با نام ریک نیز شناخته می شود دارای ارتفاعی در حدود 764 متر بوده و به عنوان چهارمین کوه مرتفع در کشور ایرلند محسوب می شود. اما این ارتفاع پایین کاملا فریبنده است و صعود به این کوه سختی های خاص خود را دارد ولی پس از صعود نیز می توان بهترین ویوهای پانورامیک را از منطقه مشاهده کرد. در واقع این چشم انداز بینی پاداش تحمل سختی های صعود به کوه کروگ پاتریک می باشد.

کلا مدت زمان صعود و پایین آمدن از این کوه در حدود 3.5 تا 4 ساعت می باشد. داشتن آمادگی جسمانی و انعطاف پذیری در کنار لوازم و تجهیزات کوهنوردی از ضروریات این کوهنوردی محسوب می شود. به گردشگرانی هم که فصد صعود به این کوه مقدس را دارند توصیه می شود که این کار را حتما با تورهای راهنمای محلی انجام دهند. کارشناسان مجموعه سفیران سروش سعادت در ادامه به معرفی جزئیات بیشتری از این کوه مقدس و جاذبه های آن می پردازند پس تا پایان با ما همراه باشید.

درباره کوه کروگ پاتریک؛ کوهی مقدس در ایرلند

درباره کوه کروگ پاتریک؛ کوهی مقدس در ایرلند!

کوه کروگ پاتریک Croagh Patrick که بر خلیج کلیو در بخش مایو مشرف است به عنوان مقدس ترین کوه در کشور ایرلند محسوب می شود. و اهمیت مذهبی آن هم به دوره زمانی پاگان ها برمی گردد. یعنی درست زمانی که مردم برای جشن شروع فصل برداشت در همین کوه گردهم می آمدند. اصلا نام پاتریک نیز برگرفته از نام سنت پاتریک می باشد. و حالا گردشگران و مسافرانی که به این کوه صعود می کنند در بین مسیرشان می توانند از زیارتگاه پاتریشین نیز دیدن کنند زیارتگاهی که به افتخار سنت پاتریک ساخته شده است. همان جایی که سنت پاتریک روحانی والامقام ایرلندی در سال 441 میلادی در بالای این کوه مدت 40 روز روزه گرفته است. نمایی از زیارتگاه پاتریشین را در تصویر زیر ملاحظه می کنید:

نمایی از زیارتگاه پاتریشین

اهمیت تاریخی کوه کروگ پاتریک در چیست؟

شاید به خاطر قله کوارتزی هرمی شکل و برجسته اش و نیز افسانه های مرتبط با آن، کوه کروگ پاتریک به عنوان یک کوه مقدس شناخته می شود. و شاید هم روزه 40 روزه سنت پاتریک در این کوه باعث شده تا به آن عنوان کوه مقدس اطلاق شود. به هر حال اهمیت تاریخی کوه کروگ پاتریک در این است که باستان شناسان در این کوه به یکسری یادبودهای پیش تاریخ مثل کارین (ستون های سنگ چین انسان ساخت) دست یافته اند که گویای این واقعیت است که این کوه از حداقل عصر نوسنگی یک محل آیینی بوده و در طی عصر برنز نیز بیشتر به یک چشم انداز آیینی گسترده ای تبدیل شده است.

اهمیت تاریخی کوه کروگ پاتریک

تور راهنمای صعود به کوه کروگ پاتریک در ایرلند

با اینکه کوه کروگ پاتریک با ارتفاع حدود 764 متری در قیاس با دیگر کوه های ایرلند ارتفاع خیلی کمی دارد اما به خاطر شیب تندی که دارد صعود به این کوه کار نسبتا سختی است. حتی در میان مسیر صعود به این کوه نیز سنگ های ناهموار و صخره های لغزنده و سست زیادی دارد که کار صعود به قله این کوه را سخت و سختتر می کند. بنابراین برای صعود به این کوه علاوه بر داشتن یک جفت کفش مناسب کوهنوردی همچنین آمادگی جسمانی و ورزندگی بالا نیز لازم است. با همه این اوصاف صعود به کوه کروگ پاتریک بدون همراهی با تور راهنمای محلی و لیدر مسلط به منطقه اصلا توصیه نمی شود.

راهنمای صعود به کوه کروگ پاتریک

ضمنا کل زمان لازم برای بالا رفتن و پایین آمدن از کوه کروگ پاتریک در ایرلند در حدود 3.5 تا 4 ساعت می باشد. با وجود سختی های صعود به کوه کروگ پاتریک ولی پاداش کوهنوردان، دیدن مناظر و چشم اندازهای زیبا و بی بدیلی مثل چشم انداز زیر می باشد:

تور راهنمای صعود به کوه کروگ پاتریک در ایرلند

معرفی جاذبه های اطراف کوه کروگ پاتریک

پس از انجام یک کوهنوردی نسبتا سنگین و پایین آمدن از کوه کروگ پاتریک، گردشگران می توانند با خوردن غذا یا یک نوشیدنی سرد تجدید قوا کنند. برای این منظور یک کافه بار کوچک و جمع و جور درست در کنار پارکینگ خودروها وجود دارد. همچنین رستوران ها و کافه های زیادی نیز در وست پورت وجود دارد. ضمنا در صورت تمایل به اقامت در این منطقه نیز هتل ها و مسافرخانه های زیادی نیز در وست پورت وجود دارد. بعدا نیز می توان از جاذبه های متنوع و زیبایی که در اطراف کوه کروگ پاتریک وجود دارد دیدن کرد از جمله این موارد می توان به جاذبه های زیر اشاره کرد:

  • ساحل اولد هد
  • سیلور استراند
  • دره گم شده
  • جزیره اینیشتورک
  • جزیره کلاره
  • دره دولوگ
  • خانه وست پورت

معرفی جاذبه های اطراف کوه کروگ پاتریک

حقایقی جالب درباره گردشگری ایرلند

ایرلند یا جمهوری ایرلند غربی ترین کشور در قاره اروپاست. این شبه جزیره دومین جزیره بزرگ در بین جزایر بریتانیا و سومین جزیره بزرگ در قاره اروپا محسوب می شود. کشوری که هم عضو کشورهای اتحادیه اروپایی (EU) و هم عضو کشورهای شینگن اروپاست و از همین رو نیز گردشگرانی که قصد سفر به ایرلند را دارند کلزم به تهیه ویزای توریستی ایرلند (تایپ C) هستند. با اینکه کشور ایرلند در نگاه اول یک کشور کوچکی به نظر می رسد ولی جاذبه های متنوع و نیز آب و هوای معتدلی دارد.

شما در ایرلند گردی می توانید از خیابان های شهری زیبا و ویترینی تا موزه ها و بناهای تاریخی گوناگون را ببینید. در واقع با سفر به ایرلند می توانید از 80 جزیره و سواحل زیبای آنها، حدود 30000 قلعه، 3 میراث جهانی و نیز دیگر جاذبه های طبیعی و تاریخی این کشور اروپایی دیدن کنید. بنابراین شما هرگز از گشت و گذار در ایرلند خسته نمی شوید. جالب است بدانید که فقط در سال 2018 بیش از 11.2 میلیون نفر به عنوان گردشگر به ایرلند سفر کرده اند. در پایان سوالات خود درباره ایرلند گردی و یا اروپا گردی را می توانید با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *