ایرلند

تپه اسلین در ایرلند

تپه اسلین در ایرلند

تپه اسلین در ایرلند از جمله معروفترین جاذبه های تاریخی و نیز از جاذبه های توریستی این کشور اروپایی محسوب می شود. تپه ای به ارتفاع حدود 158 متر که هنوز هم بر بالای آن می توان ویرانه هایی از بناهای تاریخی مثل صومعه، قلعه و کالج را مشاهده کرد. این تپه تاریخی درست در فاصله 1 کیلومتری شمال دهکده اسلین و در 15 کیلومتری شمال تپه تارا قرار دارد. و در ضمن بازدید از آن برای تمامی گردشگران رایگان است. در ادامه همین مطالب نیز ما گوشه هایی از تاریخ پر فراز و نشیب این تپه را بازگو کرده و به معرفی جاذبه های دیدنی آن می پردازیم. شما عزیزان از طریق ارتباط با مجموعه سفیران سروش سعادت می توانید از شرایط و هزینه تورهای گردشگری ایرلند 2024 نیز مطلع شوید.

درباره تپه اسلین در ایرلند چه می دانید؟

همان طوری که گفته شد، تپه اسلین Hill of Slane در شمال روستایی به همین نام قرار گرفته و ارتفاع آن از نواحی اطرافش در حدود 158 متر می باشد. در بالای این تپه یکسری جاذبه های تاریخی- مذهبی شامل خرابه های کالج، صومعه و قلعه قرار دارد. به همین دلیل نیز گفته می شود که روزگاری این تپه مرکز آموزشی و مذهبی پر رونقی بوده است. بر طبق برخی اقوال تاریخی، پادشاه ایرلند به نام سالین ماک دیلا در همین جا دفن شده است.

 

درباره تپه اسلین در ایرلند

همچنین سنت پاتریک برای سرپیچی از فرمان پادشاه ایرلند یعنی پادشاه لائویر، آتش عید پاک را به جای روشن کردن در بالای تپه تارا در بالای تپه اسلین روشن کرده است. با اینکه پادشاه از این کار سنت پاتریک مقدس به شدت عصبانی شده ولی به او اجازه داد تا به این کار خود ادامه دهد! سنت پاتریک نیز برای ادامه روند آموزشی موجود در این تپه، برای صومعه اسلین اسقفی را تعیین کرد. در زیر تصویر هوایی از تپه اسلین و خرابه های تاریخی آن را مشاهده می کنید:

تصویر هوایی از تپه اسلین و خرابه های تاریخی آن

از نظر موقعیت جغرافیایی نیز تپه اسلین در فاصله 1 کیلومتری شمال دهکده اسلین و در 15 کیلومتری شمال تپه تارا، بخش میث، جمهوری ایرلند قرار داشته و بر تپه معابر پیش تاریخی دره بوین نیز مشرف است. جالب است بدانید که قدمت دهکده اسلین و نواحی اطرافش شامل اغلب مکان های تاریخی به بیش از 5000 سال می رسد.

تپه اسلین، تپه ای مذهبی در ایرلند

برای قرن های متمادی پس از سنت پاتریک نیز تپه اسلین همچنان یک مرکز آموزشی و مذهبی باقی ماند. این را می توان از خرابه های بناهای موجود در این تپه تاریخی نیز متوجه شد. و اولین بنایی که بیش از هر چیزی در تپه اسلین به چشم می خورد، صومعه اسلین می باشد. قدمت ساخت این صومعه به قرن 15 میلادی می رسد که در سال 1512 میلادی نیز بازسازی شده است اما نهایتا در سال 1723 به یک صومعه متروکه تبدیل شده است. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، متاسفانه از این صومعه جز خرابه ای بیش باقی نمانده است. خرابه ها نیز شامل یک برج گوتیک 19 متری است که در تصویر زیر مشاهده می شود:

برج گوتیک 19 متری

درست در کنار این صومعه نیز می توان خرابه های یک کالج آموزشی را نیز مشاهده کرد و در محوطه این خرابه ها نیز می توان نمایی از قبرستان و درخت کاج معروف را مشاهده کرد.

تپه ای مذهبی در ایرلند

نهایتا در فاصله 150 متری از کالج و صومعه اسلین در لابلای درختان و بوته زارها بقایای یک قلعه نورمن قرن بیستمی قرار دارد که در دهه 1170 میلادی توسط ریچارد فلمینگز ساخته شده است. لازم به ذکر است که این قلعه در برهه ای از تاریخ ایرلند نیز مقر فلمینگ ها و بارون ها بوده است.

قلعه نورمن قرن بیستمی

معرفی جاذبه های اطراف تپه اسلین در ایرلند

از نظر موقعیت جغرافیایی تپه اسلین در روستای اسلین از توابع بخش میث در استان لینستر جمهوری ایرلند قرار دارد. یعنی جایی که گردشگران بیش از هر چیزی می توانند شاهد جاذبه های تاریخی و فرهنگی باشند. چرا که قدمت واقعی دهکده اسلین و نواحی اطراف آن به حدود 5000 سال می رسد و همین امر در شکل گیری یک تاریخ پر فراز و نشیب کمک بسیاری کرده است. در این میان تپه اسلین نیز فقط یکی از این جاذبه های تاریخی منطقه است و از دیگر جاذبه های دیدنی نزدیک به این تپه تاریخی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • خانه های تاریخی روستای اسلین
  • آسیاب قدیمی اسلین
  • پل اسلین
  • موزه کلبه لدویگ

معرفی جاذبه های اطراف تپه اسلین در ایرلند

ویزای توریستی ایرلند چه نوع ویزایی است؟

از مهمترین شرط سفر به کلیه کشورهای عضو ناحیه شینگن اروپا از جمله کشور ایرلند اخذ ویزای توریستی یا همان ویزای شینگن می باشد. در واقع ویزای توریستی ایرلند یکی از انواع ویزاهای اقامت کوتاه این کشور (ویزای C) می باشد که اغلب از آن به عنوان ویزای ویزیت ایرلند نیز نامبرده می شود. این ویزا یک نوع مجوز یا مدرک ورود می باشد که به دارنده آن اجازه سفر به ایرلند را می دهد. البته این ویزا به شرطی به متقاضیان آن اعطاء می شود که هدفشان از سفر به جمهوری ایرلند شامل یکی از اهداف زیر باشد و آنها نیز هدفشان را صادقانه بیان کنند:

  • گردشگری در ایرلند
  • دیدار دوستان یا اعضای خانواده مقیم جمهوری ایرلند

با وجود اینکه استاندارد مهلت اقامت با ویزای توریستی ایرلند همانند دیگر کشورهای عضو ناحیه شینگن اروپا حدود 90 روز است اما تصمیم گیرنده نهایی در این مورد آفیسر مهاجرت می باشد. بنابراین طبق نظر آفیسر مهاجرت ممکن است مهلت اقامت برخی از مسافران ایرلند حتی کمتر از 90 روز باشد. فلذا برای اخذ ویزای توریستی ایرلند 2024 انجام مراحل زیر الزامی است:

مراحل اخذ ویزای توریستی ایرلند

شما عزیزان نیز از طریق ارتباط با ما در مجموعه سفیران سروش سعادت و اخذ مشاوره های حرفه ای از وکلای مجربمان در این مجموعه می توانید از همین الان مراحل دریافت ویزای خود را سریعا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *